Как да резервираме най-изгодно комфортна ваканция

Тосканските къщи за селски туризъм са любими за ваканции.

Всички искаме възможно най-изгодната цена, когато плащаме самолетни билети, хотелски резервации, музеи и ресторанти. Това обаче не значи, че трябва да се лишим от комфорт и удоволствия в името на икономиите. Как да съчетаем и двете неща?

Онлайн туризмът днес предлага серия от улеснения за онези, които знаят как да се възползват от него.

На кои сайтове да пазаруваме най-изгодно, в кои дни от седмицата да купуваме, колко дни по-рано да резервираме – за всички новости в онлайн туризма дискутираха на форумa Buy Tourism Online във Флоренция преди седмици хиляди представители на най-големите туристически сайтове и интернет платформи от цял свят.

Златните правила при избора на полет

Мнозина смятат, че ако резервират онлайн самолетните си билети 10 месеца по-рано, ще спестят значително. Това обаче е 100% заблуда. Други пък мислят, че офертите last minute и last second (в последната минута и в последната секунда) са най-изгодни. И това е погрешно схващане, заради което може да се пропуснат истински сделки.

Най-изгодният период за резервиране на самолетния билет е 7 седмици преди полета. По този начин може да се спестят поне 13% от средната му цена. Така твърди проучване на Skyscanner, най-големия сайт, специализиран в сравняване и търсене онлайн на най-изгодните пътувания в света.

Правейки мониторинг на милиони резервации онлайн, сайтът стига и до други интересни заключения – най-скъпият период за резервация онлайн на самолетни билети е 21 седмици преди полета.

Всяка страна обаче също има своя златен период, през който е най-изгодно купуването на пътуване до нея. Ако вашата цел е Испания, не е лошо да знаете, че най-изгодната резервация за Мадрид, Барселона и Валенсия е 6 седмици преди пътуването. Така пестите 41 на сто от цената на билета.

Най-изгодният месец за пътуване в Испания е май

– тогава се пестят средно 37 на сто от цената на билета.

Ако обаче мислите да отскочите до Португалия и по-точно до Лисабон, резервирайте онлайн билета си с 18 седмици аванс. Така се пестят средно 35 на сто от цената. Най-добрият месец за полет до Лисабон е февруари, тогава е по-евтино средно с 43%.

За да запазите най-изгодно хотелска стая, сравнете цените за нея в различните интернет платформи.
За да запазите най-изгодно хотелска стая, сравнете цените за нея в различните интернет платформи.

Ако сте замислили уикенд в Париж и искате да спестите поне половината от средната цена на билета, резервирайте 14 седмици преди пътуването. Най-изгодните полети за Франция са по принцип през януари. Февруари и март също са добри месеци за пътуване от гледна точка на икономии.

За САЩ най-изгодните билети са през февруари. Най-икономичната седмица за резервиране на билети за Ню Йорк е петата седмица на годината, или тази между януари и февруари. Тогава се пестят средно по 37% от цената на билета.

Ето и няколко съвета за онези, които планират ваканция по принцип, но не са сигурни в датите. За да потърсите най-изгодния полет, поставете в търсачката на Skyscanner “целия месец„ или “цялата година„. Графика ще ви покаже цените на всички полети, от които може да си изберете най-изгодния. Ако пък вече сте програмирали отпуска си, но още се чудите къде да отидете, поставете като ключова дума в търсачката на сайта “навсякъде„.

Много често резервацията на двупосочен билет с две различни самолетни компании е много по-изгодна, отколкото ако е само с една.

Най-икономичните полети за Ню Йорк могат да се резервират онлайн в петата седмица от началото на годината.
Най-икономичните полети за Ню Йорк могат да се резервират онлайн в петата седмица от началото на годината.

Друг трик в резервирането на полети е свързан с деня от седмицата, в който правите това. Ако възнамерявате да пътувате в близък или среден период от време, не е лошо да знаете, че вторник не е добър ден за купуването онлайн на билети. В сряда и четвъртък е най-изгодноКак да резервираме Ако можете,

избегнете петък и неделя

През уикенда купуването на билети е средно със 7% по-скъпо.

Друга полезна подробност е, че сутрин купуването онлайн е по-скъпо, тъй като се предполага, че клиентът го прави от компютъра в офиса и бърза, защото ще пътува по работа.

Ако резервирате онлайн следобед пък, цената може да е по-ниска - предполага се, че тогава клиентът организира ваканцията си от вкъщи и ще търси най-изгодния билет.

Ако искате да се възползвате от оферти last minute, купете ги само няколко дни по-рано.

Трима италиански изследователи по икономика от различни университети – Клаудио Пига, Марчела Николини и Марко Алдериги, пък стигат до извод в свое изследване, че най-добрият момент за купуване онлайн на билети за Ryanair и EasyJet е 10 дни преди полетите. Според проучването първоначално тарифата на тези компании е висока, след това започва да спада, става най-ниска 10 дни преди полета и нараства с 50 и 75% през последните дни. Освен това става ясно и друго – че Ryanair (за разлика от EasyJet, която присъжда едни и същи средни цени на всички билети)

оскъпява билета, ако за полета са останали малко места

Ето и една хитрост, ако наближава датата на полета ви. Опитайте първо фиктивна резервация за двама души, а след това друга за 25-има. Така ще разберете дали полетът е пълен, или не. Ако разликите в цените за един човек не са големи, значи има доста свободни места, така че тарифата може и да падне. Ако разликата обаче е голяма, самолетът е пълен и няма надежда за по-добра цена през следващите дни.

Как да изберем най-подходящия хотел

Има няколко мегатърсачки, които може да ни бъдат полезни при резервацията на най-изгодния и подходящ хотел или стая под наем.

Това са т.нар. Mega Meta Search, които “ровят„ по всички възможни туристически сайтове за резервация на нощувки. Кои са те?

Прочетете  задължително в TripAdvisor рецензиите на туристите за хотела или ресторанта, преди да го резервирате.
Прочетете задължително в TripAdvisor рецензиите на туристите за хотела или ресторанта, преди да го резервирате.

Trivago, TripAdvisоr, Kayak, Google Hotel Finder са на практика гигантските платформи, които сравняват цените на хотелските стаи в града, където искаме да преспим.

В действителност зад всяка от тях стоят десетки виртуални туристически агенции от рода на Booking, Expedia, Venere, Hotels, eDreams, Agoda, Hostelworld и др., които са свързани с доста сложни механизми на маркетинг и проценти печалба.

Най-голямата виртуална агенция е Booking. Както тя, така и останалите онлайн туристически агенции са посредници. Те сключват договори с хотелите, за да гарантират видимостта им на собствения си портал, който им служи като витрина. Тези агенции печелят определен процент от съответния хотел за всяка продадена стая (различен за всяка онлайн агенция – между 15 и 25%), но не вземат нищо от туриста. Това е преимуществото им пред традиционните пътнически агенции, които товарят туриста с комисиона.

Много често, избирайки даден хотел от витрината на една онлайн агенция, виждате надпис “Гарантирана цена„, което би трябвало да означава най-ниската възможна цена за нощувка в него.

Ако искате да видите “Саграда Фамилия” в Барселона, най-изгодно е да си резервирате онлайн полет 6 седмици преди пътуването.
Ако искате да видите “Саграда Фамилия” в Барселона, най-изгодно е да си резервирате онлайн полет 6 седмици преди пътуването.

Не се доверявайте! Това може да е просто уловка

За да я избегнете, осъществете търсенето си за конкретния хотел във всички мегаплатформи от рода на Trivago, Kayak и Hotel Finder – може да се окаже, че някоя от тях ще ви покаже и по-ниска цена за него.

Друга необходима стъпка в резервацията ви е контролът. Проверете дали в най-ниската цена, която ви дава дадена платформа, е включена цената на всички услуги, които ви предлага на по-висока цена друга платформа (закуска, wi-fi и др.).

Идете на сайта на хотела и проверете и там каква е цената на стаята – може да се окаже, че е още по-ниска. За по-дълъг период нощувки цената със сигурност ще е по-изгодна, отколкото за по-кратък.

В неделя по принцип са по-икономични стаите в хотелите.

Хубаво е, преди да резервирате хотела си, да

прочетете и какво мислят за него другите, нощували

в него преди вас. В този случай на помощ ще ви се притече TripAdvisоr.

Преимуществото на тази мегаплатформа е, че освен всичко, свързано с избора и резервацията на хотела, в нея ще намерите рецензии за съответната структура от самите туристи. Мнението на някого от тях за тесни или мръсни стаи може да се окаже по-полезно за вас, отколкото лъскавите снимки, които ви предлага друга интернет платформа. На практика

TripAdvisor е общност от туристи,

но функционира като търговска компания. Създадената с инвестиции от 4 млн. долара платформа от Стив Кауфър днес се оценява на 12 млрд. долара. Има близо 315 млн. уникални потребители на месец и 190 млн. рецензии.

В помощ на онези, които искат сами да организират ваканцията си, включвайки най-добрите и най-изгодните хотели, ресторанти и локали, се притича отскоро и друга интернет платформа – Utrip.com. Чрез нея може да планирате всичко възможно за пътешествията си в 28 места в Европа, както и в 7 дестинации в САЩ. Чрез тази платформа всеки може да направи избор за ваканцията си, базирайки се на 14 елемента, сред които икономичност, изкуство, култура, история, спорт, природа, шопинг, развлечения и др.

Домашните ресторанти са на мода в много италиански градове. СНИМКИ: АРХИВ
Домашните ресторанти са на мода в много италиански градове. СНИМКИ: АРХИВ

Тоскана най-предпочитана от чужди и местни туристи

Oбласт Тоскана е открай време любимата зона за ваканции и на чужди, и на италиански туристи. Магическото съчетание от култура, пейзажи и вино привлича през всички сезони. Тоскана обаче означава и вкусна храна - 463 са местните специалитети и продукти. Сред тях са от свинската сланинка “Лардо ди Колоната”, медът от Луниджана, овчето сирене “Пекорино тоскано” до курабийките “Ричарели ди Сиена”. Над 4000 са туристическите структури и къщи за селски туризъм в Тоскана, където може да се прекарат райски ваканции или уикенди.

Лятото е най-подходящият сезон за релакс в тоскански къщи под наем. Мечта са обаче и новогодишните ваканции сред живописните пейзажи на областта. Има много сайтове, чрез които човек може да резервира хотели и къщи. Отскоро в помощ на туриста е и сайт, чрез който може да се организира всичко възможно за ваканцията в Тоскана – tuscanyholidaymade.com.

Храната в Италия е една от основните атракции за чуждите туристи. В Тоскана всяка година отиват 3 млн. души, привлечени именно от кулинарните ѝ продукти и специалитети. Това е рекорд за Италия. Областта с център Флоренция разполага с уникална “хранителна” платформа в помощ на чревоугодниците. “Витрина Тоскана” (www.vetrina.toscana.it) събира накуп над 900 ресторанта, в които може да се опитат типичните местни специалитети. Ако искате да вкусите оригинални тоскански ястия и продукти, просто се информирайте на сайта къде може да ги откриете. В него се посочва и списък на производителите на местните продукти, както и рецепти за много от ястията. Тук може да откриете също къде и кога се правят дегустации или тематични вечери.

Домашните ресторанти са на мода

Hай-новият хит в Италия е да поканиш някого на “ресторант„ в дома на непознати. Все повече италиански и чужди туристи, посещаващи Рим или Флоренция например, се възползват от шанса да вечерят вкусно в разкошна домашна обстановка. Собственикът на къщата влиза в ролята на шеф-готвач. На масата в салона или на терасата му сядат напълно непознати хора, които не само вечерят, а и общуват помежду си.

Няколко сайта предлагат подобни алтернативни вечери – Ceneromane.it (в превод – римски вечери), Gnammo.com, Homelette.it.

Туристите, които резервират вечери в домашна обстановка, получават съвсем различно и ново преживяване от това, което предлага традиционният ресторант.

По този начин онзи, който посещава Рим за пръв път, може да се докосне до манталитета и домашната атмосфера на жителите му и без да познава никого. Тук става дума за споделяне с местни хора на вечерта, а не само на вечерята.

Как функционира? Първо се регистрирате в съответния сайт, след това започвате да избирате. За Рим например сайтът предлага възможности за вечери в идеалния център, на панорамна тераса до площад “Навона”, срещу купола на “Свети Петър” , в живописния квартал “Монти” до Колизеума и т.н. Сайтът разполага с около 50 домашни шеф-готвачи. Те са селекционирани както по майсторство пред тенджерите, така и по комфорт и красота на домовете им.

След това клиентът започва да избира меню – рибно, с месо, вегетарианско и др. Собственикът лично пазарува от най-добрите продукти и вина. Вечерята може да струва 30, но също и 90 евро на човек. Тя обаче включва от предястията и аперитива до десерта, кафето и напитките.

В сайта на Gnammo (произнася се “Нямо” - идва от ням, или мляс на български) собственикът е този, който избира датата на вечерята, която ще организира. След това започва да събира онлайн гостите си. Вегетарианска вечеря с отбрани продукти и питиета струва от порядъка на 20 евро на човек.

Материалът е на вестник "24 часа"

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
Мария Илиева пее неиздавани песни в НДК
Шер: Тина Търнър поиска помощта ми, за да напусне насилника Айк
Внимавайте какви снимки качвате в интернет. Издават много за вас
Ретроградни планети 2025 година
Най-големият подарък, който родителят може да даде на детето си

Напишете дума/думи за търсене