За никого не е тайна, че хората имаме избирателна сетивност.
Един не чул, друг не видял. Досущ като скечовете в „НЛО", където никой не слушаше другарите си по чашка. Но в крайна сметка намираха общ език със заветното „Наздраве!".
Та и аз така. Но как да видя като не гледам грам телевизия. Безкрайното цъкане по каналите отдавна е напуснало ежедневието ми. Всичко, що ме интересува, любезно ми го предоставя интернет. Точно в това пространство се натъкнах на няколко реклами и видеоклипове с лицата на „Стъклен дом". Още от времето преди този български сериал да се пръкне в ефир и да придобие такъв мащаб на популярност.
Андреа ли? Не! Калин!
Всеизвестно е, че сексът продава. Не ми се е случвало да гледам реклама, независимо дали е на сладолед, автомобил, боя или бормашина, без кадри на приятен женски крак и полуотворени устни, украсени с цвета на ягода.
Но „дините", които ми предлагаше Андреа, в рекламния спот на една нашенска мастика щяха да останат незабелязани, ако не бях взела назаем изпотените очила на Калин Врачански. Да, определено трудно разпознаваем без брада и с диоптрите на Грозната Бети. Но „смотанякът", похапващ диня в компанията на двама гларуси се оказа точно мъжът, по който въздишат хиляди български жени във форумите и извън тях.
С вкус на Врачански
Вкусът на един конкретен чипс сигурно щеше да е на обикновени картофи, ако не беше гарниран с подправката с марка „Врачански". Докато секретарката рови за някакви папки в едно чекмедже, българското подобие на един известен доктор похапва блажено от гарнитурата, подходяща за бирата.
Като отворих дума за напитката, правена от хмел, се сещам за вътрешния си бунт към твърдението, че само мъжете знаели защо. Питайте, който искате, традициите не са това, което трябваше да бъдат. Все повече жени посягат към бирата и към прилежащите й атрибути - разбирайте мъжете
Но дори и този факт не променя виждането на рекламистите, че бирата винаги върви със силния пол. Тъй като Калин е представител на тази част от човешкия род, съвсем нормално е да видим симпатичния му перчем в реклами на питието, от което на някои люде им се доспива рано следобед.
Но и за тази ненавременна дрямка си има лечение. А то се нарича кафе.
Ободряващо и силно като споменатия по-горе актьор.
Всички сме наблюдавали бащите си, братята си и половинките си как се отървават от досадната растителност на лицето си. Разгеле, дойде ред да станем свидетели на този свещен ритуал и в изпълнение на Калин, благодарение на една реклама, показваща ни достойнствата на марка инстантно кафе. Тя е толкова сензитивна, че зрителят може да усети мириса на прясно направено кафе, примесен с мускусния гел за бръснене.
В банята с Вергов и Елена Петрова
Но Калин не е единственият от екипа на «Стъклен дом», който е дал лицето си в полза на една или друга търговски марка.
Юлиан Вергов преди няколко години разхождаше полугола снага в клип, рекламиращ бойлери с дипломатическа осанка.
Ако тогана се снимаше «Стъклен дом», щеше да е идеално допълнение с шампоана против пърхот на Елена Петрова.
Ама те са навсякъде бе!
Но и актьорите от младежката линия са дали своя дан за популяризирането на икономически и музикални продукти.
Колко е сговорчив Явор Бахаров в живота все още не знам, но една от телекомуникационните ни компании му беше поверила ролята на много общителен младеж. За него нямаше никакви задръжки в общуването. Разбираше се идеално дори с рибите и електронните игри.
Въпреки крехката си възраст, Бойко Кръстанов вече работи и за руския рекламен пазар. Актьорът е предоставил младото си лице на хранителна марка, водеща в страната на братушките.
Луиза Григорова също е показвала различното си лице не само в България, но и в Китай, Япония, Тайван, Тайланд и Англия. Радина Кърджилова пък напоследък ни гледа от билбордовете в компанията на продуктите на нашенска месна фирма. Общото между двете е, че са били своеобразни музи и на създателите на видеоклиповете към парчета на Миро и на Monyx - новата заявка за успешен изпълнител на българската музикална сцена.
Луиза е девойката, свиреща на пиано в клипа „Август е Септември" на експоловинката от дует „Каризма". Участие взима и във втория клип на тазгодишния ни победител в БГ Евровизия - „Ангел си ти".
Радина пък е в унисон с минорните нотки на дебютното парче на Monyx - Coffee is Over.
Със сигурност обаче това не е over* за бъдещите творчески планове на лицата от „Стъклен дом", свързани с реклами, филми, сериали и други производни.
Но не само хората от сериала участват в рекламното пространство. Основната мелодия, съпътстваща „Стъклен дом", също намери изява в други телевизионни ширини. Ширини толкова откровено необятни, колкото и новозеландските декари земя. Тамошни винопроизводители толкова харесали трака, че го използват за музикален фон на рекламата на вино, която се излъчва по Австралийската национална телевизия.
Май не само южните ни съседи ще гледат „Джам Сарай"*.
Току-виж от есента в промото за следващата серия да чуваме: „Скоро и на други континенти!"
Коментари (0)
Вашият коментар