Телевизиите направиха готвачи новите баровци

B началото бяха Ути Бъчваров и добрата стара Българска национална телевизия. Ути се радваше на огромен зрителски интерес, докато приготвяше какви ли не манджи в своето кулинарно шоу "Бързо, лесно, вкусно".

По някое време предаването се разви и водещият реши да разнообрази съдържанието, като кани главните готвачи на топресторантите в София. Въпросните майстори на черпака с удоволствие откликваха на поканата, осъзнавайки добре, че малко телевизионна популярност няма да им дойде никак зле.

Минаха години и гостите на Ути се усетиха, че няма нужда да чакат покана и могат сами да се наредят на богатата телевизионна трапеза. Лека-полека започнаха да се появяват конкурентни предавания на "Бързо, лесно, вкусно" и хората

откликнаха положително

на новите формати. Това амбицира частните телевизии и те започнаха да правят готварски риалитита, което също имаше огромен успех. И той в никакъв случай не беше само за програмните директори, които се решиха да рискуват с подобен тип предавания. Главните действащи лица, които готвеха, оценяваха други готвачи или брояха хлебарките в ресторантските кухни, започнаха да се къпят в слава и пари. Няма да е пресилено обобщението, че именно телевизиите превърнаха топготвачите ни в новите баровци, които притежават

шикозни ресторанти,

карат скъпи лимузини и въобще се възползват по най-добрия начин от заобикалящия ги лукс.

Със сигурност в първите редици на успелите и замогналите се е Иван Манчев, познат и на малките сополанковци като шеф Манчев. Софиянецът започва да се бори за своето място под слънцето още преди идването на демокрацията, дълги години се обучава в чужбина и внимателно изчаква своя миг. Той идва с появата на предаването "Черешката на тортата", а след това и на "Кошмари в кухнята". Двете се радват на завидна популярност и шеф Манчев, без да губи време, се възползва от нея. В момента той е горд собственик на три ресторанта - два в София и един на морето. На всичкото отгоре страшилището за всички немарливи ресторантьори притежава автосервиз, въпреки че там е оставил доверени хора да му движат бизнеса. Да не забравяме и книгите му, които се харчат като топъл хляб. Самият Манчев не отрича, че се облажил от своята популярност.

"Аз съм станал известен благодарение на телевизията и на това, което разбирам и мога да правя", казва той и бърза да обясни, че ресторантьорството в България е един изключително труден бизнес. Според него българите продължават да искат огромни порции на ниски цени, което в никакъв случай не е добре за собствениците на ресторанти. И въпреки всички проблеми шеф Манчев очевидно се оправя повече от добре, след като отвори последователно три ресторанта. Интересен е въпросът и каква сума пари са извадили шефовете на голяма търговска верига, за да наемат за рекламни лица шеф Манчев и колегата му Таньо Шишков. Последният, освен че е участник в "Звездни стажанти"

развива изключително стабилен бизнес

Неговата фирма за кетъринг е една от най-успешните в страната. В същото време Шишков е сред водещите сомелиери не само у нас, но и в цяла Европа. Таньо е от младото поколение, но да се върнем на пионера Ути Бъчваров. Той също не разчита единствено и само на своето предаване по БНТ. 

Ути е заел друга ниша. Заедно с екипа си той обикаля цялата страна, за да прави кулинарни празненства за хората. Почти не минава селски празник, без гласовитият Бъчваров да не разположи огромния си казан на мегдана и да завърти една вкусна чорба за купонджиите. Повечето си пари Ути влага в ловни екскурзии до най-отдалечените кътчета на планетата.

Кои други готвачи натрупаха пачки от телевизионните си изяви четете в хартиеното издание. 

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ

Напишете дума/думи за търсене