Без много-много шум в България дойде един модел, който е в топ 10 на най-продаваните в света за първите 6 месеца на тази година. Става дума изцяло новото шесто поколение на Hyundai Еlantra, който се е превърнал е в един глобален автомобил, продаващ се по целия свят с двата си завода в Южна Корея и в американския щат Алабама.
Забележителното в случая е, че Hyundai Еlantra смело пробива в най-масовия и най-наситения с предложения компактен клас "С" автомобили и не се свени да отнема хиляди кленти от коли като Toyota Corolla (все още най-продавания модел на планетата), Ford Focus или Mazda3.
Заради визията и характеристиките обаче Hyundai Еlantra бърка осезаемо сметките най-вече на японските производители, на тези клиенти, които обичат тяхното качество, двигатели и дизайн.
След теста ми с 1,6-литровата дизелова елантра с мощност 136 коня смело мога да кажа, че това, ако не най-икономичния автомобил, то със сигурност е най-пестеливия семеен седан в гамата на корейците. По време на теста из Северозападна България още неразработената нова кола отчете разход от 3,8 л на сто нафта при движение по обикновен път между Вършец и Монтана! И то при 33-градусова жега, с работещ климатроник, трима човека в колата и препълнен багажник (който между другото е огромен!).
При каране на участък от 150 километра, като половината от тях на магистрала, цифрите за отчитане на горивото показаха 4,7 на входа на София. Също един забележителен резултат.
Интересното е, че тази икономичност не е за сметка на ускорението и бързото набиране на обороти на автомобила. Дизеловият двигател отлично си взаимодействаше с 6-степенната ръчна скоростна кутия и нито за миг не ме е поставял под напрежение или съмнение, че ще мога да дръпна достатъчно бързо, за да изпреваря.
Освен това, тези които не обичат да седят зад волана висока като на зъболекарски стол с удоволствие ще установят, че още при пъхането във возилото потъвате удобно на шофьорската седалка. Пространството около шофьора е прецизно направено и добре измислено, а подлакътникът не пречи на свободното движение на дясната ръка да борави удобно с лоста на скоростите. Също така корейците не са се изкушили от модните тенденции със слагането на огромен таблет на предната конзола, а са поставили малко синичко екранче, което също е сензорно, с всички необходими за водача функции. Без излишни глезотии.
Ниската и спортна осанка на колата спомага за управлението на въздушния поток в предната част на колата и минимизиране на турбуленцията. Това със сигурност подобрява стабилността. Отзад има спойлер, а под шасито специални панели, които спомагат за постигането на чудесния коефициент на челно съпротивление - 0.27. намаляването на клатенето е допълнително обезпечено и благодарение на McPherson окачванета за предните колела и торсионната греда за задната част.
Съпротивлението на въздуха около района на колелото пък е сведено до минимум по време на движение чрез своебразни "въздушни завеси", които се образуват при движение.
Отпред Elantra показва характерната за Hyundai трапецовидна решетка, около която има модерни фарове с HID светлини и уникални дневни LED светлини, които се предлагат за първи път в модела.
Колата разполага със система за автономно спиране и първата за този клас. С високотехнологични радари, камери и сензори, програмата ефективно предупреждава и водача за потенциален удар.
Електронна система за динамичен контрол на траекторията автоматично разпределя количеството спирачно усилие към всяко колело, въз основа на данните от двигателя и пътните условия. А системата за контрол на стабилността позволява да не настъпи занасяне.
Автоматичната система против изпотяване гарантира, че предното стъкло пък гарантира добра видимост към пътя.
Моделът се предлага със същия нафтов мотор, разработка на Hyundai, но и с нова модерна 7-степенна автоматична скоростан кутия с двоен съединител и старт-стоп система, която струва едва 3000 лева.
Бензиновият вариант на автомобила е с 1,6-литров бензинов двигател с мощност 128 коня, който може да се комбинира с 6-степенна ръчна или автоматична трансмисия.
Размери
Дължина: 4570 мм
Широчина: 1800 мм
Височина: 1450 мм
Колесна база: 2700 мм
Клиренс: 150 мм
Маса: 1315 кг
Резервоар: 50 л
Двигател: Четирицилиндров, редови, DOHC
Гориво: Дизел
Работен обем, куб. см: 1582
Макс. мощност, к.с. при об/мин: 136/4000
Макс. въртящ момент, Nm-об./мин: 300/1750-2500
Трансмисия: 6-степенна автоматична
Максимална скорост: 190 км/ч
Ускорение 0-100 км/ч: 10,1 сек
Среден разход: от 3,8 до 5,7 л
Коментари (0)
Вашият коментар