За историята на този комиксов герой се изисква актьор, способен на голяма искреност и дълбочина. В това е убеден президентът на "Марвел Студиос" (Marvel Studios) Кевин Файги. Продуцентът е особено привързан към образа на Доктор Стрейндж и влага много лично отношение в пренасянето му от измерението на комикса към вселената на киното.
От самото начало Файги знае, че този персонаж трябва да оживее на големия екран чрез Бенедикт Къмбърбач. Неговото ангажиране с ролята се оказва изключително трудна мисия, която все пак приключва успешно, защото именно звездата от "Игра на кодове" се хвърля в свръхестествената одисея в "Доктор Стрейндж" (Doctor Strange). Лентата е част от така наречената "Трета фаза" от филмовия свят на Марвел.
"Много държахме на Къмбърбач, но той ставаше все по-популярен и по-търсен, разбира се, и по-ангажиран.
Изглеждаше така, сякаш никога няма да успеем
да напаснем тайминга с неговия. Огледахме се, обсъждахме и други актьори и накрая си казахме - трябва поне да опитаме да привлечем вниманието му!", обяснява Файги.
Обезверени от недостъпността на Къмбърбач, от студиото започват усилени преговори с Хоакин Финикс, който в техните очи е следващият най-удачен избор за главната роля. Трикратно номинираният за "Оскар" актьор изслушва с охота предложението да влезе в образа на този легендарен егоцентричен неврохирург, превърнал се във върховен магьосник и главния защитник на Земята. И все пак без никакво съжаление Финикс отхвърля офертата веднага щом разбира, че ще му се наложи да сподели комерсиалното призвание на редица свои колеги, облекли костюмите на Отмъстителите, към чийто тандем на големия екран
ще бъде длъжен да се присъедини и Доктор Стрейндж
в определен момент.
След неговия отказ тръгват слухове, че продуцентите хвърлят око на Джони Деп, който освен всичко е и запален почитател на комиксите. Възрастта му обаче би наложила сериозни изменения в сценария, който е разработен за герой на 30-годишна възраст. И по всичко личи, че такова сериозно отдалечаване от същността на комиксовия персонаж е било недопустимо. Така в лутания от една звезда към друга от студиото все пак успяват да вербуват своята цел номер 1 - Бенедикт Къмбърбач.
Режисьор на фентъзи лентата "Доктор Стрейндж" е Скот Дериксън, който разработва и сценария заедно със Си Робърт Каргил и Джон Спайтс, а историята, разбира се, се завихря около един суперчовек, който като всички свои себеподобни ще спасява Земята.
За големия екран героят на Къмбърбач е изваден основно от хитовите комикси на Джак Кърби, Стан Лий и художника Стийв Дитко от 60-те и 70-те години, а образът му бива доизрисуван с различни елементи
на вдъхновение от Салвадор Дали и богатата фантазност на "Алиса в Страната
на чудесата"
на Луис Карол.
Като неврохирург с арогантно поведение и афинитет към сарказма д-р Стивън Стрейндж има власт над човешкия живот, а най-важният инструмент за упражняване на силата му са неговите ръце. Неспособността да ги движи след жестока автомобилна катастрофа променя целия му живот. Медицината се оказва безсилна пред неговия кошмар и така се налага Стрейндж да сблъска своята строга житейска философия, подчинена на рационалната мисъл,
с един свят, допускащ всичко невъзможно, който
му предлага надежда Обещанието за пълноценност се дава на доктора при срещата с един мистериозен учител - Древния магьосник, който е на повече от достолепна възраст. Отговорността за този важен персонаж е поверена на Тилда Суинтън, като с нейния избор се избягва от първоизточника на хартията по пол и раса. Актрисата обаче доказа още с изпълнението си на архангел Михаил в "Константин" с Киану Рийвс, че подобен вид ограничения са само условни.
Стрейндж решава доброволно да се предложи за наследник на Древния магьосник и да прекара години в посвещаване в изкуството на магьосничеството и придобиване на умения за боравене с мистичните сили във всички достъпни светове. Така той ще трябва да се изправи срещу маг, който се отцепва и създава собствена секта. Този негов опонент вярва, че Древният пази собствената си сила и че светът би бил по-добро място, ако на хората е разрешено да използват повече магически сили.
"С голяма част от жестовете се създават магии. Забавно и шантаво е - как трябва да позирам, да си представям, че нещо се случва. Има доста красиви детайли, част от движенията напомнят балет и същевременно всичко е изпълнено с динамика. А след като момчетата в монтажа свършат своята част от работата, ще се случват много неща на екрана", признава Къмбърбач.
В ролята на главния злодей ще влезе Мадс Микелсен, срещу когото в образа му на ковчежник на международните терористи се изправи Агент 007 в “Казино “Роял”. Според мнозина героят му ще отвори портал за всемогъщия демон Дормаму, а за да се намери място на този образ, към работата по сценария е привлечен и Дан Хармън, създателят на сюрреалистичния анимационен сериал "Рик и Морти" (Rick & Morty).
Обаятелната Рейчъл Макадамс се преобразява пред камерата в хирург, работил заедно със Стрейндж. От колега тя се превръща в основна опора и извор на сила за героя, към когото той се връща отново и отново в пътешествията си из безкрая.
Одисеята на Доктор Стрейндж започва от 110-и брой на поредицата Strange Tales, а именно оригиналната история
слага началото на течението на сюрреализма в комиксите.
Премеждията на доктора го отвеждат из всички възможни паралелни вселени през всеобщото изобилие от различни физични закони и измерения на материята, пространството и времето.
Цялата тази впечатлителна фантастика се наелектризира допълнително и от музиката във филма, която е дело на композитора Майкъл Джакино, спечелил "Оскар" за "Високо в небето".
Премиерата на "Доктор Стрейндж" е на 4 ноември.
Коментари (0)
Вашият коментар