Френският рекламен регулатор е поискал от модната къща Ив Сен Лоран да промени рекламни изображения от последната си кампания заради множество оплаквания, че са унизителни за жените, съобщава "Ройтерс".
Едно от изображенията, поставени по билбордове из Париж, показва облегнала се жена с кожено палто и мрежести чоропогащници с широко разтворени крака, а другата - модел по трико с ролкови кънки, монтирани върху обувки с висок ток, навел се над табуретка.
Рекламите предизвикаха гняв в социалните медии и дори обвинения в насърчаване на насилие. "Моделите са оприличени на предмети, хиперсексуализирани и поставени в подчинени позиции", обяви говорителка на неправителствената организация Oséz le Feminisme! ("Дръзни да бъдеш феминист"), цитирана от "Гардиън".
Оплакванията предизвикаха вниманието на френския рекламен регулатор Autorite de Regulation Professionelle de la Publicite (ARPP), който отговаря за налагането на стандартите в гилдията.
Помолихме "Сен Лоран" да направи промени в изображенията възможно най-скоро, заяви шефа на ARPP Стефан Мартен пред "Ройтерс". Настоящите са сериозно нарушение на правилата, допълни той, като ги определи още като "порно шик".
Фактът, че моделите в тези реклами са изключително слаби и насърчават нездраво отношение към тялото също е притеснителен, смята Мартен.
Марката на името на известния френски дизайнер, днес част от бизнес групата Kering, не е коментирала случая.
Коментари (0)
Вашият коментар