Къде да караме, без да ни глобят

Още в първите дни на годината Пътна полиция обяви, че ще сложи край на нелегалните гонки по пътищата. От КАТ предупредиха шофьорите, че новите разпоредби в Закона за движение по пътищата вече са в сила. Забранява се и организирането и участието в гонки и ще се налагат нови жестоки санкции, като за първо нарушение глобата е 3000 лева и до една година без книжка.
Затова списание “Авто Тренд” и “24 часа” ви предлагат легални варианти, където да изпробвате колите си колкото ви стиска, да дрифтирате и да “палите” гумите, докато издържат. Предлагаме ви варианти, които са близки до нас, но ако искате максимален адреналин, посетете класиката “Нюрбургринг” в Германия.
“Нюрбургринг” е смятана за най-трудната писта в света заради голямата си дължина и многото завои. Публичният достъп до трасето обикновено е през уикендите и всички автомобили, които имат право да се движат по пътищата, могат да си платят, за да карат по това историческо трасе. Оригиналната и най-дълга конфигурация на трасето се нарича Gesamtstrecke (Цяло трасе) и е с дължина (28,26 км). Най-популярната конфигурация обаче е Nordschleife (Северна отсечка). Дължината и е над 22 км.
Една обиколка на Северната отсечка струва 26 евро, четири обиколки 97 евро, а девет обиколки 202 евро. Любителите на високите скорости могат да си закупят и годишен неограничен пропуск срещу 1475 евро.

1. Писта "Дракон", Пловдивско

Писта “Дракон” е първата и единствена по рода си частна писта за провеждане на авто- и мотосъстезания в България. Изградена в началото на лятото на 2005 г., тя е домакин на многобройни спортни прояви и доби широка популярност сред любителите на високите скорости. Пистата е с обща дължина 1700 м, разположена е на площ от 165 дeкара и е напълно обезопасена. Тя е единствената, където може да изпробвате качествата на колите си и да дрифтирате на родна земя. Вярно е, има 13 завоя - 7 леви и 6 десни, и старт-финална права с дължина 580 метра, която извън пистовите състезания се използва за драг състезания (1/4 миля). Предвиждат се допълнителни подобрения, които ще я разнообразят и увеличат дължината и до 2600 м. Вече има изграден и ресторант към съоръжението. Трасето е с нов асфалт на отделни участъци, с променен подход към влизането и излизането от боксовете, нова трибуна и зони за сигурност, разширен паркинг. Предвиждат се и още трибуни.
Голямо предимство на пистата е, че е разположена в центъра на страната, на пътя, свързващ Северна и Южна България. Намира се само на 20 км от Пловдив и на 15 км от Хисаря. Географското й разположение обуславя нейната достъпност за зрители от цялата страна, а мекият климат позволява използване на съоръжението през голяма част от годината. Свободното каране се осъществява само когато няма други събития на пистата. Календара със събитията може да намерите на сайта на пистата. Цената на един пилот е 50 лева, ако искате да ви бъде измервано времето трябва да доплатите 20 лв.

2. Писта "Серес", Гърция

Това е най-популярната и най-ползваната от българските любители на високите скорости писта. Общинското съоръжение, построено на площ 1000 декара, е направено край малкото гръцко градче и се намира на 227 км от София и до него се стига за около 3 часа.
Пистата е построена през 1998 г. Тя е изградена в съответствие с техническите изисквания за безопасност до ниво на състезания от Формула 3. Това е най-голямата писта на Балканите с дължина 3186 метра и широчина 12 - 15 метра.
Стартовата права е 662,16 м, завоите са общо 16, от които 9 десни и 7 леви с радиус от 40 до 100 метра. Състезателната писта разполага и с обособено трасе за мотокрос, което е със специална пясъчна настилка, осигуряваща безопасност на състезателите. Неговата дължина е 1762 м, а широчината 8-9 метра.
Пистата “Серес” е единствената писта на Балканите, която напълно отговаря на техническите спецификации за проектиране на Международната федерация по мотоциклетизъм (FIM) и Международната автомобилна федерация (FIA). На нея освен автомобили може да видите и всякакъв род и мощност мотоциклети.
Цените за свободно каране извън петъците и уикендите са по 55 евро на кола и 45 евро на мотор на ден, през останалите три дни плащате 10 евро отгоре. За навигатор също има такса - 20 евро.

3. Писта "Навак", Сърбия

Недалеч от столицата Белград има страхотна писта. “Навак” е струвала около 10 милиона евро и предлага всичко, свързано с автомобилите - от тестове на писта или полигон до състезания с болиди. Там се помещава и Националната академия за водачи. Пистата е с перфектен асфалт и възможности за различни конфигурации на трасето от 900 до 3000 метра, а финалната права е 1200 метра.
На базата на NAVAK (Национална шофьорска академия) е създадено първото училище за безопасно шофиране в Сърбия. Центърът е разположен на площ 33 хектара до градчето Суботище, на 60-ина километра западно от Белград. Разстоянието от София до Суботище е точно 444 километра и се взема за около 4 часа и половина.
Концепцията, около която е построен центърът NAVAK, е по-скоро да се акцентира върху карането в реалността и да се подобрят шофьорските умения на младите водачи. Затова се симулират критични ситуации - от аквапланинг до шофиране под въздейстиве на алкохол и наркотици, със скорости между 30 и 50 км/ч и рядко достигащи максималните 120 км/ч.
На базата има и уникално офроуд трасе с хълмове с наклон от 35 до 45 градуса и странични наклони от 20 до 45 градуса, малки и големи изкопи, минаване през дълбоки водни препятствия. 4 часа за безопасно шофиране със “служебна” Toyota Auris и инструктор струва 99 евро.

4. "Словакия ринг"

“Словакия ринг” се намира близо до Дунайска стреда, близо до границата с Унгария. От София до пистата разстоянието е 909 километра и се стига за около 10 часа. Проектът на пистата е дело на австрийския архитект Ханс Рот, който е направил редица подобни съоръжения в Австрия и Унгария. “Словакия ринг” е сред най-дългите състезателни писти в Европа. Нейната техническа трудност представлява голямо предизвикателство за кадидат пилотите. Има четири изкуствено създадени възвишения, които правят пистата по-разнообразна и вдигането на адреналина е сигурно.
Дължина на пистата е 5922 метра, а широчината - 12 метра. Дългата права е 1144 м и широка 20 м. Възможно е да се ползва в 6 различни варианта и в двете посоки. Пистата отговаря на стриктните правила на FIM и FIA за организиране на международни състезания.
Индивидуалните пилоти по време на летния сезон могат да карат до 20 часа. Карането по пистата със собствен автомобил струва 30 евро за половин час, като може да платите онлайн или на място час преди "тренировката".
Задължително преди свободното каране трябва да минете курс по безопасност с инструктор, който започва час преди свободното каране. Той струва 20 евро и се заплаща еднократно. Задължително трябва да имате каска, която може да наемете срещу още 10 евро. Автомобилът трябва да е оборудван с кука за теглене, за да може да бъде издърпан извън трасето в случай на авария.

5. "Мотор Парк Румъния" 

Пистата “Мотор Парк Румъния” се намира на 140 км от Русе и на 50 км североизточно от Букурещ и ще представи ново предизвикателство на българските пилоти. Целият комплекс ще бъде завършен до 2 години. Инфраструктурата се мени постоянно и става все по-добра. Старт-финалната права е дълга 950 метра и е с широчина от 14 до 16 м. На нея спокойно може да се вдигнат 300 км/ч, стига да имате подходящото превозно средство - кола или мотоциклет.
“Мотор Парк Румъния” претендира да е най-модерната писта в Югоизточна Европа и единствената в Румъния и е с дължина от 4129 метра с широчина между 11 и 16 метра. Трасето има 14 завоя с високо ниво на трудност.
На комплекса се провеждат различни курсове. Единият от тях включва майсторско шофиране на деца от 12-годишна възраст нагоре (с писменото съгласие на родителите) и няма максимална възрастова граница. Инструкторите обучават как да се атакуват виражите, идеалните следи при вземане на завоите, както и упражняване на спирачни техники върху мокра или суха писта. За обучение се използва расов VW Lupo Cup 1600 с мощност 140 к.с. със Sparco състезателни седалки с ФИА хомологация и състезателни спирачки.
Румънците дават възможност да карате техен Mercedes A45 AMG с 381 к.с., като една обиколка с него (4,2 км) струва немалката сума от 30 евро. Може да наемете споменатия фолксваген за 140 евро, но за цели 20 обиколки, както и състезателна Dacia Logan Cup 1600 със 100 к.с., за която трябва да платите 110 евро за същия брой обиколки.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
Защо химикалите в храните и козметиката са толкова опасни за децата
Транссексуална жена е нападната с меч и пребита в центъра на София
Защо двойките с деца се хранят по-нездравословно
Оригинали на Албрехт Дюрер в Търново
Микрофонът на Лейди Гага спря да работи по време на концерт (Видео)

Напишете дума/думи за търсене