Независимо дали вече сте гледали филма, който триумфира на тазгодишните Оскари, или не, вероятно ще ви бъде интересно да научите повече за неговите автори и неговата история. „Формата на водата“ е фантастична приказка. Любовна история за глухоняма жена и мъж-риба. Всъщност жанрът на „Формата на водата“ трудно може да се побере само в двете думички - „романтичен“ и „фантастичен“, защото в него има много мюзикъл, има трилър, има дори и филм ноар.
Мъжът-риба имал нужда от „готин задник“
Режисьорът на филма Гийермо Дел Торо искал скулпторите да създадат такова създание, което да може да ти вземе дъха. Главният дизайнер и скулптор Майк Хил си спомня: „Гийермо ме повика и ми каза: „Дай му душа!“ Режисьорът искал създанието да има „готин задник“. То така и било създадено – със страхотно и секси тяло, големи и изразителни очи, устни, родени за целувки, силна челюст и трапчинка на брадичката.
Като малък Дел Торо се идентифицира с Франкенщайн
Мексиканският режисьор е само 6-годишен, когато гледа първия си филм с чудовища - „Франкенщайн“. Още тогава чувства прилика между себе си и фантастичното създание. Растейки, той има често кошмари и е навестяван от натрапчиви идеи. Гийермо понякога трудно различава действителността от виденията си. Признава, че "Франкенщайн" и "Създанието от Черната лагуна" са го вдъхновили да направи „Формата на водата“.
Първоначално идеята на Дел Торо е отхвърлена
Мексиканецът отива в Universal Pictures с предложение да работи по римейк на "Създанието на Черната лагуна", но продуцентите отхвърлят идеята му. Така по време на една закуска с писателя Даниел Краус през 2011 година Гийермо решава да работи по сценария на "Формата на водата".
Иска да го снима черно-бял и инвестира 200 000 долара лични пари в него
Днес награденият за най-добър режисьор за "Формата на водата" признава, че работата по филма е била съпътствана от множество проблеми. Един от всички тях е, че не му позволили да заснеме своето произведение черно-бяло въпреки силното му желание. Друг интересен факт е, че мексиканският режисьор инвестира 200 хиляди долара лични средства във филма, още преди да има подписан договор с продуцентите си. Докато все още пише сценария, той започва да създава човека-амфибия, а това е скъпо начинание.
Големите клечки избухват в сълзи при първото си докосване до историята
Когато Гийермо отива във Fox Searchlight, за да представи своя сценарий, на края на срещата част от големите клечки в студиото подсмърчат и бършат сълзите си.
Той избира Сали Хокинс, преди да я е видял
Гийермо има в главата си британската актриса Сали Хокинс, докато още пише сценария. Тогава той никога не я е срещал на живо. След Златните глобуси през 2014-а Дел Торо си тръгва, подпийнал, от афтърпарти и случайно се натъква на Сали. Разказва й историята набързо. По-късно признава, че ако не е бил алкохолът, едва ли би се осмелил да я заговори.
„Когато избирам актьори, аз всъщност избирам техните очи“, казва Дел Торо
За да пресъздаде мъжа – амфибия, актьорът Дъг Джоунс е целият покрит с грим и специални протези. Единственото, което виждаме от неговия човешки образ, са очите – а те са и това, което режисьорът признава, че е най-важно за него по време на избора му на актьори. Всъщност самият Дъг Джоунс далеч не е толкова секси като своя герой. Може да го видим в някои от другите добри филми на Гийермо дел Торо като "Лабиринтът на Фавна" и "Хелбой".
Апартаментът на Елиза буквално носи формата на водата
Дизайнерът на апартамента на Елиза, който е декор на голяма част от сцените, разкрива, че е търсил буквални прилики между интериора и формата на водата. Не само че стените са боядисани в този фантастичен син цвят. При повечето мебели са търсени обли и вълнообразни форми, сякаш се намираш насред вода.
Александър Деспла използвал 12 флейти за основната тема
Прочутият композитор Александър Деспла е автор също така на музиката на филми като „Странният случай с Бенджамин Бътън“, „Речта на краля“, „Гранд хотел Будапеща“, филми от поредицата на „Хари Потър“ и много други. Като флейтист той се съсредоточава върху това да пресъздаде звуците, които могат да се чуят под вода и за целта използва цели 12 флейти. Искал е темата на филма да е изключително мека и деликатна.
Премиерата на филма е в театъра, който е сниман в самия филм
Една от култовите сцени на "Формата на водата" е снимана в приказнокрасивия театър "Елджин" в Торонто, Канада. Именно там се прожектира и за първи път носителят на Оскар за най-добър филм на 2017 година.
Дел Торо кара да спрат музиката по време на речта му на „Златните глобуси“
Мексиканският режисьор не е първият, който постъпва така. Миналата година, докато получаваше първата си награда „Тони“ в своята 50-годишна кариера, Бет Мидлър изкрещя: „Спрете тая тъпотия!“
Гийермо, който бе удостоен със „Златен глобус“ за най-добър режисьор, също помоли да намалят музиката, но доста по-елегантно от Мидлър: „По-ниско музиката, моля! Отне ми 25 години да стигна дотук. Дойте ми една минута. Само една минута!“
Коментари (0)
Вашият коментар