Още преди края на започващия този уикенд сезон във Формула 1 трябва да е ясно какво ще е бъдещето на спорта след 2020 година. Затова е много по-важно какво става в кабинетите на собствениците, отколкото на пистата. Мнението е на английския ветеран Мартин Брандъл, който сега е телевизионен коментатор.
Брандъл е по пистите с различни отбори от 1984 г. до 1996 г.
Настоящият сезон започва без особени изменения в регулациите, като се изключи, че тимовете могат да използват безнаказано само три двигателя за един болид, както и странните "дръжки" отстрани на кокпита, които са за по-голяма безопасност. Специалистите твърдят, че затова фаворитите си остават същите, а именно шампионът Люис Хамилтън с "Мерцедес", съотборникът му Валтери Ботас и екипът на "Ферари" Себастиан Фетел и Кими Райконен.
"Очаквайки сезон 35 от Формула 1, си мисля, че "Ферари" и "Ред Бул" ще изпълват огледалата и визьорите на "Мерцедес" по-добре с повече пилоти близо един до друг. Идват най-важните шест месеца във Ф1 историята", коментира Брандъл.
По-важно все пак е бъдещето и какви ще са новите регулации, които вече предизвикаха караници и заплаха от страна на "черните кончета", че може и да напуснат Ф1.
Ръководството на Формула 1 се надява новите правила да съблазнят нови конструктори с ограничение на разходите за всички отбори и опростяване на някои от спецификациите на двигателите. За да има резултат от това обаче, то трябва да стане своевременно. Интерес вече бе проявен от "Косуърт", "Астън Мартин" и дори "Порше".
"Формула 1 достига до решителен момент в историята си. Именно през сезон 2018 ще бъде представен обликът на шампионата с новия комплект регулации, който ще влезе в сила след 2020 година. Но възможно най-скоро те трябва да бъдат оповестени, за да може всички да бъдат подготвени, когато правилата влязат в сила", коментира Брандъл.
Люис Хамилтън оглави класирането след първата свободна тренировка на пистата "Албърт Парк" в Мелбърн, следван от своя съотборник Валтери Ботас. Шампионите от "Мерцедес" си разменяха най-бързи времена с конкурентите си от "Ред Бул" през първите 40 минути от сесията. Хамилтън постепенно подобряваше своето темпо, докато записа най-добра обиколка от 1 минута и 24.02 секунди с гумите ултрасофт. Ботас се нареди на малко над половин секунда зад него със същите смеси.
Коментари (0)
Вашият коментар