Audi A3 е финият премиум брат на VW Golf, Seat Leon и Skoda Octavia. Той представлява марката с четирите пръстена в компактния сегмент от 24 години. Сега идва ред и на четвъртото поколение Audi A3 Sportback.
Новото Audi A3 започва кариерата си с един бензинов и два дизелови двигателя. В допълнение към суперспортните версии S и RS ще има и модел на природен газ, както и plug-in хибрид.
Според предварителните разчети Audi A3 Sportback трябва да направи своя дебют през май, но ситуацията с пандемията от коронавирус може да отложи премиерата. Но с малко.
A3 е един от най-популярните модели в компактния сегмент от 1996 г., тясно свързан с VW Golf , но е по-високо премиум оборудване от голфа и е пряк конкурент на Mercedes A-Class и BMW 1-Series.
Новият A3 Sportback е малко по-дълъг от предшественика (4,34 метра), но е много по-спортно настроен и луксозен.
В купето цари
една благородна
атмосфера,
която идва от фините материали и перфектна изработка.
В A3 дигитализацията е на високо ниво, но за разлика от новия Golf 8 не се прекалява със сензорите. Цифровият прибор от инструменти в зрителното поле на водача е стандартен, както и 10-инчовият сензорен екран в средата. Оставени са обаче и добрите стари копченца за управление на функции като климатизация, вентилация, отопление на седалките и режимите на шофиране.
Тъчскрийнът в средата на инструменталното табло дава гласова обратна връзка и позволява управление на функциите посредством фрази. Допълнителни функции, като например голямо изображение на навигационната карта, предлага наличният като опция Audi virtual cockpit. В своята Plus версия той е с диаметър 12,3 инча и
дава на водача
избор между
три различни
изгледа,
сред които графика със спортна визия. По желание на борда на автомобила идва и Head-up дисплей.
Audi A3 Sportback стартира в Европа с три двигателя - 1,5 TFSI бензинов със 150 к.с. и каталожен разход на гориво от 4,8 до 5,1 литра, както и 2.0 TDI, наличен във варианти със 116 к.с. (3,5-3,6 л/100 км разход) или във версия със 150 коня с разход 3,7-3,9 л. Първоначално предлаганите двигатели ще слизат от конвейера в комбинация със задвижване на предните колела. За предаването на тягата се грижи шестстепенна механична трансмисия или превключваща със светкавична бързина седемстепенна предавателна кутия с два съединителя S tronic, чийто скоростен лост вече е представен под формата на компактен селектор. С негова помощ водачът управлява функциите на предавателната кутия посредством натискане и издърпване. Скоро след пазарния старт на модела Audi ще продължи да разширява последователно моделната палитра и с версии със задвижване на четирите колела quattro.
До края на годината ще бъдат добавени плъгин хибридите с две нива на мощност и електрически обхват до 60 километра, както и версията g-tron с природен газ, а също и мощната S3 Sportback с 310 к.с.
Ходовата част е с многозвенно окачване с четири носача на задния мост за версиите с мощност 150 к.с. Тя има спортно-балансиран характер и
съчетава високо
ниво на динамика
с добър комфорт
на возене
По желание на клиента се предлага и окачване с адаптивно регулиране на амортисьорите, което същевремено снишава каросерията с 10 милиметра по-близо до пътя. При избор на този вариант всеки от амортисьорите автоматично
се настройва
спрямо
състоянието
на настилката, ситуацията на пътя и избрания от системата Audi drive select режим. При спортното окачване, серийно при наличие на екстериор S line и опция при останалите варианти, акцентът е поставен най-вече върху динамиката. Благодарение на по-твърдата настройка на амортисьорите и пружините, както и на намаляването на клиренса с 15 милиметра, компактният модел предлага по-интензивен контакт с пътя.
С помощта на технологиите Audi pre sense front асистентът за рязко заобикаляне на препятствия и предупреждението за неволно напускане на пътната лента, A3 Sportback прави всичко възможно, за да намали риска от инциденти и серийно предлага високо равнище на безопасност. Като опция се предлагат още множество асистиращи системи, сред които за смяна на лентата, за приближаващи обекти при слизане от автомобила, както и асистенти за кръстовища и за паркиране.
Адаптивният асистент за шофиране подпомага водача при надлъжното и напречно водене на автомобила, като технологията до момента е позната основно от висшия клас автомобили. Въпросният асистент
поддържа
скоростта
и дистанцията
спрямо движещите се отпред превозни средства и посредством плавни намеси в електромеханичното кормилно управление спомага за задържането на автомобила в лентата на движение.
Коментари (0)
Вашият коментар