Избухването на пандемията с COVID-19 е повлияло значително на автомобилната индустрия, сочи статистически анализ на английсакта компания JATO Dynamics. През март 2020 г. глобалните продажби на превозни средства в целия свят са паднали на 5,55 милиона бройки, което е с 39% по-малко от март 2019-а, когато са били 9,03 милиона.
Това представлява най-голямото месечно понижение от 1980 г. насам, от когато JATO Dynamics започва да събира данни. Сегашният срив надминава световната финансова криза през ноември 2008 г., която отбеляза спад в продажбите с 25%.
С разпространението на пандемията по целия свят и затварянето на много от заводите, съчетано с паниката на потребителите и икономическата несигурност, са допринесли за огромния спад на продажбите през миналия месец.
"Тази низходяща тенденция не се дължи само на ограниченията на свободното движение. Индустрията е повлияна до голяма степен от несигурността за бъдещето и този въпрос започна да възниква още преди да се развие пандемията", смята Фелипе Муньос, глобален анализатор на JATO.
Китай, Европа и САЩ отчитат двуцифрени спадове през март. Европа обаче е засегната най-силно, с най-ниския брой продажби за март от 38 години насам. Регистрациите за леки автомобили за 27 страни на Стария континент (данни за България няма) са едва 848 800 бройки, което е с 52% намаление спрямо март 2019-а.
Регистрациите на нови коли са паднали на всичките 27 пазара, но с различна степен. Във Финландия и Литва продажбите са намалели незначително. Регистрациите на автомобили в Швеция пък са паднали със само 9%.
В Италия, Франция, Испания, Австрия, Ирландия, Словения, Гърция и Португалия обаче продажбите общо са били само 161 800 коли спрямо 634 600 през март 2019 г.!
Най-засегнатите са градските автомобили, MPV сегмента и средния клас. Отчасти това се дължи на срива на италианския и френския пазар, на който малките автомобили са силно зависими от продажбите.
Регистрациите на джипове спаднаха с 48% до 338 300 бройки, но същевременно увеличиха пазарния си дял до почти 40%.
Електрическите автомобили са увеличили продажбите си с 15% до 147 500 бройки през март с нов рекорден пазарен дял от 17,4%, или с 10,1 процентни отгоре спрямо март 2019 г. Tesla Model 3 е вторият най-продаван автомобил в Европа през март след VW Golf.
Коментари (0)
Вашият коментар