Мерките за социално дистанциране събориха последните бариери пред дигитализацията

СНИМКА: Pixabay

Също като всички големи кризи в историята, пандемията от новия коронавирус служи като ускорител за вече започнали големи промени. Такъв е случаят с дигиталния преход, чиято необходимостта, както за хората, така и за компаниите, е по-очевидна от всякога.

Светът е връхлетян от безпрецедентна криза. Също като всички големи кризи в историята, пандемията от новия коронавирус служи като ускорител за вече започнали големи промени. Днес е в ход ускоряване на дигиталната трансформация на икономиките и обществата в един свят, в който 4,57 милиарда души са свързани чрез интернет.

Ограничителните мерки заради коронавируса го налагат. Никога досега не сме използвали толкова много дигиталните платформи и инструменти. Във Франция здравните телеконсултации с личните лекари са се увеличили 15 пъти между 1 и 28 март, а броят на видеоконференциите е нараснал с 37 процента. Електронната търговия си е спечелила още два милиона и половина само за няколко дни.

Изговори се много за "социалното дистанциране". Изразът обаче е подвеждащ, защото ако дистанцирането е физическо, то интернет и видео връзките позволиха поддържането на пълноценна социална връзка. В Messenger и WhatsApp груповите обаждания се увеличиха над два пъти от началото на кризата.

Това дигитално ускоряване се отразява на основните дейности на компаниите: организирането на работата, рекламирането на собствената марка и услуги, продажбата на стоки, общуването с клиентите.

Ограничителните мерки направиха масова дистанционната работа и събориха една културна бариера: вече е възможно човек да работи от вкъщи и да бъде ефективен. Дигиталните инструменти позволяват това и ще преобразят трайно начина, по който се мисли за социалната организация, работното пространство и управлението на екипите.

Сега, когато свързаността чрез интернет е почти постоянна, комуникационният сектор ускорява своята трансформация към един по-дигитален и целенасочен маркетинг. Тя позволява и да бъдат ограничени разходите и да се търси най-високата ефективност през период, когато бюджетът ще бъде ограничен, и да се генерират бързо и автоматизирано стотици персонализирани и адаптирани към мобилните технологии бройки съдържание. Артюр Садун, шефът на френската пиар компания Publicis, има предвид точно това, когато констатира, че "масовият маркетинг окончателно е зад гърба ни".

Мерките за социална изолация обаче извадиха на показ и нещо друго - необходимостта компаниите да мислят по различен начин за търговията и да ускорят преминаването към продажби онлайн. Последните седмици показаха до каква степен капацитетът за съхраняване и използване на данните за пряк достъп до потребителите са от съществено значение. В Хонконг L'Oreal и Unilever увеличиха само за няколко седмици онлайн търговията с продукти, които преди до голяма степен продаваха офлайн. Във Франция онлайн магазинът ManoMano се налага като лидер в областта на продажбата на строителни материали, инструменти и градинарски стоки. Малки и средни предприятия, селскостопански производители, търговци и занаятчии обаче също бяха принудени да започнат да предлагат нови дигитални услуги, било то за да запазят дейността си, било за да продават стоката си.

Предлагането на продукцията в интернет, предварителното поръчване, транспортът, доставката до дома, взимането директно от магазина - всички тези практики се налагат навсякъде по света. . . Нека не се заблуждаваме - компаниите, които направиха решителната крачка, няма да се върнат назад. Нито пък техните клиенти, въпреки че те, естествено, ще се върнат в магазините. Доказателството - в Китай смекчаването на ограничителните мерки започна, а онлайн търговията продължава да чупи рекорди.

Редовното използване на комуникационните приложения, което нарасна експлозивно от началото на тази криза, освен това ще промени дълбоко комуникацията между търговците и техните клиенти.

В Азия от дълго време WeChat е инструмент, който позволява на компаниите да комуникират директно със своите клиенти, било то за услугите, информация и промоции. В Германия BMW вече използва WhatsApp, за да обслужва своите клиенти, и подобрява качеството на услугата.

При условие че трима от всеки петима жители на планетата имат интернет връзка, дигиталният преход на нашата икономика ще се ускори. Той трябва да бъде първостепенна цел и за френската икономика, която изостава твърде много в Европа. Според индекса на Европейската комисия за дигитализацията DESI 2019 Франция е на 16-о място. . . далеч зад страни, които нямат нейната икономическа мощ.

Кризите са моменти на срив, но и на възможност. Без съмнение дойде времето за бързо налагане на тази технологична промяна. В момент, когато кризата удря тежко, дигитализацията на обществата, търговията и компаниите изглежда един от лостовете за възстановяване.

(бел. р.: Лоран Соли е вицепрезидент на Facebook за Франция и Южна Европа)

(БТА)

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
Жената котка: Никога не съм си правила пластични операции
Боровинките забавят стареенето и предпазват от рак на дебелото черво
Поникнаха първите зъбки на бебета панди в зоологическата градина в Берлин
Александър Сано сподели снимка с внучката си Беатрис
Домашен пастет от телешки дроб

Напишете дума/думи за търсене