Галерия "Нюанс" с първа изложба след карантината - живопис на Борис Стефчев

Няколко от знаковите творби на Борис Стефчев

След края на извънредното положение галерия "Нюанс"  кани на изложбата на класика Борис Стефчев "От символизма до реализма"

До 31 май имате възможност да разгледате на живо изложбата “От символизма до реализма” на Борис Стефчев.

Галерия "Нюанс" (ул. "Иван Денкоглу" 42) отваря врати със стандартното си работно време - от вторник до събота от 11 до 19 ч., неделя до 18 ч.

Поради така създалата се ситуация, галерията беше затворена, а експозицията - качена онлайн, но изживяването от живия контакт с произведенията е далеч по-въздействащо.

Живописта е изкуство, създадено за да бъде усетено чрез директен контакт. Релефът на маслената боя и размерите не могат да бъдат предадени чрез дигитални репродукции.

В “От символизма до реализма” са изложени множество от най-впечатяващите не само с живописните се качества но и с размерите си работи, на един художник, чиято харизма и прогресивна мисъл прозират във всяко платно", казват галеристите.

За автора

Роден в София на улицата на галерия „Нюанс“- „Иван Денкоглу“, през 1894 г., той започва образованието си на професионален художник в Художествено-индустриалното училище в София, където му преподава проф. Цено Тодоров. След това става студент по декоративно изкуство при проф. Стефан Баджов. Благодарение на отличителния си талант Борис Стефчев получава стипендия, за да продължи образованието си в Мюнхен. Военните действия в Германия свързани с избухването на Първата световна война правят следването му в Мюнхен фактически невъзможно, в следствие на което той става студент в Кралската художествената академия във Виена.

Повлиян от духа на времето и тенденциите актуални в една от тогавашните столици на изкуството, младия Борис се увлича по символистичната и сецесион естетика. Той рисува множество широко форматни маслени композиции, в които предлага интригуващи интерпретации на библейски и митологични сюжети облечени в една от характеристиките на цялостното то му творчеството, а именно мистичното присъствие в неговия живописен език.

В настоящата експозицията ще имате възможност да разгледате някои от тези завладяващи платна. Неговата изкусителна Ева носи две ябълки, дадени й от змията – една за нея и една за Адам. А една от ранните му работи представя сюжет от евангелския разказ за посещението на гроба Господен от от три жени в третия ден след неговата смърт.

Тук Борис Стефчев “преразказва” историята изключително модерно – равните тонове и съвременните детайли допринасят за емоционалното й въздействие, говорещо на езика на символизма.

Когато Борис Стефчев се прибира в България, той започва да преподава и до края на живота си работи в таванското си ателие, пак на нашата улица „Иван Денкоглу“. В свободното си време той пътува из България и рисува пейзажи, които макар далеч от естетиката на символизма, също задържат емблематичната за работата му мистичност и приятна меланхолия. И все пак, въпреки всичките си останали творчески търсения, Борис Стефчев сякаш е най-запомнен с мощните си морета.

Част от експозицията са няколко от най-впечатляващите му изяви като маринист – те са едри и внушителни. Рисува ги на различни места, но винаги по крайбрежието на нашето Черно море, на което той остава верен до края на жизненият си път през 1983г.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
Жената котка: Никога не съм си правила пластични операции
Боровинките забавят стареенето и предпазват от рак на дебелото черво
Поникнаха първите зъбки на бебета панди в зоологическата градина в Берлин
Александър Сано сподели снимка с внучката си Беатрис
Домашен пастет от телешки дроб

Напишете дума/думи за търсене