Тест: новият Golf дава повече, много повече

Да си призная честно, не съм от най-големите фенове на един от най-разпознаваемите и продавани модели в света - Volkswagen Golf. Най-успешният европейски автомобил със 7-те си генерации и над 35 милиона продадени бройки за 45 г. обаче няма как да не предизвиква поне уважение у тези, които въртят волана. У нас голфът се асоциира с Перник, както и често с неразумното каране на част от притежателите му. Истината е обаче, че тази кола е изграждала доверието си сред милионите си ревностни почитатели вече почти половин век с изключителната си здравина, удобство, сигурност и забележително пътно поведение. Само с един бегъл поглед в сайтовете за покупка на употребявани модели Volkswagen Golf ще се уверите, че тези екземпляри държат едни от най-високите цени. И това не се дължи на мода, а с изграден с годините имидж на изключително надеждна кола.
Наглед осмото поколение на Volkswagen Golf не предлага големи изменения спрямо предшественика. Това обаче е измамно и се дължи главно на това, че
няма драстични
изменения във
външния вид
Отворите ли вратата и подкарате ли новия голф, ще установите, че разликите са огромни.
В интериора на Volkswagen Golf има само по едно въртящо се копче и то е разположено във вратите на колата и служи за регулиране на страничните огледала. Таблото е по скандинавски изчистено, има огромни сензорни дисплеи и скрити бутони, а воланът - нов, кожен, удобен и “нацвъкан” с безброй бутончета.
Прекалено дигиталната атмосфера вътре в купето може първоначално да стресне истинския фен на Volkswagen Golf, но само след минути общуване с лъскавите екрани ще се уверите в удобството с боравенето с менютата, опростени като в съвременен смартфон.
Новият Golf
изглежда по-скъп,
но за парите си
дава много повече
не само заради това, че купето изглежда като при компютърен стимулатор. Воланът и педалите са все още на мястото си, но скоростният лост е заменен с лъскав контролер, изпълнен в изящния стил на последните модели на Porsche.
Колата разполага с доста революционни джаджи за общуване като Car2X, която дава възможност за отключване на вратите без използване на ключ, а чрез смартфон.
Това е първият VW, който стандартно е оборудван с Car2X. Чрез тази система Golf получава информация от останалите автомобили в радиус до 800 м в допълнение на сигналите от пътната инфраструктура, за да предупреждава водачите за опасности и да препраща тези сигнали към други автомобили с Car2Х.
Сигналът покрива
обхват от
360 градуса
Car2X се основава на радиовръзка и не изисква Wi-Fi или мобилен интернет.
Въпреки лекото увеличаване на габаритите новият Golf е с 35 до 70 кг по-лек от досегашния модел. Това влияе и за запазването на добре познатото отлично пътно поведение. Още с началото на продажбите Golf ще се предлага с избор от девет двигателя и пет хибридни варианта. Опциите за задвижване включват бензин (TSI), дизел (TDI) и задвижване с природен газ-метан (TGI), два четирицилиндрови бензинови агрегата с 90 и 110 к.с., два 4-цилиндрови дизелови със 115 к.с. и 150 к.с., както и TGI със 130 коня.
От 5-те хибридни версии на осмия Golf три са меките хибриди, означени с буквите eTSI на задния капак. Те разполагат с 48-ватова литиево-йонна батерия и последното поколение ефективни бензинови двигатели TSI със 110, 130 и 150 коня.
Именно най-мощния със 150-те коня вариант и тествахме.
Електрическата
помощ към
двигателя се усеща
най-вече при
потегляне от място, но тя помага и да се разтовари моторът от “грижи” като захранване на климатроника и по този начин да се запази цялата му мощност. При модификацията eTSI с Mild-Hybrid технологията стартер-генератор подпомага и при ниска скорост. При движение без тяга и при спиране той служи за рекупериране на енергия, която се съхранява в литиево-йонната акумулаторна батерия. Така с наличието на батерията пада разходът на бензин, както и така важните за ЕС вредни емисии.
Иначе голфът се държи превъзходно на пътя, дори и да карате по-екстремно и с високи скорости. За това помага и електронното управление на окачването DCC. То предлага избор от фини настройки с помощта на регулатор, с жестово управление или по желание чрез гласови команди. Режимите COMFORT, ECO и SPORT могат да бъдат персонализирани. В режим SPORT втвърдените настройки на ходовата част допускат минимални колебания на каросерията. В режим COMFORT пък акцентът е подобряване на комфорта.
Като заключение със сигурност може да се каже, че осмото поколение на Volkswagen Golf дава много повече за парите си и със сигурност ще се справи с “нелоялната” конкуренция на модерните кросоувъри.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ

Напишете дума/думи за търсене