Изненадващо за мнозина, но много добре от маркетингова гледна точка, Ford реши да възстанови името Puma за един от моделите си. Не да съживи модела, защото новият Ford Puma няма нищо общо със стария. Първият представител на компанията с това име е още много популярен сред родните потребители на употребявани коли от началото на века. Предишният Ford Puma бе двуврат с вид на спортен автомобил и се произвеждаше от 1997-а до 2002-а в завода в Кьолн. И старият и сегашният вариант нямат спортните характеристики на една хищна пума, но докато колата от началото на века поне прилича на спортна, то сегашният вариант е един модерен кросоувър, който прилича на пъргаво наконтено котенце, готова да спечели всеки конкурс за красота.
И наистина съвременният Ford Puma определено хваща окото и следва всички модни тенденции на съвременния автомобилен свят и претенциозните му клиенти, като предлага дори и версия "мек хибрид", която и тествахме.
Тази технология вече масово се използва от автопроизводителите при бензиновите варианти, най-вече за да могат да се вместят в екологичните показатели, наложени от Европейската комисия. Освен, че сваля разхода на гориво 48-волтовата технология EcoBoost Hybrid на Ford предоставя и по-добра динамика. Тя се усеща най-вече при тръгване от място. Мекият хибриден силов агрегат плавно интегрира подпомагането от електрическия въртящ момент с 3-цилиндровия еднолитров EcoBoost бензинов двигател с ниско триене, за да предостави до 155 к.с. мощност. Има и вариант със 125 коня, като скоростните кутии могат да бъдат 6-степенна ръчна или 7-степенен автоматик.
Технологията EcoBoost Hybrid подобрява работата на мотора със задвижван с ремък, интегриран стартер/генератор (BISG) с мощност 11,5 квт. Замествайки стандартния алтернатор, BISG осигурява възстановяване и съхранение на енергията, която обикновено се губи при спиране и движение по инерция, за зареждане на 48-волтова литиево-йонна батерия с въздушно охлаждане.
BISG действа и като мотор, като плавно се интегрира с 3-цилиндровия двигател с намалено триене и използва съхранената енергия, за да осигурява допълнителен въртящ момент при нормално шофиране и ускорение, както и да управлява електрическите помощни системи на автомобила.
Меката хибридна система непрекъснато следи как се използва автомобилът, за да определи кога и колко интензивно да зарежда батерията с цел оптимална полза и кога да използва съхранения в батерията заряд.
От една страна може се извършва замяна на въртящия момент, която разгръща функционалността на електрическия мотор на BISG, за да осигури до 50 Нм въртящ момент. По този начин се пести гориво. В случая тествания модел показа 6 литра на сто разход при интензивен градски трафик.
Хибридната технология може и да добави до 20 Нм над нивото на бензиновия двигател и да предостави до 50% повече въртящ момент при по-ниските обороти.
Въпреки ограничените си размери, Puma използва платформата на градския модел Fiesta и се сглобява в Крайова, модерният кросоувър предлага хитри решения за съхранения на багаж.
Puma предоставя обем на багажника от 456 литра. Функционалният багажник може удобно да побере кутия, дълга 112 см, широка 97 см и висока 43 см при сгънати седалки на втория ред. Освен това като махнете кората на багажника, отдолу се открива втора огромна ниша за товарене на вещи.
Освен това товаренето е по-лесно с първата в сегмента технология на Ford за хендсфри задна врата. Системата осигурява достъп до багажника, дори когато ръцете са заети с просто движение с крак под задната броня.
Модерните технологии в помощ на водача включват адаптивен круиз контрол със Stop & Go, разпознаване на пътните знаци за скорост и придържане в средата на лентата за безпроблемно шофиране по магистрала и в натоварения градски трафик
Има и информационна система за локална опасност, което може да информира водача за опасни ситуации по пътя напред, преди те да станат видими за него.
Puma използва общо 12 ултразвукови сензора, три радара и две камери, разположени по автомобила, за да предоставя набор от Ford Co-Pilot360 технологии, които подобряват защитата, шофирането и паркирането и са предназначени да направят шофирането по-малко натоварващо.
Коментари (0)
Вашият коментар