За хората около и над 50-годишна възраст коли като новото поколение Skoda Octavia са една бяла лястовица сред ятото от всевъзможни кросоувъри в съвременния автомобилен свят. Направена на новата платформа на Volkswagen Golf, колата дава още повече както на шофьора, така и на пътниците. И да, ще има и Scоut версия с 4х4, която със сигурност ще задоволи и капризите на офроуд маниаците.
В България феновете на Skoda Octavia са десетки хиляди и има защо. Колата не само предлага удобства, огромен багажник, перфектни двигатели и сигурност, които за тези пари трудно ще откриете в друг автомобил. Има и нещо, което е много важно за българския купувач - държи едни от най-високите цени на вторичния пазар заради здравината на изработката, доказана с годините.
Най-новата Skoda Octavia е по-скъпичка от предшественика си, но още от пръв поглед ще разберете защо е така.
Чешкият автомобил
вече разполага с
почти всички полезни
екстри и глезотии, които са все повече желани от съвременния човек. Моделът освен с модерни бензинови и дизелови двигатели се предлага във вариант в мек хибрид и с вградена метанова уредба, а след мосец-два и във версия плъгин хибрид със зареждане от битовата електрическа мрежа.
В България моделът дебютира с бензиновия 1,5 TSI двигател със 150 к.с., както и с два двулитрови дизела със 115 и 150 коня. Гамата ще бъде разширена с още два бензинови агрегата - еднолитров със 110 к.с. и двулитров със 190 коня ( с 4х4). Към дизелите до края на годината ще се присъедини още един двулитров мотор с 200 коня пак с 4х4 задвижване.
Две са версиите мек хибрид (1,0 TSI EVO e-TEC и 1,5 TSI EVO e-TEC). Плъгинхибридът на Octavia iV ще разчита на 1,4-литров TSI бензинов мотор със 150 к.с., а общата мощност възлиза на 204 к.с. и 350 Нм. На ток моделът ще може да измине до 55 км.
Тестовата шкода разполагаше с една от най-добрата за мен комбинация - изключителен дизелов двигател с мощност 150 коня и автоматична DSG трансмисия. Лифтбекът (задната врата се отваря като при класически хечбек) даде разход на нафта 4,1 литра на сто при каране от София до Монтана през прохода Петрохан, с трима души на борда, горещо време с пуснат климатроник и на спортен режим! Това означава, че с резервоар от 55 литра, тази дизелова октавия с лекота ще мине 1100-1200 км с едно зареждане на резервоара, дори и ако се движите само по магистрала.
Четвъртото поколение Octavia е пораснало още. С дължина от 4689 мм, хечбекът е с 19 мм по-дълъг, а комби версията с 22 мм от предшественика. Широчината се е увеличила с 15 мм. Обемът на багажника на комбито, който е най-големият в своя сегмент, се е увеличил с 30 литра до 640 л. Лифтбекът има обем 600 литра - с 10 л повече от предходното поколение.
Интериорът няма
нищо общо с
предишната Octavia
Воланът е малко странен, двуспицов, но пък е удобен. Материалите вътре в купето изненадват с високото си качество и мекотата си. Има виртуален кокпит с 10,25-инчов дисплей. Четири са инфоразвлекателните системи с екрани от 8,25 до 10 инча в зависимост от нивото на оборудване. Някои от тях могат да се управляват чрез жестове или гласов контрол чрез дигиталния асистент на Skoda, неречен Laura. Вградената eSIM карта осигурява достъп до най-новите мобилни онлайн услуги в Skoda Connect.
Колата може да е снабдена и с новите, щадящи гърба Ergo седалки, които освен всичко останало предлагат и електрическа функция за масаж. В топ версиите те може да имат също вентилация. Опционалният head-up дисплей е друга новост за Skoda. Той проектира най-важната информация като скорост, навигация, пътни знаци и активирани асистиращи системи директно върху челното стъкло.
Новата Octavia е първият автомобил на чешката компания, който използва технология shift-by-wire за DSG скоростната кутия, която по електронен път предава избраната от шофьора предавка към скоростната кутия. На мястото на познатия DSG лост има нов модул за управление със сребристо копче - същия като при новия VW Golf.
Като опция има и динамичния контрол на шасито (DCC) с избор на режим на шофиране. Заедно с пониженото с 10 мм окачване DCC дава адаптивна промяна на твърдостта на амортисьорите, а чрез слайдери може да променяте настройките на различните режими на шофиране като окачване или работата на DSG трансмисията.
Иновативни матрични предни светлини с изцяло LED технология също се предлагат опционално и позволяват на шофьора да остави дългите светлини включени през цялото време, без да заслепява другите участници в движението. Колата разполага и с цяла нова гама от системи за безопасност, като асистент за предотвратяване на сблъсък, за завои, предупреждение за излизане от лентата на движение, системата Area View и Side Assist, както и активен темпомат, които заедно с обновена версия на системата за разпознаване на пътните знаци и асистента за движение в задръстване съставят обширната система Travel Assist.
Коментари (0)
Вашият коментар