Новата Kia Sorento с режими за кал, сняг и пясък

Четвъртото поколение на KIA Sorento ще бъде оборудвано с новоразработения режим Terrain Mode от момента на старта на продажбите на новия модел в Европа през второто полугодие на 2020г.

Terrain Mode ще осигури на водачите на Sorento подобрено сцепление, стабилност и контрол на поведението при движение в кал, сняг и пясък, предлагайки нови специфични настройки за всеки от тези видове повърхности. По този начин системата ще гарантира на версиите с двойно предаване (AWD) на новия SUV модел по-добро от когато и да било представяне при движение по различни терени с ниско сцепление.

Посредством превключвателя Mode Select на централната конзола водачът може да премине в Terrain mode и да избере нужния в конкретния случай режим - Mud, Snow или Sand („кал”, „сняг” и „пясък”). В зависимост от направения избор, системата оптимизира автоматично работата на задвижването така, че да осигури най-добра проходимост в съответната ситуация чрез промяна на мощността и разпределението на въртящия момент на двигателя, както и на работните характеристики на електронния контрол на стабилността. Terrain Mode определя и моментите за смяна на двете предлагани при новия модел трансмисии (осемстепенна с два съединителя при дизеловите версии и шестстепенна автоматична при хибридните варианти) по начин, който да осигури оптимално представяне на различни настилки.

Режим за сняг „Snow” – за почитателите на зимните спортове и шофиране в студени климатични условия

Режимът „Snow“ на Sorento е идеален за водачи, които шофират в по-студени климатични условия или за семейства, които редовно практикуват зимни спортове. Оптимизиран за поддържане на инерцията при движение по настилка с ниско сцепление и лед, режимът за сняг ограничава въртящия момент на двигателя и едновременно с това се грижи за възможно най-равномерното му разпределение между четирите колела. При необходимост електронната система за контрол на сцеплението (TCS) внимателно прилага лек спирачен момент върху определени колела, за да подобри допълнително сцеплението, а трансмисията на свой ред използва по-чести смени на предавките, запазвайки оборотите на двигателя и предотвратявайки приплъзването на колелата.

Режим за кал „Mud” – за почитателите на природата и движението по пътища в лошо състояние

Режимът за кал осигурява по-добро сцепление и контрол върху поведението на автомобила за водачите, на които им се налага да се справят с кални пътища и движение без път – по полета и ливади. Той е идеално решение за почитателите на природата и пътищата без твърда настилка в отдалечените извънградски райони. За постигане на оптимално сцепление в тези тежки условия, въртящият момент на двигателя се подава от системата за двойно предаване AWD плавно и с леко забавена схема на смяна на предавките към четирите колела, а електронният контрол на сцеплението TCS прилага по-силна спирачна сила. Така автомобилът може да поддържа инерция и да се движи безпрепятствено напред без затъване в калта.

Режим за пясък „Sand” – за любителите на плажове

Режимът за пясък помага на водачите на новия Sorento да преминават по-уверено по покрити с пясък пътни отсечки, да се движат по морски плажове и дори в пустинни местности. Той спомага за намаляване на риска от затъване, като подаването на по-висок въртящ момент на двигателя се съчетава със забавено преминаване към по-висока предавка от страна на трансмисията, а тягата към отделните колела се разпределя колкото е възможно по-равномерно и плавно от системата за двойно предаване AWD. В режим „Sand” електронната система за контрол на сцеплението TCS прилага и по-високи стойности на спирачния момент към отделните колела, с което дава възможност за насочване на повече въртящ момент към колелата в зависимост от конкретната ситуация.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ

Напишете дума/думи за търсене