Тест: Defender е все така здрав, но много различен

Преди 20-ина години, на един от първите ми тестове на гамата на легендарната марка Land Rover за първи път изпробвах и култовия джип Defender. Автомобилът показа фантастични офроуд способности, промъквайки се през невероятни места - камънаци, кал и шубраци, но навръщане към София по магистрала "Тракия" буквално щяха да ми "изпадат пломбите". Тогавашният Land Rover Defender нямаше комфорт за движение с високи скорости (над 150-160 км/ч) и си беше един истински брутален офроудър, каквато слава има вече 70 години.
След кратко спиране на популярния в цял свят приключенски модел от Land Rover решиха да възобновят Defender, но този "защитник" няма нищо общо с предшествениците си. Новият Land Rover Defender все така запазил прекрасните си офроуд качества и производителите твърдят, че това е най-здравият им автомобил, правен някога, след множеството направени тестове на върха на възможностите му.

Да, Land Rover Defender е запазил прекрасните си офроуд възможности, но е добавил и забележителния комфорт на возене и каране по нормални пътища и магистрали, познат ни от другите модели на марката. Луксът и съвременните технологии за безопасност и свързаност обаче си имат цена. Затова и сегашният Land Rover Defender е много по-скъп от предишния.


Defender вече не е поставен на рама, а използва платформата D7 от Land Rover Discovery с много алуминий по тялото си. С тестовите джипки се качихме високо нагоре в Понор планина над Искърското дефиле, там където много малко кросоувъри могат да стигнат. Единственият проблем при офроуд маршрута бе да не издраскаме в някой клон боята на луксозните машини (Land Rover Defender се е превърнал в един от най-тузарските офроудъри в света).

Избробвахме Defender 110 First Edition, който разполага с двулитров дизелов двигател с мощност 240 к.с. и максимален въртящ момент от 430 Нм. Иначе кросоувърът се предлага и с още един нафтов вариант с 200 коня. Офроудърът разполага и с бензинови агрегати - единият с четири цилиндъра и 300 к.с., а другият с шест цилиндъра във версия мек хибрид и 400 коня мощност.

По време на прехода извън асфалта по "козите пътеки" всъдеходът успя да се вдигне от земята на 29 см, оборудван с гуми с 20-инчови джанти.
Land Rover Defender 110 First Edition също така разполага с електронно въздушно окачване с адаптивна динамика и разполага с офроуд системите Terrain Response 2 и Configurable Terrain Response. Именно въздушното окачване и модерната система за двойно задвижване 4х4 и различават коренно новия Defender от предходните модели. Технологията Terrain Response пък позволява на легендарния всъдеход да отиде на места, които са недостъпни за други автомобили дори и с 4x4.

Машината се предлага и с вградената технология Clearsight Ground View, която позволява директен изглед през предния капак на Defender. Системата "прожектира" множество външни изгледи, включително под автомобила и колелата. Така независимо пътната настилка, чувството за безопасност в колата е несравнимо. Новият Defender може да тегли с лекота прикачен товар с тегло до 3500 кг.

Defender 110 First Edition предлага такива глезотии като отопляем кожен волан, предна централна конзола с хладилно отделение и метални пластини на праговете на вратите с надпис First Edition. Сядайки на седалките имайте предвид, че те може да са с тапицерия от зърнеста кожа и здрав вълнен текстил, а предните с подгряване с 12-степенно електрическо управление и функция за запаметяване с подглавници с 2-степенно ръчно управление.
Новият Defender е и първият автомобил с два вградени LTE модема за подобрена свързаност, докато новата сензорна информационно-развлекателна система на Jaguar Land Rover от Pivi Pro е с водещ в индустрията дизайн и споделя електронен хардуер с най-новите смартфони. Моделът First Edition пък е оборудван с 10-инчов интерактивен дисплей за водача и аудиосистема Meridian с мощност 400W и 10 високоговорителя плюс суббуфер.


В автомобила може да бъде добавен хладилник, допълнителна седалка или да няма нищо между двете предни седалки. Може да бъдат сложени и още две седалки в багажника, за да се превърне Defender в седемместен. Всъдеходът разполага с място за чаши, отвори за електрическо захранване, докато пространството за багаж варира от 231 литра с три реда за съхранение до 916 л с два реда, както и от 2233 л, когато всички седалки са прибрани без предните.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ

Напишете дума/думи за търсене