Бойкотът на Facebook засега не дава резултати

През последните седмици Facebook се изправи пред пореден проблем, след като множество голми рекламодатели обявиха бойкот на социалната мрежа. Те спряха своите реклами в платформата като знак на недоволство срещу действията на ИТ гиганта спрямо разпространението на расистки послания и реч на омразата.

Въпреки че в бойкота се включиха множество компании, включително и световни имена, още от самото начало прогнозите бяха, че това няма да се отрази сериозно на приходите на Facebook. В четвъртък вечерта компанията обяви финансовите си резултати за последното тримесечие и прогнозите се оказаха правилни.

Facebook не само не губи приходи, но дори ги увеличава. Те са 18,3 млн. долара само от реклами и само за второто тримесечие на годината. Това е с над 10% повече спрямо миналата година.

По-голямата част от бойкота беше през юли, което попада в следващото тримесечие. Компанията обаче публикува и данни за първите три седмици на този месец и резултатите са същите - 10% ръст спрямо миналата година. Прогнозите на Facebook са, че финансовите резултати ще се задържат в сходни граници и през настоящето тримесечие.

Случващото се не е изненада. Макар Facebook да загуби някои големи имена като рекламодатели (при това само временно), на платформата на компанията разчита огромен брой малки фирми, които не могат да си позволят да се откажат от нея толкова лесно. А това е ясен признак за влиятелната позиция на Facebook.

Друг подобен индикатор е, че социалната мрежа продължава да увеличава потребителите си. При това с темпо, което е по-високо от традиционното.

Според Facebook това се дължи на ограничителните мерки за предпазване от коронавируса. Повече хора прекарваха повече време в домовете си и това ги тласка към социалните мржи. В резултат, Facebook отчита 12% ръст на активните потребители през деня само за основната си платформа. Общият брой активни потребители дневно за всички услуги на Facebook е почти 2,5 млрд. души.

Компанията отбелязва, че очаква ръстът да се забави през това тримесечие след като много хора възобновиха традиционното си ежедневие. Въпреки това ръстът на приходите ще остане стабилен.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ

Напишете дума/думи за търсене