2,6 милиона евро за кола с вентилатор

Gordon Murray Automotive представи първата си суперкола, наречена T.50. Компанията е собственост на легендарния Гордън Мъри, който създаде култовия McLaren F1, а новият модел е негов духовен и идеен наследник.

“Само 100 човека ще споделят моята визия за кола, създадена за всеки ден и която да надгради концепцията на болидите от Формула. След 30 години технологичен прогрес е време за създаването на най-великата аналогова кола за каране. Вярвам, че никоя друга компания би могла да предложи това, което ние ще извадим на пазара през 2022 година. Реализирането на тази английска суперкола ще бъде най-гордият момент за мен”, казва Мъри.

Едва 100 бройки от суперавтомобила на Gordon Murray Automotive ще бъдат произведени. Стартовата цена за всяка е 2,62 милиона евро преди данъците.

Спортното возило ще се отличава от останалите си събратя по вентилатора, разположен в задната част. Устройството с диаметър 40 см и работи активно за контрол на притискателната сила и спирането.
Освен това служи и за допълнително нагнетяване на въздух за двигателя, което спомага за увеличаване на базовата мощност с 49 коня.

400-милимeтрoвият вeнтилaтoр в зaднaтa чacт нa aвтoмoбилa изcмуквa въздухa пoд кaрoceриятa и гeнeрирa вaкуум.
Прeз 1978 г. Мъри cнaбдявa c тaкaвa cиcтeмa бoлидa BT46B, кoйтo пeчeли първoтo cи и eдинcтвeнo cъcтeзaниe
c Ники Лaудa зaд
вoлaнa на
“вeнтилaтoрнaта
кoлa” Gordon Murray Automotive T.50 разчита на 3,9-литров V12 мотор, разработен съвместно със специалистите на Cosworth. Агрегатът тежи едва 178 кг, което го прави може би най-лекият V12 в света. Двигателят е атмосферен с мощност 663 к.с. и 467 Нм, които се достигат до невероятните 12 100 об./мин. Съотношението мощност/обем, което е 166 к.с. на литър, е рекорд при атмосферните и без турбо двигатели в момента.

Чудовищният мотор V12 на T.50 има и режим V-Max Boost, при който мощността за кратко може да стигне цели 700 коня с подкрепата на стартер-генератор. Тягата се предава към задните колела чрез 6-степенна механична скоростна кутия Xtrac, която също е с доста ниско тегло - 80,5 кг.

Автомобилът е с изчистен дизайн, като допълнителните аеродинамични елементи като крила и дифузьори, които има в подобни болиди, тук липсват заради споменатия вентилатор. Не липсват някои активни елементи, подпомагащи ускорението, спирането и икономията на бензин. От компанията подчертават, че залагат на интелигентно управление на аеродинамиката.
На разположение
на шофьора са шест
аеродинамични
режима
(Auto, High downforce, Streamline, Braking, Test, Vmax). Важно е да се отбележи, че ESP и контролът на сцеплението могат да бъдат деактивирани изцяло. T.50 e cъздaдeн в cътрудничecтвo с инжeнeри oт тимa oт Фoрмулa 1 Rасing Pоint и е cнaбдeн cъc cиcтeмa зa притиcкaнe към acфaлтa, c кaквaтo кoнcтруктoрът Мъри eкcпeримeнтирa уcпeшнo прeз 70-тe, кoгaтo рaбoти зa Brаbhаm.

Суперколата T.50 GMA тежи само 968 кг. Ниското тегло е постигнато чрез богато използване на въглеродни нишки по шасито, а колата е и с по-тънки стъкла. Двигателят, който е изработен от алуминий и титан, също е доста лек. Дължината на шосейния болид е 4352 мм, широчината - 1850, височината - 1164, а междуосието - 2700 мм.
Салонът напомня за този в легендарния McLaren F1 и точно както него е вдъхновен от кабините на изтребителите и е с централно разположена седалка на водача. Самото спортно кресло ще се прави индивидуално за всеки клиент.

Багажникът на спортната кола е с приличната вместимост от 288 литра. Има аудиосистема с 10 колони, свързаност за мобилни телефони с Android Auto и Apple CarPlay, като и други съвременни екстри и глезотии. Името Т.50 обозначава 50-ият проект в 50-годишната кариера на Мъри.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ

Напишете дума/думи за търсене