Изглежда, че 2020 г. ще бъде годината на плъгин хибрида. Със строгите регламенти на ЕС за средните емисии на CO2 от автомобилните производители, които влизат в сила, бензино-електрическите (и по-малко дизелово-електрическите) задвижвания стават едва ли не задължителни, особено при по-големите автомобили като модерните SUV и нормалните седани и комбита.
Peugeot 508 е перфектен пример за това. Хибридният вариант на суперспортно изглеждащия лифтбек е проектиран от самото начало да работи с плъгин хибриден задвижващ агрегат и сега тази електрифицирана версия се добавя към гамата.
Като почти всеки друг хибриден плъгин, и този включва чисто електрически режим, както и такъв на “пълна мощност”, който изстисква всичко от двигателя с вътрешно горене и електромотора.
Има и режим за
запазване на заряда, който позволява да съхраните тока в батерията, за да я използвате по-късно по време на пътуването си - например когато влизате в градска зона след дълго движение по магистрала.
Peugeot 508 Hybrid съчетава бензинов двигател PureTech със 180 коня и електрически мотор с мощност 110 к.с. Общата хибридна мощ обаче не е механично събираема между двата агрегата и е 225 коня, а новата 8-степенна автоматична скоростна кутия е с вграден електродвигател e-EAT8. Емисиите на въглероден диоксид се равняват на 29 г CO2 за километър по цикъла WLTPi. Задвижването е на предните колела. На “книга” френският хибриден лъв, който разполага с електрическа батерия с мощност 11,8 квтч, осигурява автономия при 100% електрическо задвижване от 54 км. Реално пробегът е около 40 км, което пак в повечето случаи е напълно достатъчно за дневно придвижване в града само на ток.
Това е и смисълът на плъгин хибридите, които от нормалната електрическа мрежа се зареждат между 8 и 12 часа, а от различните станции - за по-малко от два.
Предимствата на пътно поведение на Peugeot 508 Hybrid се забелязват още при натискане на бутона за стартиране на двигателите.
Ускорението
е толкова рязко
благодарение на
моменталния
въртящ момент
на двигателя, че даже лекичко може и да ви стресне. Вибрациите при возене липсват, а всичко това се случва при абсолютна тишина. Това става все пак при наличие на някакъв електрически заряд в батерията, чиято гаранция е до 8 години или 160 000 км, че ще поддържа капацитет от поне 70%.
Изцяло електрическият режим е достъпен до 135 км/ч, а при Sport се използва цялата мощ, както вече споменахме. При минаване на Hybrid превключването от електрическия мотор към двигателя с вътрешно горене става автоматично, за да оптимизира употребата на тези два енергийни източника. Ако изберете Comfort, ще съчетаете режим Hybrid с още по-голям комфорт на окачването.
Ако сте изхабили електрическият заряд на батерията и карате на практика само с бензиновия двигател, разходът на гориво при движение по обикновен междуградски път и след това по магистрала е около 7,5-8 литра на сто.
За разлика от автомобилите само с бензинов двигател, разходът в града при този плъгин хибрид е по-нисък и
може да падне под
6 литра на 100 км
Ускорението от място до 100 км/ч отнема 8,31 секунди, а спирането от 120 км/ч става за 54,32 метра.
Хибридът си личи външно по един LED индикатор, разположен в горната част на предното стъкло, който светва, когато колата е в електрически режим.
Има и специални лога HYBRID в задната и страничните части.
Батерията е монтирана така, че да не отнема от пространството в автомобила или обема на багажника.
Интериорът изглежда толкова добре, колкото и екстериорът, с всякакъв вид високотехнологични дисплеи и класни бутони тип пиано.
Седалките са ортопедични и освен това предлагат опция за масажи с различни режими. Аудиосистемата също е премиум с мощност от 515 вата, производство на френската марка Focal.
508 е първото Peugeot, което вижда в тъмното. Инфрачервена камера улавя топлината на хора и животни и ги прожектира на таблото пред водача.
Асистентите за полуавтономно шофиране могат да заместят човека зад волана при движение по магистрала или в градски трафик. Автомобилът, освен че поддържа дистанция от предния и спира или тръгва сам, се задържа в лентата на движение.
Не е задължително обаче да е точно в средата на лентата. Ако искате да оставите повече място за мотоциклетисти или колоездачи в единия край, автомобилът спазва зададеното от шофьора разстояние. Освен това колата паркира напълно сама както успоредно, така и перпендикулярно.
Коментари (0)
Вашият коментар