19-годишната Калина Костова играе последната съпруга на Чарли Чаплин редом до Мариан Бачев

Като Кати Селдън в “Да пееш под дъжда”

СНИМКИ: ЛИЧЕН АРХИВ

Младата актриса завършва с профил “Физика” Американския колеж, сега ще учи в университет в Лондон

Калина Костова е само на 19 години и преди два месеца прекрачи прага на Американския колеж за последен път. Това обаче съвсем не означава, че тепърва ще прави първите си стъпки в професионалното поприще. Тя отдавна е избрала с какво да изкарва хляба си и вече уверено крачи по сцената, редом до големи имена в занаята. Зад гърба си има много роли, а последната е повече от впечатляваща – четвъртата съпруга на Чаплин, в бродуейската продукция за живота на звездата. Директор на продукцията е Борис Панкин, а в ролята на Чаплин е Мариан Бачев. За ролята се преборва на кастинг. Въпреки крехката си възраст в последните пет години печели всички конкурси за роли, на които се е явявала. В портфолиото си има вече роли като Кати Селдън в “Да пееш под дъжда”, Уна О'Нийл в “Чаплин”, Велма Кели от “Чикаго” и Епонин Тенардие в “Клетниците”. “Чаплин” обаче засега е любимият ѝ спектакъл.

“Това е една история на велик човек, разказана през поглед, който не много хора познават. Ние знаем Чаплин като гениален комик, обаче не знаем всъщност колко много трудности и любов има в живота си той”, разказва тя. 

С Мариан Бачев в спектакъла “Чаплин”
С Мариан Бачев в спектакъла “Чаплин”

Заради това приема за чест ролята си. Дори има какво да научи от героинята си, която изглежда крехка и ранима, но е преминала през много трудности заедно с Чаплин и за миг не се отказва от него. На пръв поглед тази роля не е много по-различна от другите, които е изиграла Калина досега, но тя я намира за малко по-сложна особено ако истински вникне човек в нея и разбере колко сложен образ е всъщност.

Преди ролята на Уна О'Нийл в “Чаплин” Калина изиграва още един сложен образ в мюзикъла “Чикаго”.

“Това със сигурност беше голямо предизвикателство за мен, защото “Чикаго” е предимно хореографски мюзикъл и досега не ми се беше случвало да играя роля, която да разказва история чрез танци”, обяснява тя и допълва, че ѝ се наложило само

с няколко часа

репетиции

да се научи

на танци на пилон

с токчета,

за да излезе на сцената и да изиграе роля по заместване. 

Калина като  Велма Кели в мюзикъла “Чикаго”
Калина като Велма Кели в мюзикъла “Чикаго”

Музиката е в живота ѝ, откакто се помни. Израснала е в семейство, в което имат специално отношение към това изкуство. От невръстна ходи по концерти и в дома им често се слушала хубава музика.

Баба ѝ била актриса в Сатиричния театър и Калина се учела от нея на сценично присъствие. Надява се един ден да я надмине. Сега я кани на представленията си и много се радва на обратната връзка и дори на критиката, отправена от нея.

Образованието ѝ досега обаче е далече от творческите науки. Това лято тя завърши с отличие Американския колеж, където беше с профил “Физика”. Програмата на Калина е доста натоварена - ангажирана е буквално от сутрин до вечер. Но това я прави организирана и между уроците по математика, английски и физика успява да намира време за изкуство. През годините е ходила на уроци по пиано, на солфеж, на пеене. 

“В крайна сметка трябваше да избера кое ми доставя повече удоволствие и кое ми е мечтата”, казва тя. Така решава да учи музикален театър в университет в Лондон.

“Същевременно въобще не съжалявам, че имам едно по-цялостно образование, защото то много помага като начин на мислене”, казва Калина.

Тя намира много общо между актьорската професия и физиката, макар да изглеждат далечни и чужди и една на друга двете области – и при двете е важно да разбереш “задачата”, за да я разгадаеш правилно и да я предадеш на останалите.

Затова преди години, участвайки в училищен мюзикъл, наблюдавала съучениците си как вървят в междучасията, как се държат един с другиго и “крадяла” идеи за ролята си, така че да бъде максимално достоверна. Защото истинският образ и характер на героя зависят от актьора.

В сценария например не пише дали да се спънеш нарочно, или да придадеш на героя друга физическа или нравствена черта, но това помага да внушиш на публиката, че това е завършен образ и не “живее” само в рамките на тези два часа в залата.

“Невероятна

мечта е да направя

световна кариера и

да остана в Англия

поне за известно време. Да видя какво е на тази голяма сцена. Но пък виждам, че и тук са все по-успешни мюзикълите и бих се радвала, ако се върна тук като завършен изпълнител.

Аз имам вярата, че може младите хора да поставим една нова епоха в театралното изкуство в България”, казва Костова.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ

Напишете дума/думи за търсене