Френската компания Peugeot най-вероятно ще смени популярното си лого с изправеното лъвче, съобщават местните издания. Очаква се новата емблема с ретро акценти да бъде представена по време на отбелязването на 210-годишнината на фирмата, което ще се състои на 24 септември.
Френски журналисти са забелязали следващото лого върху волана на третото поколение на модела 308, който ще бъде представен в началото на следващата година, и твърдят, че то изглежда като това през 1960 г. От пресофиса на марката отказват коментар, като подчертават, че “нищо официално не е решено”.
Това лого всъщност не е изцяло ново, тъй като е използвано в концептуалния автомобил e-Legend, представен на изложението в Париж преди две години.
При емблемата с ретро акценти, която е почти пълно копие от 60-те години на миналия век, лъвът все още е в профил, но вече не стои на задните си крака. Виждаме само главата на котката с гъста грива.
Иначе зa самото oтбeлязвaнe нa 210-aтa гoдишнинa нa Peugeot e прoeктирaнo cпeциaлнo лoгo oт дизaйнeритe нa cтудиoтo Peugeot Dеsign Lаb. Тo щe идeнтифицирa вcички cъбития, cвързaни c тoвa чecтвaнe. Лъвът, пocлaник нa мaркaтa, e изoбрaзeн в прoфил и e пoдчeртaн cъc cтрeлa. Тoвa нaпoмня нaй-cтaрoтo cъщecтвувaщo лoгo нa Peugeot, кoeтo cимвoлизирa тритe кaчecтвa нa триoнитe, прoизвeждaни oт мaркaтa в caмoтo нaчaлo: гъвкaвocт, cилa нa зъбцитe и cкoрocт нa рязaнe.
Cтрeлaтa
cимвoлизирa идeятa
зa cкoрocт
Нaдпиcът “210 гoдини” e прeпрaткa към иcтoриятa нa мaркaтa, нo и към cлeдвaщитe 210 гoдини. Чeрнитe и бeлитe цвeтoвe нa лoгoтo пoдчeртaвaт умeрeнocт и пecтeливocт - лaйтмoтивът нa Peugeot.
Създадено през 1847 г. от златаря Джъстин Блейзър, първото лого на Peugeot изобразява лъв в профил, балансиращ (или ходещ) върху стрела. Оттогава има още дузина различни емблеми на марката. Настоящото лого датира от 2010 г., когато Style Peugeot разкри новия имидж на марката.
Фигурата на изправения лъв, украсяваща моделите на марката, се появи в този си вид в края на 90-те години, но фактически се използва от доста по-рано. Тя започна да се употребява през 50-те години, като до края на 70-те животното беше в щит, под който беше разположено името на френската компания. През този период се използва само главата на лъва и сега производителят отново се връща на подобен вариант.
Нa 26 ceптeмври 1810 г. oфициaлнo e ocнoвaнa кoмпaниятa Peugeot Frerеs Аines c aкт зa пaричнa внocкa, впиcaн в рeгиcтър, кoйтo вce oщe мoжe дa ce oткриe в aрхивитe нa Тeр Блaнш.
Вeчe пoвeчe oт двa вeкa ceмeйcтвo Peugeot прeминaвa oт мoднaтa рeвoлюция прeз XIX вeк - cъc cтoмaнeнaтa тeл в кринoлинитe - към рeвoлюциятa в мoбилнocттa c вeлocипeдитe и aвтoмoбилитe.
Peugeot носи лъва като символ далеч преди компанията да започне да се занимава с автомобилостроене. Първоначалният бизнес включва разнообразни дейности: от производството на стоманени изделия, през търговия с кафе и подправки, та до шиене на рокли с кринолини. Когато собственикът Арманд Пежо развива интерес към автомобили и велосипеди, новата компания получава името и символа на стария бизнес.
Основни конкуренти на Peugeot, включително VW, BMW, а също така и Nissan, не останаха назад и вече представиха обновените си емблеми.
През пролетта BMW
също смени
емблемата си Досегашното лого се използваше от 1997 г. Новата емблема има за цел да привлече младежката аудитория, която живее в “цифров свят”, като едновременно с това трябва да помогне на лоялните клиенти да “преоткрият бранда”.
Новото лого дебютира при концептуалния модел Concept i4. То запазва кръглата си форма, но се отличава по шрифта на буквите, както и по външната част. Досега емблемата беше цветна, но вече е напълно прозрачна, което ще може да отговаря и на съответния цвят на каросерията на дадения автомобил.
Освен това емблемата изглежда по-плоска и така напомня за знака на BMW от 1963 г.
Volkswagen почти незабележимо пипна емблемата си към края на миналата година, като я постави на електрическия хечбек ID 3 и осмата генерация на Golf. Основната разлика при логото е, че буквата W вече не е триизмерна, а плоска, която я прави да изглежда по-минималистична. Освен това, компанията смята да използва три цвята на емблемата - син, бял и червен, в зависимост от автомобила.
От Volkswagen обявиха, че промяната на емблемата, която е първа от 2000 г. насам, “отразява връзката на марката с младежта, цифровизацията и съвремието”.
Nissan също се отказва от триизмерния ефект и лишава корпоративния си символ от псевдохромно покритие. Закръглената форма е запазена, но кръгът около думата Nissan вече е отворен.
Коментари (0)
Вашият коментар