Оказа се, че изцяло новият кросоувър Ford Kuga не само напомня външно на някои модели на Porsche, а че моделът се превръща в най-електрифицирания в историята на мултинационалната марка. Освен познатите ни и проверени с времето дизелови и бензинови варианти модерният SUV (има и варианти с истинско 4х4) ще се предлага и с дизелова модификация с мек хибрид, зареждаем от контакта Plug-in Hybrid, както и съвсем скоро класически хибрид.
Всичко това ще доведе до икономия на гориво от около 30 процента и огромен избор на задвижвания, гарантиращи да задоволят всеки претенциозен вкус.
Външно третото поколение на модела не може да бъде разпознато като Ford Kuga, ако го няма надписа отзад. Колата е коренно различна. Впечатляваща е муцуната на джипа със своята черна решетка тип пчелна пита (като на Aston Martin) и големи LED фарове. Във всеки случай Kuga е и с 89 милиметра по-дълга и 44 мм по-широка от предшественика си, въпреки че използва основата на Focus.
Формата на покрива
осигурява
необходимото
пространство
над главата,
особено отзад.
Увеличеното междуосие води до повече място за краката на пътниците. Седалките, както обикновено, могат да се движат по надлъжните водачи. Багажникът е проектиран да бъде много практичен и е достатъчно голям. Kuga може да се поръча с трицилиндрови двигатели от семейството EcoBoost: бензинови 120 и 159 к.с. или дизелови със 120 и 190 коня (последният със задвижване на четирите колела), както и дизел-хибриден агрегат от 150 к.с., който реално ще харчи под 5 литра на сто нафта. Тук дизеловият ЕсоBluе мотор е свързан c 48-вoлтoвa cиcтeмa.
Електрическият мотор, интегриран в задвижващия механизъм като стартов генератор, осигурява допълнителни 11,5 квтч и въртящ момент от 50 Нм - не всички подобни модели могат да направят това. Затова и мекият дизелов хибрид Ford Kuga е динамичен при тръгване като автомобил с мощен бензинов двигател.
При версията с плъгин хибрид, зa рaзликa oт PHЕV системата на кoнкурeнтитe, при кoитo ce изпoлзвa мaлък турбoбeнзинoв агрегат, Fоrd монтира 2,5-литрoв чeтирицилиндрoв aгрeгaт, рaбoтeщ пo пo-eфeктивния зa хибриден цикъл нa Aткинcън. Бензиновият агрегат, електрическият мотор и генераторът и литиево-йонната батерия с капацитет 14,4 квтч предлагат обща мощ 225 к.с, които са напълто дастатъчни да “укротят” тежащия заедно с батерията 1,7 тона SUV. Kuga Plug-In Hybrid предоставя изцяло електрически пробег от 72 км по каталог (при реални условия не повече от 60 км), както и разход на бензин 1,2-1,4 л на сто.
Батерията може да се зарежда през монтирания на предния калник заряден порт, както и автоматично в движение чрез технологията за регенеративно зареждане, улавяща кинетичната енергия, която обикновено се губи при спирането. Пълното зареждане на батерията от външна 230-волтова електрическа мрежа ще отнеме по-малко от 6 часа.
Може да избирате как да използвате мощността от батерията чрез режимите EV Auto, EV Now, EV Later and EV Charge. Когато батерията достигне най-ниското ниво на заряд, Kuga автоматично превключва в режим EV Auto - допълвайки мощността от бензиновия двигател с мощност от електрическия мотор чрез възстановена енергия с цел нисък разход на гориво.
Освен плъгин хибрида имах възможност да тествам и
най-малкия дизелов
вариант с ръчна
скоростна кутия
И в двете модификации кросоувърът има повече от прилична тяга (въпреки едва 120-те дизелови коня), но прави впечатление и “мекотата” на каране. Kuga определено се различава от Focus и е проектиран така, че да се чувствате комфортно по магистрали и прави шосета, от колкото при пътища с остри завои.
Вътре Kuga остава по-опростена, а кокпитът идва от платформата Focus. За разлика от повечето модерни кросоувъри тук не липсват класическите бутони и копчета, а и с малко практика можете да се разбирате добре и с информационно-развлекателната програма на марката Sync 3.
Вратите отпред имат меки вложки, а седалките, украсени с червени шевове, изглеждат спортни, но могат да предложат по-голяма странична опора. Товарното пространство варира от 475 до щедрите 645 литра. Самите облегалки се сгъват чрез дистанционно и правят почти равна повърхност.
Новите технологии Stop & Go, разпознаването на пътните знаци за скорост и придържането в средата на лентата помагат на водачите да се справят със задръстванията с лекота, а функциите прогнозно завиване на светлините и отчитане на пътните знаци помагат да се виждат по-ясно в условия на слаба осветеност. Има и хедъп дисплей, а активният паркинг асистент позволява напълно автоматично паркиране с едно натискане на бутон.
Коментари (0)
Вашият коментар