“Еърбъс” пуска революционни екосамолети, задвижвани с водород

Компанията показа прототипите на 3-те самолета.

СНИМКА: “ЕЪРБЪС”

Компанията се надява до 2035 г. те да изпълняват пътнически полети

“Еърбъс” представи революционен проект за 3 екосамолета с нулеви емисии на въглероден диоксид, съобщи Ройтерс. Плановете на европейския авиопроизводител са първите пътнически самолети, задвижвани с водород, да започнат полети през 2035 година.

“Кризата ни показа, че абсолютният приоритет е не само безопасността, но и здравето, здравословната околна среда. Нашата компания потвърждава ангажимента си към това и обещава да изведе на пазара самолет с нулеви емисии на CO2”, каза техническият директор на концерна Грация Витадини. Ръководството на “Еърбъс” нарече проекта исторически момент за гражданската авиация.

Така наречените ZEROe дизайни на самолетите представляват три различни подхода за това как технологията и аеродинамиката могат да доведат до нисковъглеродни пътнически полети.

Първият прототип има класическите очертания на стандартен самолет с турбореактивен двигател. Той ще побира от 120 до 200 пътници и ще може да изкара полет с едно зареждане до над 3500 километра.

Вторият прототип е регионален турбовитлов самолет, който ще може да превозва до 100 пътници на разстояние от 1800 километра. Той ще се използва най-вече за полети на къси разстояния.

Третият прототип наблюдатели вече го наричат “летящото крило”. При него крилата се сливат с основния корпус на самолета с обхват, подобен на този на турбовентилаторната концепция. Изключително широкият фюзелаж отваря множество възможности за съхранение и разпределение на водород, както и за оформление на пътническия салон.

И трите самолета ще бъдат задвижвани от двигатели, модифицирани за изгаряне на течен водород и чрез водородни горивни клетки за създаване на електрическа енергия. Според “Еърбъс” това би създало високоефективна хибридно-електрическа задвижваща система.

От “Еърбъс” обявиха, че те са били повлияни за решението си от съкращенията във въздушния транспорт, причинени от пандемията на коронавируса, както и от желанието да се направи въздушният транспорт екологичен.

“Да, искаме да бъдем първи. Това е в пълна хармония с това, което г-жа Урсула фон дер Лайен заяви в Европейския парламент миналата седмица, че иска да превърне Европа в континент с устойчиви и амбициозни цели, когато става въпрос за осигуряване на дългосрочно развитие”, обявиха от компанията.

Според анализатори, за да се направят възможни пътническите самолети, задвижвани с водород, ще са необходими големи инвестиции в инфраструктурата за зареждане с гориво на летищата.

“Силно вярвам, че използването на водород - както в синтетични горива, така и като основен източник на енергия за търговски самолети - има потенциал да намали значително въздействието на авиацията върху климата”, заяви изпълнителният директор на “Еърбъс” Гийом Фори. 

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
Психоневроимунология, или когато мислите лекуват и разболяват
Мощно слънчево изригване ще причини геомагнитни бури през уикенда
Гуардиола обясни коментара си: С пръста си искам да се нараня
Последен шанс за награда за Григор Димитров
В деня преди края Ламбо хапва сандвич и вика сина си Владо

Напишете дума/думи за търсене