Българи създадоха електрическа хиперкола - вдига 488 км/ч, струва минимум 750 000 евро

Българи анонсираха, че ще произвеждат първата родна електрическа суперкола, която е готова да чупи световни рекорди. Това са твърди в съобщение до медиите за модела Alieno Arcanum, чиито интериор вече също е готов.

Alieno Arcanum е изцяло електрическа хиперкола, която в топ версията си (RP5) е с мощност 5221 к.с. (3840 kW), 8880 Nm въртящ момент, максимална скорост от над 488 км/ч и отношение мощност/тегло достигащо 2,64 коня на кг.

Създателят на компанията е Ахмед Мерчев, който анонсира проекта още преди две години, а сега твърди, че подготвя и разширява фабриката за производство на автомобила в родопското село Туховища, край Гоце Делчев. Колата, която би трябвало да се предлага и с три по-малко мощни варианти на батериите, ще струва от 750 000 до 1,5 млн. евро.

"Интериорът на Alieno Arcanum хиперколата ни, подобно на нейния екстериор, изразява ясно мисията на Alieno Arcanum да създава хиперколи с извънземни технологии от бъдещето в настоящето. За целта, макар и с известни забавяния поради все още недостатъчните външни инвестиции в Alieno Arcanum, последните 2 години напредваме осезаемо с изграждането и разширяването на производствената ни фабрика в Туховища, която на този начален етап, е разположена на площ от близо 15 000 кв. метра. Вече купихме и доставихме там не само всички основни производствени машини, но и необходимите строителни и транспортни машини за изграждането и разширяването. Производството на Alieno Arcanum хиперколите е базирано на SCHOLZ автоклави за композитни материали, KUKA 6-осни индустриални роботи и няколко други високотехнологични машини, които вече доставихме във фабриката ни. За окончателното им монтиране в производствен режим, в момента организираме изграждането за тях на огромни специализирани производствени халета с обща разгъната застроена площ от около 12 000 кв. метра, в които ще се извършва началното производство на Alieno Arcanum хиперколите. Изграждаме Alieno бранда от нулата, при това в България, поради което срещаме доста скептицизъм, но и много съмишленици, благодарение на които продължаваме смело и уверено напред. Вече приемаме предварителни поръчки за Arcanum модела ни. Може да ни подкрепите и като станете инвеститор в компанията. Предстоят интересни времена в сегмента на хиперколите, предвид че ALIENO вдигна летвата много високо, а това може само да ни радва", казва Ахмед Мерчев.


Силовият агрегат на БГ хиперколата се състои от 12 или 24 електромотора – от 3 до 6 на всяко колела. Всяко от тях се контролира индивидуално по електронен път. Има три режима на движение - Street, Track и Race, при които се променя разпределението на мощността между предната и задната ос. Задвижването е към четирите колела със система за контрола на вектора на тягата и динамично разпределение на въртящия момент към всяка гума.
Автомобилът ще се предлага в 4 различни варианта на мощност - 2646 к.с. (4440 Нм), 3530 к.с. (5920 Нм), 4411 к.с. (7400 Нм) и 5521 к.с. (8880 Нм). Електромоторите се захранват от графенови литево-йонни клетки и суперкондензатори, които събират енергия при спиране и се използват за увеличение на мощността при ускорение.

Интериорът на Alieno Arcanum се отличава с използваните в него издължени хексагони и няколко мултифункционални сензорни мултитъч дисплеи, които позволяват цялостна персонализация от потребителя. Цветовата гама на панелите и материалът на седалките могат да бъдат изпълнени съгласно предпочитанията на клиента, а наличното адаптивно амбиентно LED осветление в интериора е лесно конфигурируемо, за да е в синхрон с останалите елементи.
Централната конзола е висяща, без долна част по продължението, което придава усещане за отворено пространство в колата. Конзолата има интегрирани 2 поставки за чаши, които по желание на клиента могат да бъдат увеличени на 4 (2 за студени и 2 за топли напитки) - елементарна екстра, която много модерни хиперколи пропускат. В предната си опорна част, конзолата разполага и с компактни отделения за ежедневните вещи на шофьора и пасажера, като мобилен телефон, очила, ключове и други.

За комфорта на шофьора и пасажера в кабината, се грижи роботизирана интелигентна климатична система. Интериорът е изграден от pre-preg carbon-kevlar детайли, кожа и Alcantara.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
Гуардиола обясни коментара си: С пръста си искам да се нараня
Последен шанс за награда за Григор Димитров
В деня преди края Ламбо хапва сандвич и вика сина си Владо
Луксозен звук, написа "Ню Йорк Таймс" за Веско Ешкенази в "Карнеги хол"
Как да си направим джинджифилова къщичка за Коледа

Напишете дума/думи за търсене