Dacia обещава електрическа революция с първия си модел на ток - Spring Electric. От компанията не уточняват, колко "ще струва най-евтиния електрически автомобил, предлаган в Европа", но германските медии твърдят, че цената на колата ще започва от 11 000 евро, като базовата версия няма да има дори и климатик. Максималната скорост е 125 км/ч, а пробегът с едно зареждане на батерията е поне 225 км.
Dacia Spring Electric ще бъде лансирана през пролетта на 2021 г. с опростена гама и търговско предложение: батерия, включена в цената и две нива на оборудване.
Първият малък градски автомобил на Dacia, Spring Electric включва атрибути от света на SUV автомобилите, като по-широки арки на колелата, покривни греди, подсилена предна решетка, задна защитна кора и висок пътен просвет (150 мм не натоварен). С широките си рамене и издут преден капак, Spring може да се похвали със здрав външен вид, докато силуетът й предполага щедро вътрешно пространство. И въпреки всички очаквания, Spring Electric е истински градски автомобил със скромни размери: само 3,73 м дължина, 1,62 м широчина (без страничните огледала) и 1,51 м височина.
Отвътре Dacia Spring предлага просторни интериор и багажник. Приветлив и добре оборудван, кокпитът може удобно да побере четирима възрастни.
В компактните външни размери на градски автомобил с пет врати, Spring Electric предлага четири места за възрастни. С щедро пространство за главата и коленете (100 мм), задните седалки могат лесно да побират по-високи възрастни. Усещането за простор също допринася за цялостния комфорт на интериора. Пътниците отпред имат 23,1 литра място за съхранение в голямата жабка, джобовете във вратите и отделението за съхранение в централната конзола. Пътниците отзад имат джобове за съхранение на гърба на предните седалки.
Багажникът предлага най-добрия товарен капацитет в своята категория: 300 литра (без да се включва второто ниво на багажника за опционалната резервна гума). Обем, достоен за горния сегмент. За по-голяма модулност задната седалка може да бъде сгъната, за да осигури товароносимост от около 600 литра.
Стандартното оборудване включва изцяло електрически усилвател на волана, дистанционно централно заключване и четири електрически стъкла. За да може водачът да запази погледа си върху пътя и ръцете - на волана, освен с циферблат арматурното табло разполага с 3,5-инчов цифров дисплей, а гласовото управление с Google или Apple може да се активира просто с натискане на бутон на волана.
Като допълнително оборудване се предлагат ръчен климатик, мултимедийна система, електрически странични огледала и резервна гума.
С влизането си в кокпита на Spring Electric пътниците си няма да пропуснат централно разположените вентилационни отвори със сини вложки. Хромираният въртящ се скоростен джойстик е много лесен за използване със своите три позиции: D (drive), N (neutral) и R (reverse).
С радиус на завой до само 4,8 м, Spring Electric може лесно да маневрира в града. Неговите системи за подпомагане на паркирането, предлагащи се като допълнително оборудване, осигурява визуална и аудио помощ посредством три ултразвукови радарни сензора на задната броня и камера за обратно виждане, с изображения с динамични линии за насочване, визуализиращи се на екрана на мултимедийната система.
Предлагащата се като допълнително оборудване мултимедийна система Media Nav включва стилен 7-инчов сензорен екран, сателитна навигация, DAB радио, съвместимост с Apple Carplay и Android Auto, Bluetooth и USB изход. Разпознаването на глас (чрез смартфон) може да се активира чрез бутон на волана.
Вярна на философията на моделите Dacia, Spring Electric е икономична за покупка и експлоатация. Предлаган на ненадмината цена с пробег от 225 км (WLTP), моделът насърчава семплост, надеждност и здравина. Тези качества напълно отговарят на изцяло електрическия му двигател.
Изцяло електрическият двигател с мощност 33 кВ (еквивалентен на 44 к.с.) е съчетан с 26,8 кВч батерия. Тази технология се възползва от десетгодишния опит на Groupe Renault в областта на електрическата мобилност. Надежден, здрав и безопасен, двигателят има много предимства: плавно линейно ускорение, движение без шум и вибрации. Spring Electric струва по-малко за шофиране от еквивалентен автомобил с двигател с вътрешно горене, тъй като разходите за гориво и обслужване са много по-ниски.
Spring Electric е универсален изцяло електрически автомобил. Повишеният му просвет и балансираната стабилност на пътя улесняват шофирането както в центъра на града, така и по извънградски пътища. Неговите надеждна механика, пробег и вътрешен комфорт осигуряват голяма свобода на използване.
За да предостави по-голяма независимост, Spring предлага богат избор от опции за зареждане: 220 V домашен контакт, използващ стандартно предоставения кабел, Wallbox (с кабел като допълнително оборудване) или на DC станция за зареждане (допълнително оборудване).
Времето за зареждане на литиево-йонната батерия е по-малко от час за заряд от 80% на 30 кВ DC станция, по-малко от 5 часа за заряд от 100% на 7,4 кВ Wallbox станция, по-малко от 8 часа и 30 мин за заряд от 100% на 3,7 кВ Wallbox станция и по-малко от 14 часа за заряд от 100% на 2,3 кВ домашен контакт.
Безплатното приложение MY Dacia позволява на клиентите да следят нивото на заряд в батерията и оставащия пробег в километри в реално време чрез смартфон, да стартират предварителна климатизация на купето (климатик), както и да открият автомобила си в реално време. Когато Spring Electric се зарежда, приложението информира клиентите за прогреса на зареждане и им позволява да го включват или изключват.
Работейки без масло и с много по-малък брой движещи се части от двигател с вътрешно горене (поради липсата на ангренажен ремък), електрическият двигател е надежден и неговото обслужване струва по-малко от това на двигател с вътрешно горене. Гаранцията на Dacia Spring Electric е 5 години и 100 000 км, а на батерията - 8 години и 120 000 км.
Spring Electric предлага изгоден достъп до електрическа мобилност. Компактните му размери и надеждният пробег го правят гъвкав по отношение на експлоатация и лесен начин да се насладите на пълните предимства на комфорта на борда и удоволствието от електрическото шофиране.
Лекият и компактен Spring Electric има пробег от 225 км по цикъл WLTP и 295 км по цикъл WLTP City (цикъл на одобрение, който включва само градската част от цикъла на одобрение), гарантиращ голяма гъвкавост на използване както в градски, така и в крайградски райони.
В Европа средният дневен пробег в сегмента на градските автомобили (A) е 31 км. На база тази статистика Spring ще се нуждае от само едно зареждане на батерията седмично.
Пробегът може да бъде подобрен с почти 10% чрез натискане на бутона ECO на арматурното табло благодарение на ограничение на мощността от 23 кВ (вместо 33 кВ) и ограничение на максимална скорост до 100 км/ч.
Електрическият двигател предлага много предимства на пътя: добра реакция на ускорение (125 Nm незабавен въртящ момент), липса на необходимост от смяна на предавките, движение без шум и вибрации. Няма нужда да се ограничавате, когато става въпрос за удоволствието от шофиране на електрически автомобил, тъй като Spring не отделя никакви замърсители или CO2 емисии.
Spring Electric има много системи за безопасност като стандартно оборудване: ограничител на скоростта, ABS, ESP, система за електронно разпределение на спирачната сила, шест въздушни възглавници, спешно повикване (бутон SOS), автоматично активиране на фаровете и активен спирачен асистент. Активна от 7 до 170 км/ч, тази система разпознава, чрез предния радар, разстоянието до автомобила отпред (неподвижен или движещ се). Ако бъде установен риск от сблъсък, системата предупреждава водача визуално и звуково, преди да усили работата на спирачната система, ако водачът спира, но рискът все още е налице, или автоматично задейства спирачките или ги задейства по-силно, ако водачът не спира или не спира достатъчно.
Spring Electric е икономически и енергийно ефективен с общи разходи за собственост (TCO) по-ниски от тези на сравним автомобил с двигател с вътрешно горене. Моделът дори предлага най-ниския TCO на пазара (електрически автомобили и автомобили с двигател с вътрешно горене).
TCO е индекс на общите разходи за притежание на автомобил и се използва главно от професионалисти, особено флийт мениджъри, за да оптимизират своите разходи.
В Европа средното използване на автомобил от услуги за споделена мобилност е 40 минути на разстояние от 8 километра. Dacia Spring е напълно подходяща за подобно приложение, тъй като е напълно електрическа, лесна за използване, надеждна и здрава. Цената на автомобила също означава, че той е в съответствие с икономическия модел на услугите за споделена мобилност и нуждите на клиента.
Въз основа на експертизата, придобита от ZITY, услугата за споделена мобилност, управлявана от Groupe Renault и Ferrovial в Мадрид и Париж, Dacia разработи специфична версия на Spring за пазара на услуги за споделена мобилност. Моделът е оборудван така, че да приспособи технология на оператори, позволяваща геолокация и дистанционен достъп до автомобила (чрез смартфон).
Предлагана се в бяло и светлосиво, тази версия ще се предлага с черни седалки (от издръжлива, устойчива на петна изкуствена кожа), прагове на предните врати и багажника, предни и задни стелки, черни дръжки и странични огледала за по-голяма издръжливост и 14-инчови Flexwheel джанти с тасове. В купето водачът ще има достъп до оператора на споделена мобилност чрез екрана на автомобила, благодарение на репликацията на смартфон (Apple Car Play и Android Auto). Водачът ще има достъп и до помощни системи за навигация и паркиране (задна камера и задни радари).
Има и лекотоварна версия. Проектирана за търговци, Spring Electric Cargo разполага с багажник, който включва и пространството, запазено за задната седалка при стандартната версия, пластмасова облицовка на пода и на вътрешните арки на колелата, четири халки за закачане и преграда от телена мрежа, разделяща предните пътници от товарния отсек. Товарната дължина на тази специална версия е 1033 мм, с обем от 800 литра и полезен товар от 325 кг.
Налична в бяло, Spring Electric Cargo се предлага със стандартно оборудване, включващо ръчен климатик, радио (с Bluetooth, USB изход и зона за държач за смартфон), текстилна тапицерия, черни дръжки и странични огледала и 14-инчови стоманени джанти с тасове. От съображения за оптимизиране на теглото тази версия няма резервна гума.
Коментари (0)
Вашият коментар