Кой не знае Toyota Corolla, кой не е слушал за нея. Наистина това е исторически модел за автомобилната индустрия. Най-продаваната кола в света е предпочитана от милиони (с над 45 млн. продажби в света), подценявана и наричана “обикновена” от някои.
Сега за първи път най-новото 12-о поколение на Toyota Corolla се предлага в хибридна версия - нещо, което едва ли учудва, след като японската компания още от началото на настоящия век е синоним на хибридните автомобили.
И то на истинските хибриди, а не добилите популярност в последните месеци “меки”. В сравнение с тях при “пълните” хибриди на Toyota двата източника на енергия работят независимо един от друг. “Меките” могат да използват своите електромотори само за подпомагане на двигателя с вътрешно горене при ускорение и движение с постоянна скорост. Това означава, че електромоторът не може сам да задвижва автомобила.
За разлика от тях с “пълен” хибрид на Toyota на ток можете да карате до 50% от времето на пътуванията си в града и при движение до 50 км/ч. При по-висока скорост или при изпреварване на магистрала или обикновен път бензиновият двигател и електромоторите работят в тандем, за да осигурят достатъчно голяма мощност, за да се чувствате сигурни, когато изпреварвате.
За кратки пътувания с ниска скорост или за движение с постоянни спирания и потегляния пълните хибриди всъщност не консумират никакво гориво. Това е така, защото когато е възможно, те се движат само с тягата на своя електромотор и хибридна батерия.
На практика това показа и разходът на бензин на
тестваната Toyota
Corolla Hybrid с
1,8-литров двигател
с мощност 122 коня Екологичният седан даде разход при движение в София 3,1 литра на сто (по каталог стойностите са по големи 3,9-4,6 л), а по магистрала “Тракия” при пределно допустимата скорост точно два пъти повече - 6,2 л на 100 км.
Много определяха външността на моделите на Toyota като скучновата. Последното поколение на Corolla може да не допадне като дизайн на всички, но в никакъв случай не може да се определи като безлична. Напротив, колата се отличава на пътя с модерното си и спортно излъчване.
Моделът се прави на една и съща платформа с малкия SUV модел C-HR и хибридния първенец Prius. Предлага се в три варианта хечбек, класически седан и комби. Тествахме седан в предпоследното най-високо ниво на оборудване Luxury и взето от Prius хибридно задвижване.
Автомобилът е така направен, че да се чувствате комфортно и без изненади още при сядането зад волана. При по-високите нива на оборудване, както бе в случая, ще останете доволни от меките пластмаси, пиано лака и кожата в салона. Седалките с ръчна настройка са със странична и лумбална опора и дори при по- продължително каране няма да ви заболи гърбът. Багажникът е с обем от 361 литра и отворът за товарене не е особено широк.
В града Corolla изстисква всички предимства на хибридната технология с плавното си и тихо движение. По магистрала Toyota Corolla Hybrid сякаш предлага повече от 122-те бензинови коня (явно хибридната технология върши чудесна работа при ускорение), но при високи обороти моторът става по-шумничък. Така или иначе, нито веднъж колата “не се замисли” или имаше някакви сериозни проблеми, когато се налагаше по-бързо ускорение и изпреварване дори и при по-стръмен вираж.
Новата Corolla се държи чудесно и при вземането на завоите и заради 60-процентното увеличение на здравината на каросерията. Това
най-добре се усеща,
ако превключите
селектора
на режим Sport, където и леко се втвърдява иначе мекият на въртене волан. Окачването е тип Макферсън отпред и многозвенно отзад, а като опция се предлагат и адаптивни амортисьори.
Трябва да се отбележи, че дори в базовата си версия моделът се предлага с най-висока безопасност в класа си с технологията Toyota Safety Sense. Тя включва системата Pre-Collision, програма за предотвратяване напускането на лента, автоматични дълги светлини и джаджа за следене на пътни знаци. Pre-Collision използва лазерни сензори и камера, с които засича предпоставки за произшествие с други автомобили или препятствия. Тя сигнализира водача чрез аудио и визуални сигнали. Ако той не реагира на предупрежденията, системата автоматично прилага спирачно усилие, за да предотврати или намали последствията от евентуален сблъсък.
Коментари (0)
Вашият коментар