Тест на Toyota Corolla Hybrid: Хибридно сефте за най-продаваната кола в света

Кой не знае Toyota Corolla, кой не е слушал за нея. Наистина това е исторически модел за автомобилната индустрия. Най-продаваната кола в света е предпочитана от милиони (с над 45 млн. продажби в света), подценявана и наричана “обикновена” от някои.
Сега за първи път най-новото 12-о поколение на Toyota Corolla се предлага в хибридна версия - нещо, което едва ли учудва, след като японската компания още от началото на настоящия век е синоним на хибридните автомобили.

И то на истинските хибриди, а не добилите популярност в последните месеци “меки”. В сравнение с тях при “пълните” хибриди на Toyota двата източника на енергия работят независимо един от друг. “Меките” могат да използват своите електромотори само за подпомагане на двигателя с вътрешно горене при ускорение и движение с постоянна скорост. Това означава, че електромоторът не може сам да задвижва автомобила.
За разлика от тях с “пълен” хибрид на Toyota на ток можете да карате до 50% от времето на пътуванията си в града и при движение до 50 км/ч. При по-висока скорост или при изпреварване на магистрала или обикновен път бензиновият двигател и електромоторите работят в тандем, за да осигурят достатъчно голяма мощност, за да се чувствате сигурни, когато изпреварвате.


За кратки пътувания с ниска скорост или за движение с постоянни спирания и потегляния пълните хибриди всъщност не консумират никакво гориво. Това е така, защото когато е възможно, те се движат само с тягата на своя електромотор и хибридна батерия.

На практика това показа и разходът на бензин на

тестваната Toyota

Corolla Hybrid с

1,8-литров двигател

с мощност 122 коня Екологичният седан даде разход при движение в София 3,1 литра на сто (по каталог стойностите са по големи 3,9-4,6 л), а по магистрала “Тракия” при пределно допустимата скорост точно два пъти повече - 6,2 л на 100 км.

Много определяха външността на моделите на Toyota като скучновата. Последното поколение на Corolla може да не допадне като дизайн на всички, но в никакъв случай не може да се определи като безлична. Напротив, колата се отличава на пътя с модерното си и спортно излъчване.

Моделът се прави на една и съща платформа с малкия SUV модел C-HR и хибридния първенец Prius. Предлага се в три варианта хечбек, класически седан и комби. Тествахме седан в предпоследното най-високо ниво на оборудване Luxury и взето от Prius хибридно задвижване.


Автомобилът е така направен, че да се чувствате комфортно и без изненади още при сядането зад волана. При по-високите нива на оборудване, както бе в случая, ще останете доволни от меките пластмаси, пиано лака и кожата в салона. Седалките с ръчна настройка са със странична и лумбална опора и дори при по- продължително каране няма да ви заболи гърбът. Багажникът е с обем от 361 литра и отворът за товарене не е особено широк.

В града Corolla изстисква всички предимства на хибридната технология с плавното си и тихо движение. По магистрала Toyota Corolla Hybrid сякаш предлага повече от 122-те бензинови коня (явно хибридната технология върши чудесна работа при ускорение), но при високи обороти моторът става по-шумничък. Така или иначе, нито веднъж колата “не се замисли” или имаше някакви сериозни проблеми, когато се налагаше по-бързо ускорение и изпреварване дори и при по-стръмен вираж.

Новата Corolla се държи чудесно и при вземането на завоите и заради 60-процентното увеличение на здравината на каросерията. Това

най-добре се усеща,

ако превключите

селектора

на режим Sport, където и леко се втвърдява иначе мекият на въртене волан. Окачването е тип Макферсън отпред и многозвенно отзад, а като опция се предлагат и адаптивни амортисьори.

Багажникът е с обем от 361 литра, а разстоянието за краката на пътуващите отзад е напълно достатъчно да се пътува комфортно.
Багажникът е с обем от 361 литра, а разстоянието за краката на пътуващите отзад е напълно достатъчно да се пътува комфортно.

Трябва да се отбележи, че дори в базовата си версия моделът се предлага с най-висока безопасност в класа си с технологията Toyota Safety Sense. Тя включва системата Pre-Collision, програма за предотвратяване напускането на лента, автоматични дълги светлини и джаджа за следене на пътни знаци. Pre-Collision използва лазерни сензори и камера, с които засича предпоставки за произшествие с други автомобили или препятствия. Тя сигнализира водача чрез аудио и визуални сигнали. Ако той не реагира на предупрежденията, системата автоматично прилага спирачно усилие, за да предотврати или намали последствията от евентуален сблъсък.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
Как да си направим джинджифилова къщичка за Коледа
Вчера легендарната Тина Търнър щеше да навърши 85 години (Видео)
Страстната любов и бракът са две различни неща
Шест храни, които ускоряват стареенето
Кание Уест крои гол ритуал за годишнина от сватбата си с Бианка Ченсори, поканена е и Ким Кардашиян

Напишете дума/думи за търсене