Пламен Карталов отдавна мечтае да постави Das Rheingold със Софийската опера на открито и реализира тази мечта на 24 юли (с помощта на стоманен понтон) на езерото Панчарево, голям воден басейн близо до българската столица.
Сценографията и костюмите са проектирани от Николай Панайотов, който пресъздава кулите на Валхала с комплект от шест конуса, разположени на отсрещния бряг и ефектно осветени. В центъра на действието беше огромна структура във формата на пръстен, оживена от мултимедийните умения на Вера Петрова, Георги Христов, Владимир Грънчаров и студио Elektrick.me.
От едната страна имаше павилион, в който се помещаваше оркестърът, а диригентът Ерих Вехтер беше показан на два големи монитора. Публиката от 280 души, подходящо социално дистанцирани, заемаше трибуна на открито. Озвучаването работи добре като цяло, макар че оркестърът понякога заслужаваше да получи по-напористо акустично присъствие в микса.
Певците, силно комуникативни в обрисуването на образите си, бяха известни от оперния театър в София и цикъла Ring, който Карталов стартира там преди 11 години. Вотан на Мартин Цонев беше вокално по-внушителен от всякога, Даниел Острецов представи един експресивен, манипулативен Логе, а мощният бас-баритон на Бисер Георгиев се оказа идеален за Алберих. Флосхилде на Александрина Стоянова-Андреева беше едновременно подвижна и с добро звучене, и Хрисимир Дамянов изпя Фро с лирична красота. Избирайки бързи темпа, Вехтер изведе това „Рейнско злато“ за малко повече от два часа и половина. Представлението завърши с Вотан в шлеп, отплаващ за Валхала в бомбастично великолепие.
КЛАУС БИЛАНД
Коментари (0)
Вашият коментар