Четирима астронавти пристигнаха в космическия център "Кенеди" за втория пилотиран полет на "СпейсЕкс", планиран за края на седмицата, съобщи Асошиейтед прес, цитирана от БТА.
За НАСА това ще бъде дългоочаквано начало на редовните ротации на екипажи на Международната космическа станция (МКС) с полети на частни компании. Мисията на екипажа ще е с продължителност шест месеца.
"Не се заблуждавайте - всеки полет в космоса е тестов. Но също така е вярно, че ние трябва да можем рутинно за пътуваме до Международната космическа станция", каза ръководителят на НАСА Джим Брайдънстайн при посрещането на астронавтите в центъра "Кенеди".
Екипажът от трима американци и един японец трябва да се отправи към МКС в събота през нощта, ако тропическата буря Ета не попречи на плановете. Те ще извършат високоскоростно пътуване до МКС з по-малко от девет часа.
Астронавтите нарекоха своята капсула "Резилиънс" заради всички предизвикателства на 2020 г. - коронавирусът и социалната изолация, протестите срещу расовата несправедливост, трудната кампания и изборите в САЩ. Екипажът е бил под карантина за седмица или две, а от доста време преди това спазва предпазните мерки - защитни маски и социална дистанция.
"Това е тежка година за всички по множество причини", каза командирът на екипажа Майк Хопкинс. "Чувствахме, че ако названието на капсулата може да даде дори малко надежда, малко вдъхновение, да предизвика усмивка, със сигурност трябва да го направим".
Четиримата астронавти ще останат в орбита до пролетта, когато следващият екипаж ще пристигне с друга капсула на "СпейсЕкс". Товарната версия на капсулата междувременно ще извършва редовни доставки.
Бенджи Рийд от "СпейсЕкс" каза, че компанията очаква да изстреля в орбита седем капсули "Дракон" през следващите четиринадесет месеца - три с екипажи и четири товарни.
"При всяко изстрелване на "Дракон", в космоса ще има по два "Дракон"-а", каза Рийд, който е директор по управление на пилотираните мисии.
Другата наета от НАСА компания за транспортни услуги "Боинг" не се очаква да изведе екипаж в орбита до следващото лято. След няколко месеца компанията планира втори безпилотен пробен полет. При първия имаше толкова софтуеърни проблеми, че капсулата "Старлайнер" не успя да стигне до МКС.
НАСА се обърна към частни компании за полети до МКС след "пенсионирането" на совалките през 2011 г. Американските астронавти летяха до МКС с руски ракети при постоянно увеличаващи се цени. Предишният полет със "Союз" струваше на НАСА 90 милиона долара.
През месец май "СпейсЕкс" успешно изведе двама тестови пилоти до МКС, които прекараха там два месеца. Капсулата, с която се върнаха на Земята, бе подобрена с някои промени за втория полет.
Инженерите откриха прекомерна ерозия в топлинния щит и компанията замени тази секция от капсулата за предстоящия полет, каза вицепрезидентът на "СпейсЕкс" Ханс Кьонигсман. Направени са и подобрения в парашутната система, сменени са и два от двигателите на ракетата "Фалкон", което забави полета с две седмици.
Вероятно най-голямата изненада от първия пилотиран полет на "СпейсЕкс" беше многобройната флотилия от частни лодки, която обкръжи капсулата след приводняването й в Мексиканския залив през август. Кьонигсман обеща разширяване на забранената зона и повече патрули за приводняването на следващия екипаж.
Във втория екипаж са трима ветерани и един дебютант в космическите полети.
Майк Хопкинс, на 51 г., е полковник от ВВС на САЩ, който вече е бил на борда на МКС. Виктор Глоувър, на 44 г. е пилот от ВМС на САЩ, който ще бъде първият афроамериканец на дългосрочна мисия на борда на МКС. Д-р Шанън Уокър, на 55 г., вече е била на борда на МКС. Съпругът й e пенсионираният астронавт Андрю Томас. Японският астронавт Соичи Ногучи, на 55 г., също е бил на борда на МКС и е летял както с американска космическа совалка, така и с руска ракета "Союз".
Хопкинс и екипажът му ще пристигнат на площадката за изстрелване с автомобили "Тесла", произведени от друга компания на основателя на "СпейсЕкс" Илон Мъск.
Ногучи, който се присъедини към екипажа тази година, е въодушевен от предстоящия си полет с "Дракон". В Япония драконите са митични създания - "почти като пътуване към Рая". "За мен е привилегия да се науча как да дресирам "Дракон", как да управлявам "Дракон", каза той. "СпейсЕкс" се справи отлично, като за шест месеца ме научи от нулата как да управлявам "Дракон".
Коментари (0)
Вашият коментар