За да се съобрази с целите на Парижкото споразумение за защита на климата, ЕС иска да затегне границите на CO2 като част от предстоящия eкостандарт Евро 7. Екип на Европейската комисия трябва да формира основата за новите граници на емисиите на отработените газове. От германската асоциация на автомобилната индустрия (VDA) вече предупреждават, че въвеждането на новия екостадрат ще доведе до постепенно отпадане на двигателя с вътрешно горене от 2025 г. при производството на новите автомобили.
"С въвеждането на планирания стандарт EU-7 ЕС де факто ще забрани автомобилите с двигатели с вътрешно горене от 2025 г.“, твърди Хилдегард Мюлер, председател на VDA. Той се опасява, че ако ограниченията на емисиите на отработили газове са твърде строги, двигателите с вътрешно горене вече няма да бъдат конкурентни.
Окончателните ограничителни стойности на новия екологичен стандарт Евро 7А не са известни, но според предварителните данни емисиите на CO2 трябва да бъдат намалени с 66% в сравнение със сегашните при Евро 6D (от януари те не бива да превишават 95 гр. средно за произвежданите модели от една марка), емисиите на азот да бъдат отразяни наполовина, а на праховите частици 6 пъти. С Euro 7B нещата са още по-драстични: емисиите на CO2 трябва да бъдат намалени с 90% в сравнение с Euro 6D, на азот шест пъти, а на прахови частици - десет пъти. Предвижда се въвеждането на Euro 7A да се осъществи през 2025-а. Евро 7В вероятно ще бъде наложени няколко години след това.
Германският вестник Bild съобщава за проучване, поръчано от Европейската комисия. То трябва да формира основата, от която трябва да бъдат оформени ограниченията за вредните емисии при новия екостандарт Евро 7. Очевидно авторите на изследването са стигнали до заключението, че са необходими значително по-строги разпоредби за емисиите на отработени газове от тези в действащия в момента стандарт Euro 6 за постигане на климатичните цели. Обаче все още нищо не е решено.
Въпреки това германската индустриална асоциация бие тревога, не само за самите пределни стойности, но и за начина, по който те ще се тестват вредните емисии. Според плановете на Еврокомисията пределно допустимите стойности трябва да се поддържат не само средно ниво по време на теста, но и в пиковите стойности. „Комисията определя, че в бъдеще превозното средство трябва да остане практически без вредни емисии при всяка ситуация на шофиране - било то с ремарке в планината или в бавен градски трафик. Това е технически невъзможно и всички знаят това“, допълва Мюлер.
Коментари (0)
Вашият коментар