10 757 по-малко нови леки коли продадени за 10 месеца (Обзор)

За първите 10 месеца в България са продадени над 10 000 по-малко нови леки коли спрямо същия период на миналата година. Това показват данните на Асоциацията на автомобилните производители в Европа (ACEA). До 1 ноември са пласирани 19 117 нови автомобила, а през 10-те месеца на 2019-а те са били 29 692. Разликата е от 10 575 бройки, или 36,5%. Само за октомври намалението в продажбите е 25,4%. Сега дилърите са пласирали 2088 коли, а през миналия октомври те са били 2798, или със 710 повече.

Общо в Европа регистрациите на нови леки автомобили са се свили със 7,8% до 953 615 бройки през октомври. Резултатът за първите 10 месеца е 8 011 490 продажби, което е с 26,8% по-малко (почти 4 милиона автомобила) в сравнение със същия период на 2019 г. Към горната цифра може да се добави и спад от 31% (1 384 601 бройки), отчетен във Великобритания.

Най-малко е понижението за първите 10 месеца в Норвегия (-10,6%), а най-сериозно в Хърватия - с 43,5%.

В началото на месеца лидерите на ACEA призоваваха Европейската комисия и правителствата да увеличат подкрепата за автомобилния сектор, който продължава да се бори с последиците от COVID-19, като в същото време прави неистови усилия да влезе в новите екологични норми.

Кризата с короната разтърси автомобилната индустрия в ЕС, което доведе до производствени загуби на почти 4 милиона превозни средства на стойност около 122 милиарда евро. Регистрациите на всички типове возила са се сринали, като прогнозите са продажбите на автомобили да отбележат исторически спад от над 25% в края на годината.

“Пандемията очевидно е най-голямото предизвикателство, пред което се е изправяла автомобилната индустрия. Тя добавя огромен натиск върху нашия сектор в момент, когато той се ориентира към фундаментални технологични промени, както и перспективата за Брекзит без сделка. Спешно трябва да намерим начини да се справим с това с минимални щети в работни места и инвестиции, като същевременно запазим фокуса върху климатичните предизвикателства. Предложеният от ЕК план за климата до 2030 г. ще изисква огромни допълнителни инвестиции от наша страна в този труден момент. Само нашите инвестиции няма да са достатъчни. Ако искаме мобилността с нулеви емисии да се превърне в реална възможност за всички европейци, имаме нужда и от обширна мрежа от зарядни станции в целия ЕС, съчетани с икономически устойчиви стимули”, каза Майкъл Мънли, изпълнителен директор на Fiat Chrysler.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
Как да си направим джинджифилова къщичка за Коледа
Вчера легендарната Тина Търнър щеше да навърши 85 години (Видео)
Страстната любов и бракът са две различни неща
Шест храни, които ускоряват стареенето
Кание Уест крои гол ритуал за годишнина от сватбата си с Бианка Ченсори, поканена е и Ким Кардашиян

Напишете дума/думи за търсене