За първите 10 месеца в България са продадени над 10 000 по-малко нови леки коли спрямо същия период на миналата година. Това показват данните на Асоциацията на автомобилните производители в Европа (ACEA). До 1 ноември са пласирани 19 117 нови автомобила, а през 10-те месеца на 2019-а те са били 29 692. Разликата е от 10 575 бройки, или 36,5%. Само за октомври намалението в продажбите е 25,4%. Сега дилърите са пласирали 2088 коли, а през миналия октомври те са били 2798, или със 710 повече.
Общо в Европа регистрациите на нови леки автомобили са се свили със 7,8% до 953 615 бройки през октомври. Резултатът за първите 10 месеца е 8 011 490 продажби, което е с 26,8% по-малко (почти 4 милиона автомобила) в сравнение със същия период на 2019 г. Към горната цифра може да се добави и спад от 31% (1 384 601 бройки), отчетен във Великобритания.
Най-малко е понижението за първите 10 месеца в Норвегия (-10,6%), а най-сериозно в Хърватия - с 43,5%.
В началото на месеца лидерите на ACEA призоваваха Европейската комисия и правителствата да увеличат подкрепата за автомобилния сектор, който продължава да се бори с последиците от COVID-19, като в същото време прави неистови усилия да влезе в новите екологични норми.
Кризата с короната разтърси автомобилната индустрия в ЕС, което доведе до производствени загуби на почти 4 милиона превозни средства на стойност около 122 милиарда евро. Регистрациите на всички типове возила са се сринали, като прогнозите са продажбите на автомобили да отбележат исторически спад от над 25% в края на годината.
“Пандемията очевидно е най-голямото предизвикателство, пред което се е изправяла автомобилната индустрия. Тя добавя огромен натиск върху нашия сектор в момент, когато той се ориентира към фундаментални технологични промени, както и перспективата за Брекзит без сделка. Спешно трябва да намерим начини да се справим с това с минимални щети в работни места и инвестиции, като същевременно запазим фокуса върху климатичните предизвикателства. Предложеният от ЕК план за климата до 2030 г. ще изисква огромни допълнителни инвестиции от наша страна в този труден момент. Само нашите инвестиции няма да са достатъчни. Ако искаме мобилността с нулеви емисии да се превърне в реална възможност за всички европейци, имаме нужда и от обширна мрежа от зарядни станции в целия ЕС, съчетани с икономически устойчиви стимули”, каза Майкъл Мънли, изпълнителен директор на Fiat Chrysler.
Коментари (0)
Вашият коментар