Признавам си, че не бях много подготвен при първата ми среща с Kia Sorento. Оказа се, че изцяло новото поколение на корейския кросоувър е автомобил с много високо IQ (коефициент за интелигентност). Популярният и у нас джип не само е взел най-доброто от трите автомобилни свята - азиатския, американския и европейския, но и че не просто е натъпкан с всякакви екстри, а такива, които наистина вършат работа и правят приятен престоя на шофьора и пътуващите в колата.
Още при първите ми спирания на светофара дочувах лекичък звуков сигнал, идващ зад волана, подобен на този, когато не сте си сложили колана, но много по-кратък и не толкова дразнещ. Оказа се, че кросоувърът сам засича колата пред себе си, когато сте в покой. Ако сте се разсеяли и се забавите няколко секунди и не тръгнете веднага, автомобилът ви предупреждава. Просто гениално.
За любителите на още по-екстремните съвременни екстри има и възможност за паркиране или измъкване от тясно пространство на автомобила напълно автономно. Достатъчно е само да натиснете съответния бутон на дистанционното, когато сте извън кросоувъра, и той
сам ще включи двигателя
и ще потегли лекичко
напред или назад-
където му наредите
Автомобилът спира, когато махнете пръста от бутончето на дистанционното или когато множеството сензори, камери или датчици засекат препятствие. Sorento също така е способен самостоятелно да изправи гумите и да излезе от паркомястото, ако сте спрели с навит волан!
И още нещо, което не се среща в други дори и суперлуксозни машини. От корейската компания се справят със сляпата зона освен по стандартния начин с индикатори под страничните огледала, но и с прожектиране на това какво се случва на дигиталното табло. Когато подадете мигач, 360-градусовата камера в огледалото показва на мястото на кръгчето с оборотите или километража какво се вижда встрани и зад автомобила.
Това накратко са само три от технологиите, които правят колата суперинтересна. Но тя привлича не само със съвременните си джаджи и глезотии, но и със солидния си модерен вид, луксозната си обстановка (кой ли е предполагал само преди 20-ина години, че марка като KIA е способна да постигне такъв разкош) и превъзходното пътно поведение, съчетано в отлични двигатели.
Четвъртото поколение Kia Sorento за разлика от повечето свои събратя си е един пълноценен SUV и луксозен 7-местен офроудър, който в България ще се продава само с 4х4 задвижване.
Автомобилът ще се предлага в хибридна и плъгин хибридна версия, но в случая тестовият кросоувър бе оборудван с отличен 2,2-литров дизелов двигател с 202 коня и 440 Нм въртящ момент - напълно достатъчни огромният джип да се движи като един истински мощен автомобил по магистрали
с мекото си окачване
и изключителната
тишина в салона,
а в същото време смело да взема завоите по планински пътища (например този на Витоша към Копитото) особено ако превключите на спортен режим.
Освен с гордата си визия ала Доналд Тръмп отвън Kia Sorento наистина изненадва и със салона си - модерен, луксозен и изчистен по скандинавски (почти като при конкурентите от Volvo).
На централната конзола е разположен голям контролер вместо скоростния лост, с който се избират различните режими на движение. Автомобилът разполага с модерен 10,25-инчов сензорен екран в средата на таблото, откъдето удобно и лесно може да местите радиостанциите и да настройвате навигацията (оставени са и малко копчета за тези действия, а “ровичкането” по екрана става най-безопасно и чрез волана). Зад кормилото пък е разположено 12,3-инчово дигитално табло. На стъклото пред шофьора пък има хедъп дисплей.
Предните седалки, освен че имат отопление и вентилация, може да се включат и в автоматичен режим. При него датчици засичат температурата на кожата на креслата и сами преценяват дали да включат отоплението, или охлаждането!
Корейският кросоувър, който се сглобява и в Америка, предлага и огромен набор от високотехнологични асистиращи системи. Пакетът за сигурност ADAS включва най-новата система за автономно спиране с функция за разпознаване на пешеходци, колоездачи и други превозни средства.
Кросоувърът буквално
е обграден с камери
- има за контрол на мъртвата зона, за наличие на кола в нея, както и 360-градусова около автомобила.
Налични са също така интелигентен асистент за ограничение на скоростта и автопилот с функция за тръгване и спиране, система за следене на пътната лента, подпомогнати и от система за предупреждение при загуба на внимание и сънливост от страна на водача и асистент за шофиране по магистрала.
Колата разполага и с фирмената технология за автономно шофиране от второ ниво, която контролира ускорението, спирането и управлението от волана в зависимост от колоната превозни средства отпред чрез използването на външни сензори за поддържане на безопасна дистанция. Асистентът за поддържане на лентата функционира при скорости от 0 до 180 км/ч.
Коментари (0)
Вашият коментар