Тензин е една от най-популярните интернет звезди в Китай тези дни. Кой е той? Наскоро в социалните платформи се появи видео на тибетско момче, което направи дълбоко впечатление на интернет потребителите с красивите си очи и искрена усмивка. Много бързо името му стана едно от най-търсените в онлайн пространството, предава Радио Китай.
Какво ще му донесе популярността в бъдеще? Или е просто временна слава, която бързо ще бъде забравена? Всъщност много бързо Тензин беше привлечен от държавна туристическа компания, за да се превърне в посланик на местния туризъм. Промоционален видеоклип, озаглавен „Светът на Тензин“, който той е заснел в родния си град Гардзъ, в провинция Съчуан, беше пуснат онлайн на 25 ноември. Клипът бе изгледан от милиони потребители.
В скорошно интервю, което Тензин даде на тибетски език, той отговори на следните въпроси: Какво мисли за неговата популярност и как се чувства? Какви са бъдещите му планове?
„Не знам защо станах популярен, но много съм щастлив да направя нещо за популяризирането на родния ми край. Първо трябва да уча, но се надявам да си свърша добре задачите за компанията. Искам още и един ден да се превърна в шампион по яздене на коне“.
„Щастлив съм, че получих покани от много хора и места, които да посетя. Но заради времето, а и това, че не съм свикнал с климата, няма да мога да ги посетя веднага. Каня всички също да посетят моя роден край – окръг Литан град Гардзъ в провинция Съчуан.
С нарастването на популярността на Тензин, интересът към неговия роден край също се увеличава.
Ду Дундун, генерален мениджър на туристическата компания, за която работи вече Тензин, заяви, че се надява той да израства заедно с местната туристическа индустрия. Понастоящем популярността на тибетското момче наистина насърчава развитието на туризма в окръг Литан, а интересът за пътуване там в интернет също се е увеличил значително. Поканите, които заваляха от цялата страна към Тензин са своеобразно признание за него. Бъдещата му работа като посланик на туризма ще протича успоредно с обучението му.
След като Тензин стана популярен, той наистина привлече вниманието на хората към туризма в Литан, което накара много интернет потребители да искат да разгледат мястото. Според голямата китайска туристическа агенция C-tirp,популярността на Литан в търсачката се е повишила с 620%, 4 пъти повече в сравнение с периода на Националния празник. Бумът на местния туризъм също е свързан с въведените преференциални политики и отстъпки. Това съвпада и със 70-годишнината на град Гардзъ. От 15 ноември 2020 г. до 1 февруари следващата година всички 67 живописни места на държавно ниво А в града могат да бъдат посетени безплатно.
Популярността на Тензин предизвика редица недоразумения в социалните медии, между отделите за култура и туризъм в много провинции, автономни региони и общини в цялата страна. Тензин каза в единственото си засега интервю, че мястото, където най-много иска да отиде, е Лхаса. Заради собствения си тибетски произход и тибетските характеристики на района Гардзъ, много интернет посетители си помислиха, че родният град на Тензин е в Тибет.
Официалната страница на „Съчуан новини“ в Weibo веднага обаче публикува съобщението: „Родният град на Тензин е Гардзъ, провинция Съчуан. Каним всички да го посетят“. Самият Тензин дори написа с китайски йероглифи за родния си град: „Домът ми е в Съчуан“.
Въпреки това, автономният район Тибет също се опитва да се възползва от популярността на момчето. „Тибетки ежедневник“ публикува един след друг три поста на официалния си Weibo акаунт, директно към Тензин с думите „Очакваме те в Тибет“, а също така публикува голям брой снимки на двореца Потала. След това, провинции Шандун, Юннан, Ляонин и Цинхай, поотделно отправиха покани към Тензин и започнаха да рекламират своите туристически ресурси.
Броят на ключовите думи „Цялата страна кани Тензин на посещение“ в платформата Weibo вече достигна 480 милиона, на което интернет потребителите се забавляват много. Това не е битка за момчето, а по-скоро добър шанс за различните културни и туристически агенции заедно да популяризират туризма.
Лиу Съмин, вицепрезидент на туристическия клон на Китайското общество за бъдещи проучвания, каза, че тази „битка“ е рядка маркетингова „война“, в която има само победители, а няма губещи. На първо място, родният град на Тензин, окръг Литан и град Гардзъ, играят водеща роля, като се възползват от шанса и привличат основния поток.
Освен това, тъй като Тензин спомена в интервюто, че най-много иска да отиде в Лхаса, останалите места в страната също се възползваха и се включиха в маркетинговата „война". Различните места спечелиха повече или по-малко фенове и популяризираха марката си. Цялата тази кампания може да донесе само ползи за всички.
„Външният свят е голям, но все пак най-много обичам родния си град“. Именно думите на тибетското момче разкриват защо той се превърна в интернет феномен. Въпреки неочакваната си слава, в сърцето на 20-годишното момче винаги ще бъде родния му град, с неговите снежни планини, пасища и коне.
„През последните няколко години родният ми град се промени много. Има пътища, вода и електричество у дома, а всяко семейство има мотоциклети. Дори и имаме достъп до интернет у дома“.
Както бе съобщено, окръг Литан се намира на границата на Съчуан, Тибет и Юннан. Официално е реализирал намаляване на бедността през февруари тази година.
Литан е разположен на повече от 4000 метра надморска височина и се слави като „град на небето". Той разполага с богати туристически ресурси. През 2019 г. е бил посетен от повече от 1 милион туристи, а приходите от туризъм възлизат на 1,2 милиарда юана.
Използвайки популярността си в интернет, Тензин работи много усилено за популяризирането на родния си град през последните дни. Той присъства на туристическа конференция в Чънду, появи се за първи път като посланик на туризма за окръг Литан и участва в запис на телевизионна програма, в която рекламира туристическите ресурси в родния си град.
Извън интернет Тензин изглежда успява да запази спокойствие. Той е преминал задължителното образование, но поради липсата на езикова среда нивото му на китайски не е високо. „Уча усилено сега и в бъдеще ще допринасям за родния си град“. Тензин каза, че най-голямата му мечта е да бъде „принц на конните надбягвания“ и да язди из пасищата с любимия си кон Перла.
Говорейки за това дали Гардзъ ще се възползва от интернет славата на Тензин за популяризиране на местния туризъм, Фън Джунфън, заместник-губернатор, отговарящ за културния туризъм, каза, че бъдещето е пред Тензин и местните власти ще спазят изцяло личните му желания. „Младо момче, без много опит в обществото, все още трябва да се учи и практикува повече. Искрено се надяваме, че спокойният му живот няма да бъде прекъснат по пътя към израстването“, каза той.
Коментари (0)
Вашият коментар