Руска кола дрон полетя в зала

Началото на масовата експлоатация на първото летящо такси в Русия се планира през 2025 г. Това обеща Александър Атаманов, генерален директор на компанията Hoversurf за създаване на безпилотни летателни апарати, наречени Hover, способни да доставят пътници и товари по въздух. Представянето на летящото такси се проведе преди седмица на малката зала "Лужники" в Москва.

Въздушното руско такси е пътнически дрон, който може да вдигне двама души във въздуха едновременно с общо тегло до 300 кг. Автомобилът се управлява от цифрова система, която напълно изключва пътника от контрола на машината и следи за безопасността в небето. Пътниците са в защитна капсула, която се задейства при инцидент. А за най-критични ситуации летящата кола разполага със спасителен парашут, който леко спуска колата с пътници на земята.

Компанията Hoversurf е привлякла общо 3 милиона долара инвестиции за създаване на безпилотната машина, а 1,5 милиона долара вече са отпуснати за самото на въздушно такси. От Hover планират да представят серийна версия на безпилотното такси още тази година, но масово изполвзането му ще бъде достъпно след 4 г. Цената на полет с въздушно такси в бъдеще може да бъде приблизително 20 рубли (само 42 стотинки) за 1 км, което е половината от цената на редовно такси сега в Москва, смятат създателите му. Hover планира да предостави летящи автомобили за обслужване на фирми за споделено пътеване като Uber. В същото време автомобилът може да се използва не само като градски транспорт, но и като въздушна линейка.

"Според прогнозите на световни експерти се смята, че годината на началото на първия етап от масовото въвеждане на летящи безпилотни летателни машини - таксита ще бъде 2025 година. Ние се стремим да бъдем абсолютно готови в този период, когато трябва да са начертани безопасни маршрути, разпределени по индустриални зони, реки, канали, надлези, където хората ще започнат да експлоатират този тип превози, да свикнат с него. Самата технология трябва да докаже, че е безопасна. И в същото време трябва има и законодателство, позволяващо да се използва такава техника", каза Атаманов.

Инженерите от компанията работят върху собствено градско въздушно такси от 2016 г. Прототипът играе ролята на летяща лаборатория. В настоящата фаза на тестване акцентът е върху няколко компонента. Проверява се дублирането на критични въздухоплавателни системи. Тества се режимът на полет, когато различни групи двигатели са отговорни за излитане/кацане и хоризонтален полет, функционирането на парашута за спасяване на безпилотния апарат и екипажа на свръхниска височина. Подобрява се цифровата централизирана система за управление на безпилотните летателни апарати през 5G мрежите. Тя определя най-добрите маршрути за въздушното такси, следи за безопасността на полетите и напълно изключва човешка намеса. Размерите на самолета са сравними с тези на лек автомобил. Това позволява на Hover да престоява на стандартно място за паркиране, да влезе в гараж и да се кара нормално по улиците. За полет на безпилотния автомобил-дрон-самолет са грижат малошумни и ефективни електродвигатели, построени с помощта на ефекта на Вентури.


Освен този проект, Hoversurf има и такъв за летящ мотоциклет, който Атаманов представи през 2016 година.
Мотоциклетът може да лети до 40 минути и да развива максимална скорост от 96 км/ч. След публичното му тестване на конференция в Москва, компанията получи 3500 предварителни поръчки за него.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
Сънищата предсказват, ако ги чуем
От българския мъж по-жестоки са гърци, испанци и италианци
Ева Лонгория разкри тайната на щастливия брак
Ед Шийрън се извини на мениджъра на Манчестър
Бързи канелени кифлички (без втасване)

Напишете дума/думи за търсене