Операта „Пепеляшка или триумфът на добродушието“ вдъхва оптимизъм в пандемия

СНИМКА: Софийската опера и балет

На 26 февруари, петък, от 19 часа, почитателите на оперното изкуство ще бъдат завладени от цялостната силно позитивна атмосфера от постановката „Пепеляшка, или триумфа на добродушието”. Режисьор на тази опера е Вера Петрова. Тя се играе винаги при пълни салони.

„Пепеляшка“ е комична оперна драма в две действия от Джоакино Росини. Либретото е на Джакопо Ферети и е заимствано от едноименната приказка на Шарл Перо, съобщават от софийската опера.

Първото представление на операта е на 25 януари 1817 г. в „Театро Вале” в Рим. Росини е на 25 години, когато написва „Пепеляшка”, но вече има зад себе си поредица оперни бисери като „Севилският бръснар”, „Танкреди”, „Италианката в Алжир” и други. Операта „Пепеляшка” се счита за една от най-изящните партитури за вокал и ансамбъл. Увертюрата към операта „Пепеляшка” е изпълнявана често в концертни програми. Почти през целия 19 в. нейната популярност съперничи с тази на „Севилският бръснар”.

Предстоящият спектакъл на операта "Пепеляшка" на сцената на Софийската опера и балет завладява с нова история и елегантна постановка. Гостуваща солистка в спектакъла е младото мецосопрано Светлина Стоянова.

Българката спечели първо място на конкурса „Neue Stimmen“ ("Нови гласове") в Гютерслох, Германия, през 2017 година. Престижният конкурс, създаден по идея на Херберт фон Караян от германската медийна група "Бертелсман", отсява стотици млади таланти от целия свят и служи като трамплин в оперния свят.

На 4 февруари, т.г. Стоянова направи дебют в Болшой театър с ролята на Розина в „Севилският бръснар“. „Чувствам се толкова невероятна късметлийка да съм тук и да мога да правя това, което обичам толкова много!»- написа Светлина на страницата си във Facebook.

Зрителите на „Пепеляшка“ на 26 февруари ще могат да се насладят на таланта на мецосопраното, на нейната изящна игра и очарователно излъчване.

При режисурата на Вера Петрова приказната история за малкото бедно момиче, което се превръща в принцеса, тук е леко видоизменена – героинята живее с доведения си баща и неговите дъщери. Няма я и добрата фея, която движи приказните трансформации в познатия на много поколения деца сюжет. Вместо нея действието ръководи наставникът на принц Рамиро, Алидоро. Няма тиква, няма магии, привидно няма и магични трансформации. Всичко се развива на ръба между сериозното и комичното - къде явно, къде полускрито, къде само с леко намигване. Спектакълът предизвиква усмивки и добро настроение дори там, където според либретото би трябвало да се чувстваме леко тъжни. „Много ми допада именно тази трактовка, при която героинята ми е активна, весела, жизнерадостна“, изтъква Вера Петрова.

Сценографията на Боряна Ангелова е необичайна и в пълно съзвучие с режисьорския прочит на творбата. Огромни пъстроцветни яйца побират героите ту като стаи, ту като каляска, ту се превръщат в цветна градина. Свежото и ярко усещане от тези оригинални решения се допълва от пищните, умишлено решени на ръба между красивото и кича, костюми на Християна Михалева-Зорбалиева.

Макар и предизвестен, хепиендът не идва от само себе си. Росини е заимствал само по-щастливата развръзка от творбата на Шарл Перо, при която Пепеляшка благородно се застъпва за злите и завистливи свои сестри. Преплитането на темите за прошката и любовта, смирението и надеждите, които се сбъдват, прави толкова харесван крайния продукт на сцената на Софийската опера и балет. Освен многобройните си други достойнства, операта „Пепеляшка” вдъхва кураж и оптимизъм в смутните времена, в които живеем.

26, петък в „Пепеляшка“ участват:

Хрисимир Дамянов, Атанас Младенов, Николай Петров, Ина Петрова, Благовеста Мекки-Цветкова,Светлина Стоянова (Пепеляшка), Стефан Владимиров

Диригент Жорж Димитров

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
Сънищата предсказват, ако ги чуем
От българския мъж по-жестоки са гърци, испанци и италианци
Ева Лонгория разкри тайната на щастливия брак
Ед Шийрън се извини на мениджъра на Манчестър
Бързи канелени кифлички (без втасване)

Напишете дума/думи за търсене