На 26 февруари, петък, от 19 часа, почитателите на оперното изкуство ще бъдат завладени от цялостната силно позитивна атмосфера от постановката „Пепеляшка, или триумфа на добродушието”. Режисьор на тази опера е Вера Петрова. Тя се играе винаги при пълни салони.
„Пепеляшка“ е комична оперна драма в две действия от Джоакино Росини. Либретото е на Джакопо Ферети и е заимствано от едноименната приказка на Шарл Перо, съобщават от софийската опера.
Първото представление на операта е на 25 януари 1817 г. в „Театро Вале” в Рим. Росини е на 25 години, когато написва „Пепеляшка”, но вече има зад себе си поредица оперни бисери като „Севилският бръснар”, „Танкреди”, „Италианката в Алжир” и други. Операта „Пепеляшка” се счита за една от най-изящните партитури за вокал и ансамбъл. Увертюрата към операта „Пепеляшка” е изпълнявана често в концертни програми. Почти през целия 19 в. нейната популярност съперничи с тази на „Севилският бръснар”.
Предстоящият спектакъл на операта "Пепеляшка" на сцената на Софийската опера и балет завладява с нова история и елегантна постановка. Гостуваща солистка в спектакъла е младото мецосопрано Светлина Стоянова.
Българката спечели първо място на конкурса „Neue Stimmen“ ("Нови гласове") в Гютерслох, Германия, през 2017 година. Престижният конкурс, създаден по идея на Херберт фон Караян от германската медийна група "Бертелсман", отсява стотици млади таланти от целия свят и служи като трамплин в оперния свят.
На 4 февруари, т.г. Стоянова направи дебют в Болшой театър с ролята на Розина в „Севилският бръснар“. „Чувствам се толкова невероятна късметлийка да съм тук и да мога да правя това, което обичам толкова много!»- написа Светлина на страницата си във Facebook.
Зрителите на „Пепеляшка“ на 26 февруари ще могат да се насладят на таланта на мецосопраното, на нейната изящна игра и очарователно излъчване.
При режисурата на Вера Петрова приказната история за малкото бедно момиче, което се превръща в принцеса, тук е леко видоизменена – героинята живее с доведения си баща и неговите дъщери. Няма я и добрата фея, която движи приказните трансформации в познатия на много поколения деца сюжет. Вместо нея действието ръководи наставникът на принц Рамиро, Алидоро. Няма тиква, няма магии, привидно няма и магични трансформации. Всичко се развива на ръба между сериозното и комичното - къде явно, къде полускрито, къде само с леко намигване. Спектакълът предизвиква усмивки и добро настроение дори там, където според либретото би трябвало да се чувстваме леко тъжни. „Много ми допада именно тази трактовка, при която героинята ми е активна, весела, жизнерадостна“, изтъква Вера Петрова.
Сценографията на Боряна Ангелова е необичайна и в пълно съзвучие с режисьорския прочит на творбата. Огромни пъстроцветни яйца побират героите ту като стаи, ту като каляска, ту се превръщат в цветна градина. Свежото и ярко усещане от тези оригинални решения се допълва от пищните, умишлено решени на ръба между красивото и кича, костюми на Християна Михалева-Зорбалиева.
Макар и предизвестен, хепиендът не идва от само себе си. Росини е заимствал само по-щастливата развръзка от творбата на Шарл Перо, при която Пепеляшка благородно се застъпва за злите и завистливи свои сестри. Преплитането на темите за прошката и любовта, смирението и надеждите, които се сбъдват, прави толкова харесван крайния продукт на сцената на Софийската опера и балет. Освен многобройните си други достойнства, операта „Пепеляшка” вдъхва кураж и оптимизъм в смутните времена, в които живеем.
26, петък в „Пепеляшка“ участват:
Хрисимир Дамянов, Атанас Младенов, Николай Петров, Ина Петрова, Благовеста Мекки-Цветкова,Светлина Стоянова (Пепеляшка), Стефан Владимиров
Диригент Жорж Димитров
Коментари (0)
Вашият коментар