Volkswagen работи активно върху разширяването на своята мрежа от производствени мощности за електрически превозни средства в глобален мащаб и стартът на производството на ID.3 в Стъкления завод в Дрезден бе последната значима стъпка в тази насока.
Предстои съвсем скоро марката да отбележи пазарната премиера на новия ID.4 - първият изцяло електрически SUV модел с емблемата на Volkswagen, а през тази година ще станем свидетели и на дебюта на още един представител на ID. семейството. С увеличаването на броя на електрическите модели в гамата на марката естествено нараства и обемът на производството и продажбите - след реализацията на общо 134 000 изцяло електрически автомобили през изминалата година, последователно покачване на този показател се очаква и през следващите няколко години.
Последният ярък пример в тази насока бе стартът на серийното производство на модела ID.3 в Стъкления завод в Дрезден. В уникалното по рода си производствено съоръжение в столицата на германската провинция Саксония, от чиито поточни линии през годините слизаха луксозните лимузини Volkswagen Phaeton и Bentley Flying Spur, както и електрическия Volkswagen e-Golf, от края на месец януари вече се произвеждат по 35 екземпляра ID.3 всеки ден.
Паралелно с производствената си функция, Стъкленият завод вече ще поеме и ролята на изследователски и иновационен център на Volkswagen за разработка на новаторски проекти и идеи за последващо внедряване в по-големи производствени мощности и обеми на марките от групата Volkswagen. Освен това уникалната атмосфера в Стъкления завод ще даде възможност на посетителите и гостите да получат цялостно впечатление и преживяване от срещата с моделите от ID. семейството.
В момента марката Volkswagen разполага с общо осем на брой напълно функционални или в процес на изграждане производствени мощности за електромобили на платформата MEB.
Стъкленият завод в Дрезден е четвъртата поред производствена мощност на марката в световен мащаб, където Volkswagen произвежда изцяло електрически модели на основата на технологичната платформа MEB. И докато Дрезден е относително малък обект от гледна точка на производствения обем, другите заводи за MEB модели в Цвикау (Германия), Антинг и Фошан (и двете в Китай) се отличават с много внушителни обеми на производството. Заводът в Цвикау беше първото съоръжение, което започна производството на електрически модели в края на 2019 година, преминавайки през пълна трансформация от производство на 100% автомобили с вътрешно горене до 100% електрически модели.
В момента производството там се разширява стъпка по стъпка, като актуалният дневен обем възлиза на около 800 изцяло електрически ID.3 и ID.4, а през настоящата година към тях ще се добавят и електрически модели от марките Audi и Cupra. В качеството си на изцяло електромобилен завод, съоръжението в Цвикау ще може да произвежда до 1500 екземпляра дневно и ще достигне максимален годишен капацитет от 330 000 електромобила.
Съвкупният максимален производствен капацитет на четирите завода на Volkswagen за производство на MEB модели в Цвикау, Антинг, Фошан и Дрезден надхвърля 900 000 автомобила годишно. В момента всички заводи за производство на MEB автомобили все още са във фаза на повишаване на производствения темп, като планираният бъдещ максимален производствен капацитет на цялата мрежа ще достигне един милион електрически превозни средства годишно. Междувременно за производство на MEB модели се подготвят и заводите в Емден (Германия), Хановер (Германия) и Чатануга (САЩ), като се очаква първите електромобили да започнат да слизат от техните поточни линии през следващата година.
Коментари (0)
Вашият коментар