869 чисто нови BMW автомобила са продадени у нас през 2020 г. Освен това BMW Group България е доставила на крайни клиенти и 85 бройки MINI, както и 99 мотоциклета на баварската компания.
Предизвикателствата на 2020 г. се отразяват съществено на пазара на нови автомобили в България. Реализацията на нови автомобили в страната бележи един от сериозните спадове в Европа 36,8% и общият брой на доставките на българския пазар достига нивата от 2009 – 2010 г. „В тези условия BMW България промени съществено модела на комуникация и обслужване на нашите клиенти и по този начин успяхме да укрепим и разширим пазарната си позиция.
Отчетения спад в реализацията е съответно - 25% за марката BMW и - 17% за MINI, като по наши данни BMW е водеща премиум марка на българския пазар през последните 11 години, а заедно с MINI - BMW Group е водещия производител на премиум автомобили.“, коментира Александър Миланов. „Непрекъснато разширяващата се и обновяваща се моделна палитра с марка BMW, наред с изключително конкуренти продукти за финансиране, както и професионалната работа на нашите партньори в българската пласмента мрежа бяха съществените фактори, които ни помогнаха да постигнем един добър резултат.“
Детайлният анализ на продажбите потвърждава популярността на SAV/ SAC автомобилите на българския пазар. Те имат около 63% пазарен дял в реализацията на BMW и заемат челни позиции сред предпочитанията на клиентите - BMW X5 (125), BMW X7 (101); и BMW X6 (95). Голямата им популярност се дължи, както на практическите им предимства, така и на богатото многообразие от модификации и модели, които обхващат всички сегменти. Техният пазарен потенциал в условията на глобална пандемия се ограничава от затруднения в производството.
Продължава позитивният тренд в реализацията на моделите на BMW M GmbH. Продажбите на M и M Performance автомобилите са нараснали с 5% спрямо предходната година, а общия им дял от продажбите възлиза на 28,3%, като това е сред трите най-добри постижения в целия свят. Новото поколение BMW M3 и BMW M4, които ще бъдат въведени на пазара през месец март, са обещаващ фактор за динамичен растеж и през 2021 г.
Електрифицираните модели на компанията печелят все по-голям интерес от страна на клиентите. Общият им дял в продажбите възлиза на 16%, съответно 13% за plug-in хибридите и 3 % за електрическите превозни средства. За популярността им допринасят както целенасочените усилия за популяризирането им сред подходящи целеви групи, така и развитието на моделното портфолио. Към края на 2020 г. BMW Group разполага с най-разнообразното портфолио от електрифицирани модели, като предложенията покриват най-разнообразни нужди от мобилност и начин на живот. Само в портфолиото на модела BMW Серия 5 клиентите могат да избират между 5 plug-in хибридни модификации, съчетаващи четири- или шестцилиндрови агрегати с електрическо задвижване и възможност за комбиниране с интелигентната система BMW xDrive.
При избора на компановка, най-голям дял имат шестцилиндровите бензинови или дизелови агрегати – 49%, следвани от четирицилиндровите редови двигатели - 31%, а трицилиндровите - 4%. Във високия мощностен клас 12% от клиентите избират осемцилиндрови и 1% дванадесетцилиндрови двигатели.
Що се отнася до избора на BMW клиентите за разпределението на основните елементи на силовия тракт, 85% от закупените автомобили от марката BMW са с интелигентната система за задвижване на четирите колела BMW xDrive.
При MINI лидер в продажбите е традиционно популярното на българския пазар MINI Countryman (34), следвано от MINI Hatch в 3 врати с 30 доставки и MINI Hatch с 5 врати с 10, а MINI Clubman и MINI Cabrio допълват съответно 7 и 4 автомобила до общия брой.
Реализацията на BMW Motorrad през 2020 г. достига 99 мотоциклета (-17%), като така се запазва лидерството в мощностния клас над 500 см3. Най-популярните мотоциклети на BMW са моделите R1250 GS (17) и R1250 GS Adventure (13), следвани от G310 R и C 400 GT. Позитивни са очакванията за 2021 г., през която на пазара ще бъде въведен първият M мотоциклет на BMW Motorrad М 1000 RR, a също и R18 classic и предложения в “Haritage”сегмента.
BMW започва 2021 г. с лансирането на BMW iX3, който вече се опредлага от търговската мрежа в България. Той е последното попълнение в първото „Power of Choice“ моделно семейство на BMW Group, което позволява на клиентите да избират между бензинов, дизелов, хибриден или електрически модел в една и съща серия.
С повече от 2,3 млн. продадени автомобила, BMW Group продължава седемнадесетгодишна поредица от успехи, оставайки водещия производител на премиум автомобили в света и през 2020 г. Най-голям ръст в обема на продажбите постигат plug-in хибридни превозни средства: реализацията им нараства с близо 40% (38,9%) в сравнение с предходната година, което отразява силния интерес на клиентите към този вариант задвижваща система.
BMW Group успява да запази световната лидерска позиция в премиум сегмента дори през годината, повлияна от коронавирус пандемията, с 2 324 809 доставки от марките BMW, MINI и Rolls-Royce, постигайки спад в обема на продажбите само с 8,4% в сравнение с 2019 г. „Още третото тримесечие на 2020 г. показа обнадеждаващи признаци, но месеците октомври-декември на изминалата година допринесоха особено силно за относително добрите резултати в продажбите: за последното тримесечие BMW Group достави 686 069 автомобила на своите клиенти, което е 3,2% подобрение спрямо същия период на 2019 г. През 2020 г. Групата постига забележителен успех при електрифицираните автомобили (plug-in хибриди и електрически). Тяхната реализация достига 191 646 автомобила по целия свят на годишна база, което е увеличение с 31,8% спрямо предходната година. Благодарение на този резултат средното ниво на CO2 емисиите генерирани от флотилията на компанията остават под строгите изисквания на Европейските стандарти за емисии при това с разширяващ се пазарен дял в луксозните и спортни автомобили. Пазарният дял в луксозния сегмент продължава да се разширява - със 115 420 продадени автомобила през изминалата година, BMW Серия 7, Серия 8 и X7 серията са спечелили 70% повече клиенти в сравнение с 2018 г. “, коментира Александър Миланов, управител на BMW Group България по време на традиционната пресконференция за търговското представяне на компанията.
С ръст на продажбите от 6 % (доставени 144 218 автомобила), BMW M GmbH завършва изминалата година като най-успешната в своята история. Върховите модели от серията X, включително новото БМВ X6 M50i *, допринасят значително за успеха на продажбите на BMW M.
През една предизвикателна година и в изключително конкурентен сегмент продажбите на марката MINI достигат 292 394 броя (-15,8%) през 2020 г. Напълно електрическото MINI Cooper SE се радва на добър старт със 17 580 продадени автомобила, а моделите John Cooper Works, с общо 20 565 доставки (+ 20,8%), са особено популярни сред клиентите.
През 2020 г. Rolls-Royce Motor Cars доставя общо 3 756 автомобила (-26,4%). Този резултат е постигнат въпреки липсата на най-продавания модел на марката, Ghost, от пазара, в очакване на представянето на нов модел, който бе въведен на пазара в края на годината.
Въпреки предизвикателствата, произтичащи от пандемията, BMW Motorrad успя да постигне вторите най-добри продажби в историята си. В рамките на годината бяха лансирани редица нови модели, които помогнаха на мотоциклетното подразделение да достави общо 169 272 (-3,4% спрямо 2019 г.) мотоциклети и скутери на клиентите през 2020 г.
Представянето на Групата по региони варира силно - ефектите на мерките срещу корона вирус пандемията водят до спад в продажбите в Европа с 15% и в Северна и Южна Америка с -19.7%, докато в Азия компанията отчита положителен ръст от 6,1%, като в Китай са реализирани 777 379 доставки (+7,4%)).
Коментари (0)
Вашият коментар