Известната режисьорка щеше да навърши 98 г. на 22 февруари
Проф. д-р Велимир Велев - студент и ученик на Юлия Огнянова, отбеляза датата на нейния рожден ден, 22 февруари, с открит урок уъркшоп под заглавие „Брехтомима“ – фрагмент от неговата система за обучение по пантомима.
Юлия Огнянова, големият реформатор на българския театър през втората половина на ХХ век, на 22.2.2021 щеше да навърши 98 години. Тя е един от десетте режисьори в световен мащаб, признати за майстори на Брехтовия театър с нейната постановка „Майка Кураж и нейните деца“ 1959 г., която е първата постановка на Брехт в България.
В нейна памет, проф. Велев посвещава един фрагмент от неговата система за актьорско обучение по пантомима, която в момента разработва – а именно, така наречената от него сериозно-шеговито „Брехтомима“. В нея съчетава принципи и техники от Брехтовия театър и пантомимата.
„Едно от любимите неща на Юлия бе след занятия в НАТФИЗ да отивам при нея и да й разказвам какво ново ми е „хрумнало“ в обучението на студентите. А „хрумките“ винаги извираха с лекота, тъй като духа на нейната методология в мен, раждаше „многовариантни“ решения на всяко упражнение, провокирано от най-малкото студентско затруднение или грешка, при изпълнение на поставена от мен задача. Този дух продължава да живее и работи в мен, по нейния желязно целенасочен и едновременно „безотговорен“ и кипящ като шампанско начин.
Вярвам, че ако тя беше тук до мен сега, този забавен, но силно ефективен микс от Брехт и пантомима, щеше да презареди младежкия й дух, така, както се изпълваше със сили от разговорите ни тогава.“, коментира проф. Велев.
Ученикът на Юлия Огнянова е основател на "Невиждан театър" – определен като “световно културно явление” – първият в човешката история театър от незрящи актьори, творящи в сферата на визуалните сценични изкуства (театър на сенки, куклен театър, театър на импресията, театър на черната кутия).
Проф. Велев е режисьор, актьор, сценограф, педагог, автор на:
– “Мета Метод” – нова театрална система за актьорско обучение
– “Материя-Тяло-Контакт” (метод за сценична и движенческа импровизация), “Процесуана педагогика” в театралното обучение по Сценичното движение.
- Създател на “Теория на интерактивното зрелище на бъдещето”
Създател на жанра “Не-Физически театър”
Коментари (0)
Вашият коментар