Девет европейски държави искат от Еропейската комисия да сложи крайна дата за забрана продажбите на двигателите с вътрешно горене, задвижващи леките и лекотоварните автомобили в ЕС. Двигателят с вътрешно горене няма място в „Зелената сделка” на ЕС: планът за постигане на СО2-неутралитет до 2050 г. Европейската комисия иска да намали емисиите от транспорта с 90% до средата на века.
Нидерландия е лидер на своеобразния бунт срещу двигателя с вътрешно горене, като предстоящите избори там също може да имат роля за това. Под документа са се подписали още Австрия, Белгия, Дания, Гърция, Малта, Ирландия, Литва и Люксембург.
Писмото няма тежестта на официален документ, но би могло да доведе до сериозни решения в Брюксел. Писмото, публикувано от нидерландското дипломатическо представителство в Брюксел, е адресирано до Франс Тимерманс и Адина Валеан. Валеан е комисар по транспорта в ЕК, а Тимерманс изпълнителен вицепрезидент, отговорен за европейската „Зелена сделка”.
Миналата година бе най-силната за електромобилите на пазара, а тази тенденция се очаква да се ускорява ежегодно. В края на годината се очаква ЕК ще предложи по-стриктни норми, които да залегнат в стандарта Евро 7.
„Популистки призиви за забрана няма на помогнат”, заяви Даниел Каспари, лидер на германските консерватори в Европейския парламент. „Важно е да се каже, че в по-голямата си част тези членове, призоваващи за забрана на двигателите с вътрешно горене, нямат почти никакво автомобилно производство.”
Ясен знак за бъдещето ще бъде даден с нормите, които ще залегнат в Евро 7, който трябва да влезе в сила през 2025 г.
Наскоро Маркус Шафер, член на борда на директорите на Daimler, заяви в интервю следното: „В зависимост от кои регулации бъдат приложени, перспективите пред двигателите с вътрешно горене може да се променят драстично - може да се стигне дори до сценарии, при който ще е почти невъзможно да регистрираш двигатели с вътрешно горене от 2025 г. нататък.”
Коментари (0)
Вашият коментар