Кросоувърите стават все по-популярни. У нас на един мераклия за автомобил от трима предпочита да си купи "нещо по-високо". За да се ориентирате в огромния диапазон от предлагани джипове и да знаете кои превозни средства са най-надеждни от британския WhatCar направиха традиционната си анкета за надеждност.
Всяка година WhatCar провежда голямо проучване за здравина на машините. За цета са анкетирани над 13 000 шофьори, които е трябвало да съобщят дали притежаваният от тях кросоувър е имал някакви проблеми през последните 12 месеца, какви са те и колко дълго е трябвало да предстои колата в сервиза. В резултат се получи следното интересно класиране. Този път в класацията на WhatCar преобладават европейските марки, а не японските.
Организаторите на анкетата уточняват, че първите три модела са заслужили доверието си в 98 процента от собствениците, но дори и номер 10 в този списък има 96 процента одобрение. Така че според WhatCar всичките 10 модела се отличават с изключителна надеждност и разликата между тях е пренебрежимо малко и че всички са победители заради отличното си качество.
На 10-то място е Volkswagen T-Roc. При хитовия немски кросоувър са се появавали понякога проблеми с електрониката на двигателя, но те са били дребни, съдейки от факта, че автомобила е предстоявал средно само един ден в сервиза и повемето ремонти са били незначителни и са покрити от гаранцията, която дава производителя.
Подобна е и ситуацията с бензиновата версия на Skoda Kodiaq, койте е под 9 в класацията. Чешката версия също има проблеми с електрониката, като шкодата по-рядко влиза в сервиза, но затова пък за по-дълго спрямо T-Roc - около седмица. Всеки Kodiaq е ремонтиран с гаранция.
На 8-мо място са Mazda CX-5 и Porsche Macan. При японския CX-5 бензиновата версия създава най-малко проблеми и тук електрониката е най-голямата грижа. Всички автомобили обаче са можели да продължат да се движат, а се предстоявали средно в сервизните центрове за ден.
При Macan скоростната кутия е бил най-големият проблем. Четири от пет автомобила са ремонтирани в гаранция. Ако нямахте такава, ремонтът на поршето би ви струвало около 1000 евро.
С Opel Mokka (6) и Ford Kuga (5), е можело да продължите да карате колата без проблем, въпреки проблемите с електрониката, които могат да възникнат при Mokka и с окачването, което е било основната грижа за Kuga. Ремонтите също винаги са се извършвали с гаранция.
Електрониката на двигателя изглежда е най-големият проблем с автомобилите на Volkswagen Group. И Skoda Karoq не може да избяга от него. 4 процента от продадените шкоди са били засегнати, като всичко е било ремонтирано в гаранция за 1 до 5 дни.
На трето място в анкетата е Mazda CX-3, с проблеми с информационно-развлекателната система, Вторият BMW X1 основно е постъпвал в сервиза заради своята охладителна система. Победителят в класаията за надеждност на британците Mini Countryman е само с малки проблеми с електрониката.
Коментари (0)
Вашият коментар