Как се променя изгледа от мястото на шофьора през годините (видео)

През последните десетилетия във вътрешността на купето в автомобила се търсеше „все повече“ – повече бутони, повече функции, повече елементи. Днес, обаче, Ford използва редуктивен подход и човеко-центричен дизайн, за да олекоти интериора и създаде цялостно пространство. Вътре Mustang Mach-E е абсолютно различен от всеки друг Ford досега – кулминация на простор, технологии и усещане за уют, желани от клиентите.

Проследявайки промените в автомобилите, имаме предвид най-вече външния им вид, но шофьорите и пътниците в действителност ги виждат през повечето време отвътре. Затова за дизайнерите на Ford постигането на динамичен и цялостен интериор при Mustang Mach-E е с цел автомобилът да прави повече с по-малко, като същевременно е осигурен близък достъп до всички важни контролни прибори. Минималистичният подход създава за водачите по-удобна и семпла среда.

При Mustang Mach-E големият, централно разположен сензорен екран обединява много от уредите в автомобила, гладкото арматурно табло е с вграден високоговорител, а подложките за безжично зареждане премахват кабелите. Плоският под в цялото купе на електрическия автомобил осигурява по-голям вътрешен простор отпред и отзад и дава на дизайнерите пионерски шанс да създадат интериор, при който най-важен е човекът.

За да разбере по-добре младото, дигитално ориентирано поколение и да предвиди бъдещите потребителски тенденции, Ford създаде и виртуален състезателен автомобил, съвместно с почти четвърт милион геймъри. В екстериора на екстремния състезателен Fordzilla P1 функциите са сведени до най-важното в електронните спортове – скорост, позиция в състезанието и време за обиколка, а редуцираната цветова палитра намалява разсейването, за да може водачът да се фокусира върху надпреварата.

Минималистичният подход при проектиране на интериора и в бъдеще ще се фокусира върху това, което клиентите искат най-много.
Интериорът на автомобила се е променил много от времето, когато шофьорите наистина са съхранявали ръкавици в жабката, тъй като металните и дървени волани на първите коли са се охлаждали през зимата.

С „машина на времето“ поглеждаме към иновациите през годините до съвременния модерен интериор. Първоначално челните стъкла са допълнителна опция и се отварят като прозорци на къщи. Извитите челни стъкла усъвършенстват климатиците – предните стъкла вече не бива да се отварят. Първите вградени в автомобила радиоапарати представляват 20% от стойността на самото превозно средство.
Следвоенните арматурни табла са повлияни от щурма на космоса – с повече превключватели, измервателни уреди и бутони.

Появата на видеоигрите и ръчните игрови конзоли повлияват дизайна на волана – с пера, поставени в близост до палците на водача.
Днешният интериор се изработва от по-трайни материали, за да устои на дезинфектанти, слънчеви лосиони и репелент срещу насекоми.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
Ед Шийрън се извини на мениджъра на Манчестър
Бързи канелени кифлички (без втасване)
Николета събра най-близките за сватбата с Ники, а през 2011 г. се омъжи за Валери с пищна церемония и 200 гости
Учени създадоха пластмаса, която се разгражда в солена вода
Ралица Паскалева сменя Димо Алексиев с нов водещ

Напишете дума/думи за търсене