Пазарът на нови автомобили в България започва да се стабилизира. Това сочат данните на Асоциацията на европейските производители (АСЕА).
За първи път от началото на тази година у нас е отчетено повишение на продажбите на месечна база. Така е във всички европейски страни, защото миналият март бе катастрофален заради наложения локдаун в началото на пандемията от коронавирус.
През март тази година в България са пласирани 2155 нови леки коли, докато през миналата те бяха едва 1609 или увеличението спрямо месечна база е 33,9 процента.
Ако разгледаме продажбите само за януари се вижда, че имаме намаление от 24,1% спрямо миналата година (1769 срещу 2330 продажби) и по-малък отчетен спад за февруари от 16,5% (1660 срещу 1988 продажби).
Иначе общо за първите три месеца на тази година в България са реализирани 5584 сделки с нови леки автомобила спрямо 5927 през миналата година или все още има намаление на продажбите с 5,8 процента.
На европейско ниво, ако се вземе само март, бизнесът с нови коли е с 87,3% нагоре в сравнение със същия период на миналата годината и е достигнал ниво от 1 062 446 бройки.
От ACEA анонсират, че през март на три от четирите основни европейски пазара се наблюдават трицифрени процентни повишения - 497,2% в Италия (първата блокирана заради коронавируса европейска държава), 191,7% във Франция и 128% в Испания, а в Германия се отчита ръст от 35,9%.
След приключването на първото тримесечие също се отчита ръст в регистрациите на нови автомобили в Европа от 3,2% до 2,6 милиона единици, след намалението от първите два месеца на тази година - с 24% през януари и с 19,3% през февруари.
Коментари (0)
Вашият коментар