Предшественикът му "Книговище" има стотици почитатели, които откриват четенето и четат
Най-новият проект на отлайн медията за деца “Книговище” е наречен “Вижте”. Стартът беше преди дни, а интересът е голям. Във “Вижте” на ясен език се обясняват важни, макар и често сложни, теми от съвременния свят. “Това беше една незаета ниша у нас”, казва Десислава Гаврилова - съосновател на “Книговище.бг” - образователната платформа, развиваща осмислящото четене сред децата (www.knigovishte.bg) и на “Вижте”, детската медия на “Книговище”, която превежда новините на детски език (www.knigovishte.bg/vijte).
Гаврилова е забелязала подобни медии в Германия, дори в Австралия, но който мисли, че да пишеш за деца
по разбираем за
тях начин, но не
вдетинено,
трябва доста да учи. Затова е организирала международен курс, в които е имало 40 участници - българи от цял свят. Сега в редакционния екип на “Вижте” са 7 журналисти, ръководени от Зорница Христова. Всеки ден правят планьорка и подбират теми. Рубриките са свят, общество, наука, култура, спорт и здраве. Сред най-четените в последните онлайн броеве на “Време” примерно е темата за тормоза чрез социалните мрежи. Дадени са примери и съвети как да се пазим от такива атаки. Авторите преценяват кои думи биха затруднили читателите (медията е насочена към 7-14-годишни - б.а.), те имат обяснения. Такива се наложило да се направят на “фейкнюз” - “фалшива новина”.
Всичко започва от словото, разбира се. Десислава Гаврилова и екипът ѝ преди 2 години създават “Книговище”. Там лични профили имат 1500 деца, а най-популярни са групите от цели класове. В сайта има онлайн игра на въпроси и отговори върху детска литература - образователен инструмент за развиване на четивната грамотност, забавление и образование в една общност на четящите. Децата решават въпросници по книги - вече са над 1300 и всеки ден се увеличават. Учителите организират състезания, отключват въпросници по учебни материали, раздават дигитални награди.
Децата печелят
точки и пътуват
през 7 нива - от
новак до творец,
състезават се, водят си читателски дневник, споделят с други читатели.
“Моите ученици днес са по-любопитни, търсещи отговори, съсредоточени”, пише до сайта учител.
Подробностите за участие вижте на посочените адреси.
Коментари (0)
Вашият коментар