Пазарът на нови изцяло електрически автомобили в България отчита огромен ръст от 173,7 процента през първите 3 месеца на годината, сочи статистиката на Асоциацията на европейските производители на автомобили (АСЕА). До 1 април у нас са пласирани 156 нови леки коли на ток, докато през миналата година за същия период те са били 57 т.е. с 99 повече. Като относителна бройка обаче българския пазар на електрически возила е сред последните. По-малко електрически автомобили са продадени само в Кипър (67). Естония (147) и Латвия (156). Съпоставено спрямо населението на тези страни сме твърдо последни по продажби на нови електрически возила.
Общият брой регистрации на нови превозни средства с електрическо зареждане нарасна през първите три месеца на годината значително в цяла Европа. Колите на ток почти са удвоили пазарния си дял в сравнение със същия период на миналата година и съставляват 10,0% от всички продажби. Те надминават plug-in хибридите (PHEV), които представляват 8,9% от пазара на ЕС. От друга страна, автомобилите, задвижвани с дизел и бензин, продължиха да губят пазарен дял.
От януари до март 2022 г. регистрациите на дизелови автомобили в ЕС продължиха низходящата си линия, отбелязвайки рязък спад (-33,2%), достигайки 378 009 бройки или 16,8 процента пазарен дял. Всички пазари в ЕС отчитат значителни намаления на покупката на дизелови возила, включително четирите основни: Франция (-44,1%), Италия (-39,2%), Испания (-30,8%) и Германия (-20,2%).
По същия начин пазарният дял на бензиновите автомобили се свива значително през същия период – от 40,8% на 36,0%. Въпреки този спад, бензиновите коли остават най-популярни по отношение на обемите (808 039 бройки).
През първото тримесечие на 2022 г. продажбите на чисто електрически коли (BEV) в ЕС скочиха с 53,4% до общо 224 145 автомобила. Много пазари в ЕС отчитат трицифрени процентни печалби, като Румъния е най-силен ръст (+408,0%). От четирите най-големи пазара в региона, Испания отбеляза най-рязък скок (+110,3%), следвана от Франция (+42,7%) и Германия (+29,3%). Италия е единственият пазар в ЕС, който отбеляза спад в продажбите на BEV (-14,9%).
Регистрациите на plug-in хибридни електрически превозни средства (PHEV) спаднаха с 5,3% през първото тримесечие. Въпреки това, PHEV все още разшириха общия си пазарен дял поради спада в продажбите на бензинови и дизелови автомобили. Представянето на PHEV варира в четирите ключови пазара в региона: Германия и Франция отбелязаха спад (-13,2% и -6,1% съответно), докато Испания и Италия отбелязаха солиден растеж (+46,3% и +18,9% съответно).
С 563 030 продадени коли от януари до март хибридните електрически превозни средства (HEV), които не могат да се зареждат от контакта, бяха най-разпространеният вид след бензиновите по отношение на обема в ЕС, с увеличение от 5,3%. С изключение на Италия (-6,3%), всички основни пазари допринесоха за положителното представяне в региона. Продажбите на превозни средства на природен газ (NGV) в ЕС продължиха тенденцията си на спад, отбелязвайки нов двуцифрено намаление (-56,0%). За разлика от тях фабричните коли, работещи с пропан-бутан, отбелязаха значителен ръст (+48,6%), като отчитат 67 717 бройки, регистрирани в ЕС. Това увеличение се дължи главно на четирите ключови пазара: Германия (+287,7%), Франция (+76,6%), Испания (+41,5%) и Италия (+17,3).
Коментари (0)
Вашият коментар