Европарламентът в опит да укроти цените - няма да намалява още вредните емисии до 2030 г.

Депутатите в комисията по околна среда на Европейския парламент подкрепиха плана на ЕС за забрана на продажбата на нови бензинови и дизелови автомобили от 2035 г., както "24 часа" вече писа.  Те обаче гласуваха против предложението за радикално намаляване на емисиите на CO2 през това десетилетие. Комисията не подкрепи искането на някои законодатели да се надхвърли това, което беше предложено от Комисията. ЕК определи 55% намаление на емисиите на CO2 до 2030 г. спрямо нивата от 2021 г.

Някои екологични групи поискаха по-драстично намаляване на вредните емисии, което би направило производството и продажбата на дизелови и бензинови коли нерентабилно. Този ход на комисията вероятно ще бъде приветстван от потребителите и представителите на автомобилната индустрия, които лобираха за това решение). Това означава, че цените на новите автомобили не би трябвало в следващите 8 години да се покачват стремглаво и че вероятно ще продължим да купуваме малки градски коли.

Чрез комбиниране на електрически коли и возила с двигатели с вътрешно горене, производителите ще се вместят в желаните цели за намаляване на емисиите с по-малко инвестиции.

Европейската комисия предложи цели като част от по-голям пакет от политики за изменение на климата миналия юли. Целият Европейски парламент ще гласува най-вероятно следващия месец предложенията за емисиите на CO2 в автомобилния сектор, след което евродепутатите и страните от ЕС трябва да договорят окончателни правила.

ЕС също така обсъжда, че страните трябва да разширят мрежата си от зарядни станции. Без това забраната за продажбата на бензин и дизел през 2035 г. няма много смисъл.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ

Напишете дума/думи за търсене