23 години след първия си сатиричен роман рекламистът написа 21 разказа за човешката душа
Историите на Бимбалов са като да отвориш отдавна залостен прозорец след дълга зима – хем изненадващо свежи, хем сякаш ги помниш отнякъде. Това е ефектът на доброто разказване – то едновременно изненадва и успокоява. Думите на Захари Карабашлиев са за сборника “Млък” с 21 разказа на Радослав Бимбалов, един от най-известните рекламисти у нас.
23 години след първия си роман – сатиричния “Аз, Маника”, и след години опит със словото Бимбалов, известен повече със занятието си на рекламист, пише истински и почти истински истории, за да припомни, че думите и животът имат своята цена. И понякога тя е мълчанието.
“Млък”, издание на “Сиела”, е изящен сборник с неочаквани истории, в които може да ти се случи всичко – да видиш розово фламинго в автобуса, да обърнеш времето, да яхнеш Вятър или да ловиш мъмреци, да ти свършат думите. И всичко това ще е напълно нормално, защото си човек.
Тези плътни, емоционално сгъстени случки засягат някои от най-наболелите теми на съвременното общество – домашното насилие, расизма, отношението ни към смъртта и любовта. И се превръщат в безпогрешно огледало на човешките търсения и копнежи.
Критиците наричат езика на Бимбалов “пълноводен”, а сюжетните му решения - “нестандартни”. Лишен от престореност и реваншизъм, сборникът му е майсторско напомняне, че във века на гръмките съобщения и оглушителните обещания най-важните истории се разказват сами.
“Мощна проза, която потича към сърцата със силата на дълго чакана пролет и кара човешкия дух да търси и създава пътеки към истината”, казва за разказите Здравка Евтимова.
Радослав Бимбалов е роден през 1973 г. в Пловдив. Баща е на Диана и съпруг на Ана. Както и един от създателите на една от най-креативните рекламни агенции The Smarts.
Коментари (0)
Вашият коментар