Тест на Volkswagen Multivan: Огромният чаровник

Ако някой ми бе казал, че един семеен ван (които уж били на изчезване) ще ме впечатли толкова, нямаше да му повярвам. С насмешка щях да реагирам и на твърденията му, че някаква семейна кола ще предизвика огромен интерес по родните пътища и градските софийски улици.

Именно това се случи с новия Volkswagen Multivan. Този голям чаровник предизвика истинското любопитство и последвала нескрита възхита и на общинските служители, които ми сложиха скоба за неправилно паркиране в столицата, и на шофьорите на димящите дизелови пернишки голфове, както и на притежателите на огромни луксозни джипове.

От една страна Volkswagen Multivan предизвиква интереса с огромните си размери и хитроумното вътрешно пространство, както и с супермодерната си плъгин (зареждаща се от контакта) хибридна версия, но и със сладурския си нетипичен за един семеен ван дизайн - автомобилът сякаш е излязъл директно от анимационния бестселър "Колите".

СНИМКИ: ГЕОРГИ ЛУКАНОВ
СНИМКИ: ГЕОРГИ ЛУКАНОВ

Седмото поколение Multivan вече не е луксозната версия на Transporter, както винаги е бил. Multivan е отделен модел в гамата на германската компания. Volkswagen Multivan е един от най-просторните съвременни пътнически автомобили. Шофьорът и навигаторът седят високо на големи удобни кресла, като едни истински крале над пътя. Това ще се понрави на всички, които харесват кросоувърите, но разликата че тук пространството е много по-голямо.

Колко просторен е Multivan отзад пък зависи от разположението на седалките. Четирите отделни стола са на релси и могат да се поставят свободно - дори и срещу посоката на движение, ако искате да оформите каре за игра на карти, например. Между седалките има релси, на която е монтирана подвижна мебел със сгъваема масичка. Релсите се използват и за снабдяване на седалките с електричество, поради което те предлагат и с отопление!

Така че, Multivan може да бъде настроен като работно пространство или като най-добрата семейна кола. Тъй като седалките са относително леки (12 кг спрямо 19 кг за предишното поколение), те също могат лесно да се свалят и Multivan може да се използва и за превоз на огромни товари.

Multivan разполага и с напълно ново цифрово табло за управление, както за информация за шофиране чрез 10,25-инчовия Digital Cockpit, така и за мултимедийни приложения и всички функции на автомобила, управлявани чрез централния 10-инчов екран. Липсата на централно разположен скоростен лост освобождава още повече място за отделения за съхранение на различни вещи.

При каране усещането е като при лек автомобил (все пак използва модерната разтягаща се платформа на последния голф). Липсата на класическия скоростен лост илюстрира технически настройки на този Multivan. Превключването на предавките на автоматичната скоростна кутия става не чрез механична връзка, а електронно, което прави трансмисията много по-компактна.

Volkswagen Multivan се предлага с две бензинови версии със 136 и 204 конски сили, както и с нов дизелов TDI двигател с мощност 150 коня, с който пробега ще надвиши хиляда километра.

Истинската иновация обаче е във версията, която ми бе предоставена за тест - Multivan eHybrid. Зареждащата се от контакта плъгин хибридна модификация разчита на 1,4 TSI бензинов двигател от 150 к.с. и електромотор със 116 к.с. Мощността на хибридната система е 218 к.с. и 350 Нм въртящ момент, което е повече от достатъчно при каране на тежащия повече от два тона ван.

При пълна батерия Multivan eHybrid може да мине само на ток до 50 км. Може да избирате от напълно електрически режим на каране, през хибриден и такъв при който бензиновия двигател пълни акумулатора, когато сте в движение. Добре е да не оставате без ток, защото при напълно изтощена батерия ванът остава все така чаровен и симпатичен, но малко тромавичък със своите 150 бензинови кончета.

Общият автономен пробег на Multivan eHybrid в зависимост от нивото на оборудването достига 700 километра, а рlug-in хибридната система е проектирана така, че Multivan eHybrid винаги стартира и потегля на електричество и по този начин може да минете без капка бензин късите градски разстояния. При наличие на достатъчно ток в батерията икономичният 1,4 TSI двигател на Multivan eHybrid се включва само при скорост на движение над 140 км/ч, а стандартното съчетание с 6-степенна автоматична трансмисия с два съединителя (DSG) спомага за постигане на среден разход на гориво и електроенергия (според NEDC) съответно между 1,8 л/100 км и 14,5 квтч/100 км. Това естествено важи в идеалния случай и при пълна батерия. При реални условия и преход на разстояния над 200 км разходът на гориво е между 5 и 6 литра на сто.

Тъй като Multivan е базиран на технологиите, с които се правят леките коли на Volkswagen, това космическо чудо предлага и същото оборудване. В семейния автомобил може да разчитате от модерна информационно-развлекателна система до последно поколение полуавтономни функции. Има също така и опционалната висококачествена аудиосистема на Harman Kardon за богат и детайлен звук в цялата къща на колела.

Новият модел разполага с повече от 20 системи в помощ на водача. Част от стандартното оборудване е системата за наблюдение на зоната пред автомобила Front Assist, включваща функция за разпознаване на пешеходци и велосипедисти, нов помощник за засичане на препятствия при завиване, функция за разпознаване на пътни знаци, система за предупреждение при неволно напускане на лентата за движение Lane Assist и круиз контрол. Сред допълнително предлаганите системи е новият Travel Assist, който позволява частично автоматизирано шофиране в целия диапазон от 0 до 210 км/ч. Също така Multivan започва да намалява скоростта и спира безопасно преди последния автомобил в задръстването много преди тази опасност да се появи в зрителното поле на водача.

В заключение може да се каже, че Multivan може да се използва за бизнес и като луксозна совалка за превоз на ВИП персони, но за нормалните хора това е идеалният голям миниван, предлагащ комфорта на лек автомобил.

Досие

Volkswagen Multivan eHybrid

Двигател: 4-цилиндров, plug-in хибрид, 1395 куб. см, обща мощност 218 к.с. между 4900 и 6500 об/мин; въртящ момент 350 Нм между 1000 и 4100 оборота.

Задвижване: на предните колела

Скоростна кутия: автоматична шестстепенна

Дължина/широчина/височина (мм): 4973/1941/1907

Празно тегло: 2,120 кг

Полезен товар: 848 кг

Обем на багажника: 763 – 4005 литра

Капацитет на теглене: 2000 кг

Резервоар за гориво: 45 л

Среден разход (л/100км): 1,5 NEDC

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ

Напишете дума/думи за търсене