Тест на BMW Серия 2 Active Tourer: Миниван, прескочил от бъдещето

BMW Серия 2 Active Tourer би трябвало да е едно от най-скучните беемвета. Този семеен миниван дори е със задвижване на предните колела, а двигателят е напречно разположен - характеристики далеч от разбирането за един истински баварец.

Второто поколение Серия 2 Active Tourer обаче ще изненада и най-големите скептици. И докато външният вид може и да не хареса на някого, то интериора е направо извънземен - миникопие на електрическата сензация BMW iX.
Истината е, че в новото BMW Серия 2 Active Tourer няма много неща, които да напомнят за предшественика. Като се започне от предната му част с огромните бъбреци така характерни за най-новите модели на германците, и се стигне до вътрешността на купето, където на мода са докосването по дисплеите и гласовото управление.

Още при отварянето на вратата на новата "двойка" миниван, в случая модификацията BMW 223i Active Tourer с бензинов мотор и мек хибрид, освен че се потапяте в бъдещето, ще се учудите от лукса и качеството на изработката, не много типични за този клас компактни автомобили.
Изненадите вътре са много. Това BMW няма централна конзола. Точно така. Управлението на функциите е изнесено до скоростното лостче, на волана или върху големия сензорен дисплей. Кръглият контролер на BMW, с който сме свикнали в последните десет години, просто липсва. Всичко е Digital!

Функциите трябва да се проследяват чрез икони, подобни на приложения, и понякога са широко разклонени в подменюта. Факт, е че контролите на климатика също са преместени на монитора, което в началото не улеснява нещата. Но както е при смяната на мобилния телефон с копчета със смартфона - бързо се свиква и е за добро.
Дисплеят зад волана е 10,25 инча, основният екран в средата е 10,7 инча. В средата има само няколко замаскирани бутони.

Пространството под подлакътника се използва като отделение за вещи, пред него има голямо място за чаши и поставка за смартфон, който пък може да бъде зареждан и безжично. 5-те седалки са нови, супер комфортни и като опция се предлагат с перфорирана тапицерия и кожа. Седалките също така могат да бъдат и спортни с лумбална опора и масажна функция.

Това беемве също така разполага и с интерактивна въздушна възглавница между предните седалки. Задният диван може да бъде изместен напред с 13 сантиметра. Благодарение на това и на сгъваемите в съотношение 40:20:40 облегалки обемът на багажника варира от 470 до 1455 литра.

223i Active Tourer разчита на изцяло ново поколение 2-литров бензинов двигател, работещ съвместно с 48-волтова мека хибридна технология. Към 204-те конски сили от 4-цилиндровия агрегат се добяват 19 коня от електромотора, но сумарната мощност е 218 к.с. и 360 Нм въртящ момент.

Въртящият момент се предава към предните колела посредством нова 7-степенна трансмисия с двоен съединител, а не с досегашния 8-степенен автоматик.
Електромоторът служи тук като стартер и опора за двигателя с вътрешно горене и е интегриран за първи път в автоматичната трансмисия с двоен съединител. Заедно с допълнителните 14 квт той помага за по-плавно стартиране със старт/стоп функция и за по-бързо ускорение. Тази 48V технология презарежда батерията, съхранявана под пода на багажното отделение.

Тръгването от светофара е плавно, безшумно и нямам никакви забележки към перфектната работа на хибридната система със седемстепенната кутия с двоен съединител. Двигателят е добре шумоизолиран и се опитва да поддържа оборотите възможно най-ниски при нормално шофиране. Ако натиснете педала на газта до пода, беемвето добавя динамика, с която определено не сме свикнали в сегмента на подобни миниванове.

Консумацията на гориво при по-спокойно извънградско каране реално мможе да падне до 5,5 литра на сто. Електрификацията явно тук работи добре. Ако почнете да си играете със спортния режим обаче, разходът на гориво лесно може да се покачи на около 7 литра на 100 км пробег.

BMW 2 Series Active Tourer е пълен с всякакви асистенти и помощници при шофиране. Има и една модерна глезотийка - способността на вътрешната камера да прави селфита, докато пътувате и да прехвърля снимките автоматично в паметта на смартфона ви.

BMW 2-серия Active Tourer стандартно е с двузонов климатичен контрол, навигационна система, кожен спортен волан, сензор за дъжд, автоматично осветление, асистент при паркиране с камера за заден ход и различни системи за пасивна и активна безопасност. Разширеният круиз контрол, който реагира на насрещното движение и взема предвид велосипедистите и пешеходците при завиване, също е стандартен.

Допълнителните функции включват Active Lane Keeping Aid, Active Cruise Control с функция Stop&Go, 360-градусова камера, голям head-up дисплей и аудио система Harman Kardon. Освен това можете да получите и адаптивно M шаси за Серия 2 Active Tourer.

Новото BMW Серия 2 Active Tourer е стилен и необикновен семеен миниван, който радва със своята просторност, качествена изработка и модерни технологии на борда. При версията 223i си струва да се подчертае и двигателят, който работи добре със седемстепенния автоматик, и въобще цялата система на мек хибрид. Освен това това беемве не харчи много бензин, което в днешните времена е от съществено значение.

Досие 

BMW 223i Active Tourer

Дължина, мм: 4386

Широчина, мм: 1824

Височина, мм: 1576

Междуосие, мм: 2670

Тегло, кг: 1620

Двигател: редови, 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1998

Макс. мощност, к.с. при об./мин: 218 при 5000-6500

Макс. въртящ момент, Нм при об/мин: 360 при 1500-4000

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 241

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 7,0

Среден разход, л/100 км: 6,0 – 6,6

СНИМКИ: ГЕОРГИ ЛУКАНОВ
СНИМКИ: ГЕОРГИ ЛУКАНОВ
ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
Лусил Бол – царицата на комедията, която проправи път за жените в шоубизнеса
Пари Сен Жермен ще плати на Мбапе 55 милиона евро
Ефикасен домашен сироп при кашлица
В България най-младата баба е на 28 години, а най-младата майка – на 11
Защо Виктория Бекъм и Меган Маркъл вече не си говорят

Напишете дума/думи за търсене