Като дете певецът Фарел Уилямс сам украсява евтините си маратонки, днес е творчески директор в “Луи Вюитон”

Певецът обича да носи очила с камъни.

  • Изпълнителят на Happy, която има над милиард гледания, продуцира и работи върху албуми на имена като Мадона и Шакира.
  •  Собственият му стил на обличане го превръща в моден гуру

Само преди броени дни най-влиятелното име в музиката Фарел Уилямс представи първата си колекция като креативен директор на не коя да е марка, а на мъжката линия на гиганта “Луи Вюитон”. Много от популярните личности пускат общи колекции с големи модни къщи, но за първи път се случва музикална звезда да заеме такъв пост в легендарен бранд. Още повече че Фарел Уилямс никога не е учил мода. От друга страна, от много години той гради имидж на модна икона, пренасяйки стила си в собствените си марки и колекции, които създава с различни компании. Така че в крайна сметка изборът му за креативен директор на мъжката линия на “Луи Вюитон” не е чак такава изненада. Освен певец той е суперуспешен продуцент, барабанист, автор на песни и носител на десетки световни музикални отличия. Всъщност първоначалната слава идва със създаването на песни за други изпълнители и продуцирането им. Като певец парчето, което го изстрелва на върха през 2013 г., е Happy - саундтрак към “Аз, проклетникът 2”, и днес едва ли има човек, който да не го е чувал. В ютюб мелодичният сингъл има над милиард гледания. Малко по-рано през същата година излиза песента Get Lucky, която записва с Daft Punk и печели приз за най-добро поп изпълнение и запис на годината.

Ревюто на 50-годишния Фарел Уилямс за “Луи Вюитон” бе в Париж, а 70-те тоалета бяха представени под съпровода на голям оркестър и с госпъл хор. Специално за дебютното си дефиле като креативен директор музикантът написа две песни, които прозвучаха пред публиката. Естествено, от първите редове го аплодираха прочути звезди, които са и негови близки приятели. Сред тях бяха Ким Кардашиян, Бионсе, Джаред Лето, Лени Кравиц, Наоми Кембъл, Зендая, както и бременната Риана, която е новото лице на марката.

Музикантът получи поканата за престижния пост през февруари тази година. Той зае мястото на Върджил Абло, първия тъмнокож творчески директор в “Луи Вюитон”, който си отиде от този свят едва на 41 години след дълга битка с рака.

Фарел Уилямс е роден във Вирджиния в семейството на учителка и майстор и е най-големият от тримата синове в семейството. Музиката е неговата голяма страст още от детските години, когато започва да свири на китара и барабани. В училищния оркестър се сприятелява със саксофониста Чад Хюго. Двамата създават групата Neptunes, чиято работа първоначално се фокусира не толкова върху собствени изяви, а основно върху създаване на песни за други изпълнители, които започват да заливат американския радиоефир. Успешната им дейност налага да създадат и продуцентска компания. Чрез нея работят с имена като Джъстин Тимбърлейк, Бритни Спиърс, Гуен Стефани, Джей Зи и т.н. През 1999 г. Фарел Уилямс става вокал на групата N.E.R.D, през 2006 г. вече се подвизава на сцената като самостоятелен изпълнител. Но продължава да работи върху албуми на други свои колеги, сред които са Мадона и Шакира, и пише песни към хитови ленти за големия екран. Широкият му размах не спира дотук. Става също съпродуцент на “Скрити числа”, който получава 3 номинации за “Оскар” - за най-добър филм, за най-добра поддържаща актриса - Октавия Спенсър, и за най-добър адаптиран сценарий.

Отношението му към модата и създаването на собствен, много различен стил също привличат вниманието на медиите и още през 2000 г. той се превръща в един от диктаторите на уличната мода. Пет години по-късно е обявен за най-добре облечения мъж в света. Стремежът да изглежда различен обаче също идва още в училищните години. Семейството му няма финансови възможности и той няма как да носи хитовите маратонки на известни марки, с които ходят съучениците му. Но пък има фантазия, в която няма правила, и купувайки далеч по-евтини модели, се захваща сам да ги префасонира. Държи да излезе от матрицата на общото мнение и оформя свой уникален стил, който много често е унисекс. Носи очила с камъни, многобройни бижута на врата си, включително перли, розови палта и т.н. Фарел е цар на рекламата, знае как да лансира тенденции и е в състояние да превърне дори една най-обикновена шапка в продукт, по който се вманиачават милиони фенове.

От 2003 г. заедно с японския дизайнер Ниго ръководи марката Billionaire Boys Club, която качва уличното облекло на сцената на висшата мода. Година по-късно създават линия обувки с логото ICECREAM. Междувременно творческият тандем получава предложение от “Луи Вюитон” да създаде колекция слънчеви очила, които са кръстени Millionaire. Поръчката идва от тогавашния творчески директор Марк Джейкъбс. Години по-късно Върджил Абло припомня за тази линия, връщайки я на подиума в дебютното си представяне като творчески директор на мъжката линия на бранда. Фарел Уилямс създава собствен модел очила и за Tiffany&Co.

През 2014 г. певецът разработва линия маратонки за Adidas, последвана от унисекс колекция облекло, също и създаването на козметичната марка Humanrace. Напористият и креативен артист има дългогодишно сътрудничество с “Шанел”, а с покойния вече Карл Лагерфелд го свързва близко приятелство. През 2015 г. Уилямс става първият мъж, участвал в голяма кампания на “Шанел”. Поканен е да се включи в представянето на чантата Gabrielle на прочутата марка и участва в създаването на лимитирана серия маратонки. През 2019 г. модната къща пуска и унисекс колекция облекла и аксесоари в партньорство с музиканта, вдъхновена от неговия личен стил. Същата година Фарел Уилямс си партнира с Richard Mille и на пазара се появява златен часовник с диаманти на цена от 969 хил. долара, от който са пуснати само 30 бройки. От злато и диаманти са и бижутата, които се появяват при поредната му колаборация с “Луи Вюитон”. През годините работи също с Moncler и G-Star.

Модата присъства и в семейния живоот на Фарел Уилямс. Съпругата му Хелън Ласичан е бивш модел, а сега е дизайнер. Двамата имат четири деца.

Фарел Уилямс по време на ревюто в Париж
Фарел Уилямс по време на ревюто в Париж
Пред реклама с Риана, която е рекламно лице на марката.
СНИМКИ: ИНСТАГРАМ И ФЕЙСБУК НА ФАРЕЛ УИЛЯМС
Пред реклама с Риана, която е рекламно лице на марката. СНИМКИ: ИНСТАГРАМ И ФЕЙСБУК НА ФАРЕЛ УИЛЯМС
Със съпругата си и едно от децата им
Със съпругата си и едно от децата им
  • Ключови думи:
ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ

Напишете дума/думи за търсене